Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
id | polozka 1 | darcekova krabica 2 | kancelarsky darcek 3 | pero 4 | ceruzka 5 | tuha 6 | voucher 7 | obalt2
t1_id | obsah (opäť je to odkaz na t1.id) 1 | 2 1 | 6 2 | 3 2 | 4 4 | 5 4 | 7Čiže máme tabuľku t1, ktorá obsahuje nejaký produkt, ktorý sa z niečoho skladá a to zloženie je definované v tabuľke t2. Čiže v tomto príklade za darčeková krabica skladá z kancelárskeho darčeka a vouchera. Ale kancelársky darček sa skladá z pera a ceruzky. A nakoniec ceruzka sa skladá z tuhy a obalu. A ja potrebujem všetky id z ktorých sa skladá nadradený produkt (v tomto príklade darčeková krabica). Predpokladám, že toto je úloha pre rekurziu a zatiaľ som stvoril takéto niečo:
delimiter // create procedure get_product(in id int) this_proc:begin declare loop_begin int; declare recursion int; set loop_begin=0; set recursion=0; set @trans=(select concat("trans_", replace(uuid(), '-', ''))); set @create = concat('create temporary table if not exists ', @trans, '(id int unsigned not null auto_increment primary key, data int)'); prepare stmt from @create; execute stmt; deallocate prepare stmt; set @insert = concat('insert into ', @trans, ' select NULL, obsah from t2 where t1_id=', id); prepare stmt from @insert; execute stmt; deallocate prepare stmt; set @select = concat('select max(id) into @loop_end from ', @trans); prepare stmt from @select; execute stmt; deallocate prepare stmt; if(@loop_end is not null) then while(loop_begin<@loop_end) do set loop_begin=loop_begin+1; set @select = concat('select data into @result from ', @trans, ' where id=', loop_begin); prepare stmt from @select; execute stmt; deallocate prepare stmt; set recursion=@result; select recursion; call get_product(recursion); end while; end if; end// delimiter ;Ale táto procedúra mi končí keď sa dostane na položku ktorá už nikde neodkazuje. Čiže v tomto príklade dostanem 1,2,3. Vie mi s tým niekto pomôcť? Za všetky rady vám vopred veľmi pekne ďakujem.
Řešení dotazu:
id
a parent_id
. A pak tam budeš mít vypočítávané sloupečky tree_left
, tree_right
, tree_depth
. Případně ještě můžeš přidat tree_root_id
, pokud máš mnoho malých stromů (pro rychlejší updaty).
Tiskni
Sdílej: