V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
ntegrovanou grafarnu potrebuju na treti monitor.Tak si dej pozor, občas BIOS integrovanou grafiku zakáže, když je připojená nějaká jiná.
Co jsem měl možnost vidět v dohledových centrech tak tam povetsinou pouzivaly matroxy s 4 DVI vystupama, ovsem to asi urcite neni to co ty potrebujes, pac na hry je to nepouzitelny, ovsem to se da rict i o ty integrovany grafarne.
btw, v SLI by dve grafiky nemely 4 fukncni vystupy?
SSD pro všeobecné použití? Děkuju nechci. Velociraptor je dělo, jenom nezapomeňte dělat zálohy.
K těm grafikám: ještě jsem neviděl, že by BIOS natvrdo zakázal onboard grafiku, ale fakt je, že já se v kancelářském hardwaru moc nepohybuju. Slušný BIOS nabídne, kterou grafiku používat jako systémový VGA adaptér (jde o konfiguraci čipsetu, kam se mají posílat přístupy na legacy VGA I/O a IOMEM rozsahy). Tato volba se projeví v BIOSu, v DOSu a u VESA SVGA ovladačů.
Pokud se týče Windows, jejich volba primárního VGA adaptéru je oddělená záležitost, která s nastavením BIOSu nesouvisí. Prakticky si dopředu rozmyslete, kterou grafárnu chcete používat jako primární displej pod Windows. Doporučil bych tu výkonnější přídavnou, aby zvládala hry. Všechen software pod Windows bez problémů poběží na primárním displeji. Provoz na přídavných displejích má své špecifiká. Taky se dá primární displej přepnout za chodu na jiný z dostupných displejů, ale některý software tuto dodatečnou konfigurační volbu ignoruje (pokud se správně pamatuju, tak svého času třeba MSIE). Bavím se o standardní systémové podpoře víc displejů pod Windows XP. Pokud roztažení virtuální plochy na víc fyzických monitorů dělá driver nebo HW grafiky transparentně, to je jiná (některé modely Matrox) - ale to nebude Váš případ. Čili vyberte si, který displej chcete pod Windows jako primární, a jeho ovladač grafiky instalujte jako první.
Pod Xwindows je to samozřejmě úplně jiná pohádka
Tiskni
Sdílej: