Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek i s náhledy aplikací v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Tak od ledna linuxové terminály, výchozí pozadí i celé desktopy v barvě "broskvového chmýří", v barvě "jejíž všeobjímající duch obohacuje mysl, tělo i srdce". Barvou roku 2024 je PANTONE 13-1023 Peach Fuzz.
Byla vydána verze 10 linuxové distribuce Freespire (Wikipedie). Jedná se o bezplatnou linuxovou distribuci vyvíjenou společností PC/OpenSystems LLC stojící za komerční distribucí Linspire (Wikipedie), původně Lindows.
Binarly REsearch před týdnem informoval o kritických zranitelnostech UEFI souhrnně pojmenovaných LogoFAIL. Tento týden doplnil podrobnosti. Útočník může nahradit logo zobrazováno při bootování vlastním speciálně upraveným obrázkem, jehož "zobrazení" při bootování spustí připravený kód. Pětiminutové povídání o LogoFAIL a ukázka útoku na YouTube.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.85 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.85 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
git.kernel.org je nově oficiálně také v tmavém vzhledu.
Richard Hughes na svém blogu oznámil, že počet aktualizací firmwarů pomocí služby LVFS (Linux Vendor Firmware Service) přesáhl 100 milionů. Přehled podporovaných zařízení, nejnovějších firmwarů nebo zapojených výrobců na stránkách LVFS.
Byla vydána nová stabilní verze 3.19.0, tj. první z nové řady 3.19, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou podporu Raspberry Pi 5.
Altap Salamander (Wikipedie), dvoupanelový správce souborů pro Windows, byl uvolněn jako open source pod názvem Open Salamander. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv2.
Společnost JetBrains představila (YouTube) svou umělou inteligenci JetBrains AI a nástroj AI Assistant v IDE.
ntegrovanou grafarnu potrebuju na treti monitor.Tak si dej pozor, občas BIOS integrovanou grafiku zakáže, když je připojená nějaká jiná.
Co jsem měl možnost vidět v dohledových centrech tak tam povetsinou pouzivaly matroxy s 4 DVI vystupama, ovsem to asi urcite neni to co ty potrebujes, pac na hry je to nepouzitelny, ovsem to se da rict i o ty integrovany grafarne.
btw, v SLI by dve grafiky nemely 4 fukncni vystupy?
SSD pro všeobecné použití? Děkuju nechci. Velociraptor je dělo, jenom nezapomeňte dělat zálohy.
K těm grafikám: ještě jsem neviděl, že by BIOS natvrdo zakázal onboard grafiku, ale fakt je, že já se v kancelářském hardwaru moc nepohybuju. Slušný BIOS nabídne, kterou grafiku používat jako systémový VGA adaptér (jde o konfiguraci čipsetu, kam se mají posílat přístupy na legacy VGA I/O a IOMEM rozsahy). Tato volba se projeví v BIOSu, v DOSu a u VESA SVGA ovladačů.
Pokud se týče Windows, jejich volba primárního VGA adaptéru je oddělená záležitost, která s nastavením BIOSu nesouvisí. Prakticky si dopředu rozmyslete, kterou grafárnu chcete používat jako primární displej pod Windows. Doporučil bych tu výkonnější přídavnou, aby zvládala hry. Všechen software pod Windows bez problémů poběží na primárním displeji. Provoz na přídavných displejích má své špecifiká. Taky se dá primární displej přepnout za chodu na jiný z dostupných displejů, ale některý software tuto dodatečnou konfigurační volbu ignoruje (pokud se správně pamatuju, tak svého času třeba MSIE). Bavím se o standardní systémové podpoře víc displejů pod Windows XP. Pokud roztažení virtuální plochy na víc fyzických monitorů dělá driver nebo HW grafiky transparentně, to je jiná (některé modely Matrox) - ale to nebude Váš případ. Čili vyberte si, který displej chcete pod Windows jako primární, a jeho ovladač grafiky instalujte jako první.
Pod Xwindows je to samozřejmě úplně jiná pohádka
Tiskni
Sdílej: