Domén s koncovkou .CZ je už 1,5 miliónu. K registraci domény s pořadovým číslem 1 500 000 došlo včera krátce před půlnocí. Počet domén se dynamicky vyvíjí podle toho, jak jsou registrovány nebo naopak rušeny. Proto je v tuto chvíli jejich počet opět nižší.
Byla vydána beta verze Ubuntu 25.04 s kódovým názvem Plucky Puffin. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.04 mělo vyjít 17. dubna 2025.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.11 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a poznámkách k vydání.
Živé ISO obrazy Debianu Bookworm jsou 100 % reprodukovatelné.
Boudhayan "bbhtt" Bhattcharya v článku Uzavření kapitoly o OpenH264 vysvětluje, proč bylo OpenH264 odstraněno z Freedesktop SDK.
Představeny byly nové verze AI modelů: DeepSeek V3-0324, Google Gemini 2.5 a OpenAI 4o Image Generation.
XZ Utils (Wikipedie) byly vydány ve verzi 5.8.0. Jedná se o první větší vydání od backdooru v XZ v loňském roce.
Byla vydána nová verze 0.40.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 2.20 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
LibrePCB, tj. svobodný multiplatformní softwarový nástroj pro návrh desek plošných spojů (PCB), byl vydán ve verzi 1.3.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v aktualizované dokumentaci. Vypíchnut je interaktivní HTML BOM (Bill of Materials) a počáteční podpora Rustu. Zdrojové kódy LibrePCB jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.
ntegrovanou grafarnu potrebuju na treti monitor.Tak si dej pozor, občas BIOS integrovanou grafiku zakáže, když je připojená nějaká jiná.
Co jsem měl možnost vidět v dohledových centrech tak tam povetsinou pouzivaly matroxy s 4 DVI vystupama, ovsem to asi urcite neni to co ty potrebujes, pac na hry je to nepouzitelny, ovsem to se da rict i o ty integrovany grafarne.
btw, v SLI by dve grafiky nemely 4 fukncni vystupy?
SSD pro všeobecné použití? Děkuju nechci. Velociraptor je dělo, jenom nezapomeňte dělat zálohy.
K těm grafikám: ještě jsem neviděl, že by BIOS natvrdo zakázal onboard grafiku, ale fakt je, že já se v kancelářském hardwaru moc nepohybuju. Slušný BIOS nabídne, kterou grafiku používat jako systémový VGA adaptér (jde o konfiguraci čipsetu, kam se mají posílat přístupy na legacy VGA I/O a IOMEM rozsahy). Tato volba se projeví v BIOSu, v DOSu a u VESA SVGA ovladačů.
Pokud se týče Windows, jejich volba primárního VGA adaptéru je oddělená záležitost, která s nastavením BIOSu nesouvisí. Prakticky si dopředu rozmyslete, kterou grafárnu chcete používat jako primární displej pod Windows. Doporučil bych tu výkonnější přídavnou, aby zvládala hry. Všechen software pod Windows bez problémů poběží na primárním displeji. Provoz na přídavných displejích má své špecifiká. Taky se dá primární displej přepnout za chodu na jiný z dostupných displejů, ale některý software tuto dodatečnou konfigurační volbu ignoruje (pokud se správně pamatuju, tak svého času třeba MSIE). Bavím se o standardní systémové podpoře víc displejů pod Windows XP. Pokud roztažení virtuální plochy na víc fyzických monitorů dělá driver nebo HW grafiky transparentně, to je jiná (některé modely Matrox) - ale to nebude Váš případ. Čili vyberte si, který displej chcete pod Windows jako primární, a jeho ovladač grafiky instalujte jako první.
Pod Xwindows je to samozřejmě úplně jiná pohádka
Tiskni
Sdílej: