V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
testoval jsem i x264 čistě na CPU, nicméně ani Dell R710 s 2x6x2,6Ghz procesory nezvládal dát 30fps, spíš kolem 15Za mých mladých let byla komprese na GPU méně kvalitní než x264 na defaultní preset. Současně změna presetu zrychlí kódování i násobně. Takže bych ještě doporučil prozkoumat tohle, a neporovnávat jenom časy, ale nejvyšší kvalitu kterou dokážeš stíhat s daným rozpočtem, a podle toho se rozhodl. Já jsem rackové GPU „servery“ stavěl tak, že jsem dal do 3U/4U šasi z 18 let starého serveru novou HEDT desku, chlazení to mělo dostatečné. Kupodivu to pasovalo. Bych si někdy mohl pokecat s nástupcem jestli jim to ještě funguje. Ale 44cm racky jsou zlo, tam třeba nedáš EATX desku. Ale dobrý je, že standardní bigtower se dá do 19" položit naplacato (možná bude potřeba sundat nožičky) a 44cm na dýlku by možná mít mohl taky. Takže bych koupil bigtower a ubastlil tam něco po čem půjde posouvat. V nejjednodušší verzi M6 závitové tyče. Na ty GPU servery jsme měli i přímo nabídku od Abacusu, ale vycházelo to s nižším CPU výkonem (neuměli Threadripper, jenom serverové Xeony, ale to bylo 2 roky zpátky) víc než 2x dráž než to složit jako HEDT desktop, takže do toho bych nešel.
Za mých mladých let byla komprese na GPU méně kvalitní než x264 na defaultní preset. Současně změna presetu zrychlí kódování i násobně. Takže bych ještě doporučil prozkoumat tohle, a neporovnávat jenom časy, ale nejvyšší kvalitu kterou dokážeš stíhat s daným rozpočtem, a podle toho se rozhodl.Tak nevím, co dělám špatně. Mám ve scéně RTSP stream s téměř nehybným obrazem a přes to malou gif animaci. I když nastavím preset na ultrafast a bitrate na 3000Kbps, tak to dělá průměrně 11 FPS a ve statistikách mám, že 64% framů se nevyužije kvůli chybě ve vykreslování. Čím by to mohlo být?
ffmpeg -i in.mp4 -an -preset ultrafast -s 1920x1080 -crf 25 -y out.mkv
. Pokud ti tam běží ještě něco jiného (třeba to OBS), může paradoxně pomoct (i kvalitě) omezit tomu thready na trochu míň než máš jader.
Pokud jako vstup použiju toto, tak to kóduje rychlostí 70FPS (při běžícím OBS).Takže problém je někde jinde v setupu a ne v kódování…
Ještě bych zmínil že jsem k tomu serveru připojený přes VNC a zdá se mi, že když z něj odejdu, tak se FPS v OBS zvýší; může tam být nějaká vazba?Mně VNC na nějakém smutném AMD SoCu (GX-412TC) žralo 100% jednoho jádra a nestíhalo jakmile se tam začal měnit obraz v asi 600x400 px.
Tiskni
Sdílej: