Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 21.4.2020 10:44
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        21.4.2020 10:44
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        testoval jsem i x264 čistě na CPU, nicméně ani Dell R710 s 2x6x2,6Ghz procesory nezvládal dát 30fps, spíš kolem 15Za mých mladých let byla komprese na GPU méně kvalitní než x264 na defaultní preset. Současně změna presetu zrychlí kódování i násobně. Takže bych ještě doporučil prozkoumat tohle, a neporovnávat jenom časy, ale nejvyšší kvalitu kterou dokážeš stíhat s daným rozpočtem, a podle toho se rozhodl. Já jsem rackové GPU „servery“ stavěl tak, že jsem dal do 3U/4U šasi z 18 let starého serveru novou HEDT desku, chlazení to mělo dostatečné. Kupodivu to pasovalo. Bych si někdy mohl pokecat s nástupcem jestli jim to ještě funguje. Ale 44cm racky jsou zlo, tam třeba nedáš EATX desku. Ale dobrý je, že standardní bigtower se dá do 19" položit naplacato (možná bude potřeba sundat nožičky) a 44cm na dýlku by možná mít mohl taky. Takže bych koupil bigtower a ubastlil tam něco po čem půjde posouvat. V nejjednodušší verzi M6 závitové tyče. Na ty GPU servery jsme měli i přímo nabídku od Abacusu, ale vycházelo to s nižším CPU výkonem (neuměli Threadripper, jenom serverové Xeony, ale to bylo 2 roky zpátky) víc než 2x dráž než to složit jako HEDT desktop, takže do toho bych nešel.
Za mých mladých let byla komprese na GPU méně kvalitní než x264 na defaultní preset. Současně změna presetu zrychlí kódování i násobně. Takže bych ještě doporučil prozkoumat tohle, a neporovnávat jenom časy, ale nejvyšší kvalitu kterou dokážeš stíhat s daným rozpočtem, a podle toho se rozhodl.Tak nevím, co dělám špatně. Mám ve scéně RTSP stream s téměř nehybným obrazem a přes to malou gif animaci. I když nastavím preset na ultrafast a bitrate na 3000Kbps, tak to dělá průměrně 11 FPS a ve statistikách mám, že 64% framů se nevyužije kvůli chybě ve vykreslování. Čím by to mohlo být?
 21.4.2020 11:13
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        21.4.2020 11:13
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         21.4.2020 11:15
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        21.4.2020 11:15
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        ffmpeg -i in.mp4 -an -preset ultrafast -s 1920x1080 -crf 25 -y out.mkv. Pokud ti tam běží ještě něco jiného (třeba to OBS), může paradoxně pomoct (i kvalitě) omezit tomu thready na trochu míň než máš jader.
             21.4.2020 11:38
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        21.4.2020 11:38
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        Pokud jako vstup použiju toto, tak to kóduje rychlostí 70FPS (při běžícím OBS).Takže problém je někde jinde v setupu a ne v kódování…
Ještě bych zmínil že jsem k tomu serveru připojený přes VNC a zdá se mi, že když z něj odejdu, tak se FPS v OBS zvýší; může tam být nějaká vazba?Mně VNC na nějakém smutném AMD SoCu (GX-412TC) žralo 100% jednoho jádra a nestíhalo jakmile se tam začal měnit obraz v asi 600x400 px.
 21.4.2020 11:19
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        21.4.2020 11:19
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         21.4.2020 11:27
Max             | skóre: 72
             | blog: Max_Devaine
        21.4.2020 11:27
Max             | skóre: 72
             | blog: Max_Devaine
            
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                