V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
bootstrap.sh
. Vzdyt ten se podle navodu pousti jen pri instalaci ze stage1 nebo 2. Ale Ty jsi, jak pises, instalil ze stage3. Alespon ja bootstrap.sh
spoustel pri instalaci ze stage1, ale ze stage3 ne.
emerge -e system
potom emerge -e world
. A mas to jako ze stage1. Me to takhle jede bez problemu.
Pri instalaci ze stage1 staciA tyto 2 vety postradaji logiku (preklep ?) .... Ale to je jedno, myslim, ze celkem jasne je to popsano v navodu, coz je asi nejdulezitejsi.emerge -e system
potomemerge -e world
. A mas to jako ze stage1.
emerge -e system && emerge -e world
a to před konfigurací kernelu. Nicméně to asi neřeší gcc-3.4 ve stage3 zatím není (teď zkouším nainstalovat) nicméně IMHO by stačilo podle výše uvedeného návodu emergnout gcc 3.4 a poté překompivat. Jestli to půjde ještě to sem dopíšu.
emerge -e system
.
Pri instalaci ze stage1 ...Ano preklep misto stage1 ma byt stage3
Takhle jsi to chtel opravit? To snad ne: Pri instalaci zePri instalaci ze stage1 ...Ano preklep misto stage1 ma byt stage3
stage3
staci emerge -e system potom emerge -e world. A mas to jako ze stage1
.
Jak uz sem napsal, dulezity je navod,
a tam je popsana instalace z stage3. Nikde jsem si tam nevsiml, ze by se muselo poustet bootstrap.sh
nebo emerge -e system
. Tudiz to nutne neni!
Pouze, pokud by se instalovalo (z dnes "nedoporucovane") stage1
nebo stage2
, tak podle FAQ, se spusti bootstrap.sh
a pak emerge -e system
. Ja to drive pouzival, ale dnes pri instalaci pomoci stage3
uz ne.
Jinak, pokud chci neco upgradnout, treba gcc, tak dam emerge gcc a dale postupuji podle logu (podle toho, co se mi vypise na konci kompilace) a podle navodu na webu, nebo viz. nahore.
Tiskni Sdílej: