Šifrovací nástroj VeraCrypt v menším vydání 1.26.7 nejen opravuje chyby a aktualizuje podporované algoritmy (podrobnosti v poznámkách vydání), ale také přestává podporovat původní svazky TrueCrypt.
V sobotu 7. října proběhne Maker Faire Liberec, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Mastodon vydal výroční zprávu za rok 2022 (pdf).
Ubuntu Summit 2023 proběhne od 3. do 5. listopadu v Rize.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.12.0. Podrobný přehled novinek v Changelogu.
Linux ve Scratchi. Ne Linux v linuxové distribuci Linux From Scratch, ale Linux bežící v emulátoru procesoru RISC-V ve vizuálním programovacím jazyce Scratch.
Dnes ve 12 hodin začal další ročník CTF (Capture the Flag) soutěže The Catch: "Tentokrát nás kolegové z Forenzní laboratoře zavedou na loď plnou sofistikovaných síťových technologiích, kde soutěžící budou muset zvládnout náročné úkoly. Loď nese jméno našeho skvělého kolegy Josefa Vericha – síťového guru. Tradičně se soutěž koná v říjnu – měsíci kybernetické bezpečnosti."
Konference LinuxDays 2023 proběhne již tento víkend 7. a 8. října v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek a workshopů.
Netflix v pátek 29. září odeslal poslední film na DVD (YouTube). Společnost dnes známá jako streamovací služba začala před 25 lety jako půjčovna filmů na DVD. Zákazník si DVD objednal na webových stránkách, odesláno mu ale bylo klasickou poštou. Po zhlédnutí jej vložil do obálky a poslal zpět.
Zero Day Initiative zveřejnila informace o 6 bezpečnostních chybách (1, 2, 3, 4, 5, 6) v MTA Exim. Nejvážnější z nich CVE-2023-42115 má CVSS 9.8. Na opravě chyb se pracuje.
Je to na semestrálku. Ak vás zaujíma, prečo to aj tak posielam sem, skrollnite dole.
Problém: neviem prijať UDP broadcast. Mám 2 programy - server a klient. Klient posiela na port 64000 (to je vlastne jedno) a adresu 255.255.255.255 nejaké dáta. Server číta z portu 64000 (rovnaký ako ten, kde posiela klient) dáta, no žiadne neprečíta.
Keď klient posiela dáta ako unicast, server ich bez problému prečíta. Neviem, kde robím chybu, bude to nejaká prkotina, dúfam, že niekto bude vedieť (uvítam čokoľvek od polopatistickej rady cez linky na vhodné tutorialy/HOWTO/články až po rébusy (pokiaľ budú zábavné a nezabijú celý deň)) .
#include <stdio.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/types.h>
#include <arpa/inet.h>
#include <unistd.h>
#include <string.h>
int main() {
int sock;
struct sockaddr_in remoteaddr;
char buffer[] = "Hello, world!"; // text, ktorý posielame
int result;
int enable;
// vytvoríme si soket
sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0);
if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); }
// povolíme posielanie broadcast paketov
result = setsockopt(sock, SOL_SOCKET, SO_BROADCAST, &enable, sizeof(enable));
if (result == -1) { perror("setsockopt()"); close(sock); return(1); }
// do remoteaddr vložíme IP:PORT prijímateľa
remoteaddr.sin_family = AF_INET;
remoteaddr.sin_port = htons(64000);
remoteaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("255.255.255.255");
// keď adresu na riadku vyššie zmením na unicast, server segment bez problému prijme
// paket odošleme
result = sendto(sock, buffer, strlen(buffer), 0, (struct sockaddr *) &remoteaddr, sizeof(remoteaddr));
if (result == -1) { perror("sendto()"); close(sock); return(1); }
// uzavrieme soket
close(sock);
return(0);
}
server
#include <stdio.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/types.h>
#include <arpa/inet.h>
#include <unistd.h>
int main() {
int sock;
char buffer[100]; // buffer do ktorého budeme čítať dáta
struct sockaddr_in localaddr;
struct sockaddr_in source;
int source_size;
int result;
// vytvoríme si soket
sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0);
if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); }
// do localaddr vložíme adresu, na ktorú si nabind()ujeme soket
localaddr.sin_family = AF_INET;
localaddr.sin_port = htons(64000);
localaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("0.0.0.0");
// a vykonáme samotný bind()
result = bind(sock, (struct sockaddr *) &localaddr, sizeof(localaddr));
if (result == -1) { perror("bind()"); close(sock); return(1); }
// tu sa prijímajú dáta zo siete. Chceme zistiť aj adresu odosielateľa, preto ten
// cirkus s source (bez toho to tiež nefunguje)
source_size = sizeof(source);
recvfrom(sock, buffer, sizeof(buffer), 0, (struct sockaddr *) &source, &source_size);
printf("got something: %s\n", buffer); // viem, že dáta v buffer nie sú null-terminated
// to sa ošetrí neskôr
close(sock);
return(0);
}
Vykonať niektoré kúsky so setsockopt() v procese servera som skúšal, nepomohlo (aj keď netvrdím, že viem, čo som mal robiť).
je potřeba nastavit na socketu, že má reagovat na broadcasty pomocí setsockopt().
Najdete to třeba v knize Advanced Programming in the UNIX Environment 2. vydání W. Richard Stevens, Stephen A. Rago; str. 579-581.
Zde je opravený a otestovaný server.
// server.c #include <stdio.h> #include <sys/socket.h> #include <sys/types.h> #include <arpa/inet.h> #include <unistd.h> int main() { int sock; char buffer[100]; // buffer do ktorého budeme èíta» dáta struct sockaddr_in localaddr; struct sockaddr_in source; int source_size; int result; int broadcast = 1; int n; // vytvoríme si soket sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0); if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); } // volby pro socket - prijimame broadcast if ( setsockopt( sock, SOL_SOCKET, SO_BROADCAST, &broadcast, sizeof(int) ) < 0 ) { perror("setsockopt()"); } // do localaddr vloŸíme adresu, na ktorú si nabind()ujeme soket localaddr.sin_family = AF_INET; localaddr.sin_port = htons(64000); localaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("0.0.0.0"); // a vykonáme samotný bind() result = bind(sock, (struct sockaddr *) &localaddr, sizeof(localaddr)); if (result == -1) { perror("bind()"); close(sock); return(1); } // tu sa prijímajú dáta zo siete. Chceme zisti» aj adresu odosielateµa, preto ten // cirkus s source (bez toho to tieŸ nefunguje) source_size = sizeof(source); n=recvfrom(sock, buffer, sizeof(buffer), 0, (struct sockaddr *) &source, &source_size); if( n > 0 && n <100 ) { buffer[n] = '\0'; printf("got something: %s\n", buffer); } // to sa o¹etrí neskôr close(sock); return(0); }
Tiskni
Sdílej: