Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Je to na semestrálku. Ak vás zaujíma, prečo to aj tak posielam sem, skrollnite dole.
Problém: neviem prijať UDP broadcast. Mám 2 programy - server a klient. Klient posiela na port 64000 (to je vlastne jedno) a adresu 255.255.255.255 nejaké dáta. Server číta z portu 64000 (rovnaký ako ten, kde posiela klient) dáta, no žiadne neprečíta.
Keď klient posiela dáta ako unicast, server ich bez problému prečíta. Neviem, kde robím chybu, bude to nejaká prkotina, dúfam, že niekto bude vedieť (uvítam čokoľvek od polopatistickej rady cez linky na vhodné tutorialy/HOWTO/články až po rébusy (pokiaľ budú zábavné a nezabijú celý deň))
.
#include <stdio.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/types.h>
#include <arpa/inet.h>
#include <unistd.h>
#include <string.h>
int main() {
int sock;
struct sockaddr_in remoteaddr;
char buffer[] = "Hello, world!"; // text, ktorý posielame
int result;
int enable;
// vytvoríme si soket
sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0);
if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); }
// povolíme posielanie broadcast paketov
result = setsockopt(sock, SOL_SOCKET, SO_BROADCAST, &enable, sizeof(enable));
if (result == -1) { perror("setsockopt()"); close(sock); return(1); }
// do remoteaddr vložíme IP:PORT prijímateľa
remoteaddr.sin_family = AF_INET;
remoteaddr.sin_port = htons(64000);
remoteaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("255.255.255.255");
// keď adresu na riadku vyššie zmením na unicast, server segment bez problému prijme
// paket odošleme
result = sendto(sock, buffer, strlen(buffer), 0, (struct sockaddr *) &remoteaddr, sizeof(remoteaddr));
if (result == -1) { perror("sendto()"); close(sock); return(1); }
// uzavrieme soket
close(sock);
return(0);
}
server
#include <stdio.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/types.h>
#include <arpa/inet.h>
#include <unistd.h>
int main() {
int sock;
char buffer[100]; // buffer do ktorého budeme čítať dáta
struct sockaddr_in localaddr;
struct sockaddr_in source;
int source_size;
int result;
// vytvoríme si soket
sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0);
if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); }
// do localaddr vložíme adresu, na ktorú si nabind()ujeme soket
localaddr.sin_family = AF_INET;
localaddr.sin_port = htons(64000);
localaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("0.0.0.0");
// a vykonáme samotný bind()
result = bind(sock, (struct sockaddr *) &localaddr, sizeof(localaddr));
if (result == -1) { perror("bind()"); close(sock); return(1); }
// tu sa prijímajú dáta zo siete. Chceme zistiť aj adresu odosielateľa, preto ten
// cirkus s source (bez toho to tiež nefunguje)
source_size = sizeof(source);
recvfrom(sock, buffer, sizeof(buffer), 0, (struct sockaddr *) &source, &source_size);
printf("got something: %s\n", buffer); // viem, že dáta v buffer nie sú null-terminated
// to sa ošetrí neskôr
close(sock);
return(0);
}
Vykonať niektoré kúsky so setsockopt() v procese servera som skúšal, nepomohlo (aj keď netvrdím, že viem, čo som mal robiť).
.
je potřeba nastavit na socketu, že má reagovat na broadcasty pomocí setsockopt().
Najdete to třeba v knize Advanced Programming in the UNIX Environment 2. vydání W. Richard Stevens, Stephen A. Rago; str. 579-581.
Zde je opravený a otestovaný server.
// server.c
#include <stdio.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/types.h>
#include <arpa/inet.h>
#include <unistd.h>
int main()
{
int sock;
char buffer[100]; // buffer do ktorého budeme èíta» dáta
struct sockaddr_in localaddr;
struct sockaddr_in source;
int source_size;
int result;
int broadcast = 1;
int n;
// vytvoríme si soket
sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0);
if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); }
// volby pro socket - prijimame broadcast
if ( setsockopt( sock, SOL_SOCKET, SO_BROADCAST, &broadcast, sizeof(int) ) < 0 )
{
perror("setsockopt()");
}
// do localaddr vloŸíme adresu, na ktorú si nabind()ujeme soket
localaddr.sin_family = AF_INET;
localaddr.sin_port = htons(64000);
localaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("0.0.0.0");
// a vykonáme samotný bind()
result = bind(sock, (struct sockaddr *) &localaddr, sizeof(localaddr));
if (result == -1) { perror("bind()"); close(sock); return(1); }
// tu sa prijímajú dáta zo siete. Chceme zisti» aj adresu odosielateµa, preto ten
// cirkus s source (bez toho to tieŸ nefunguje)
source_size = sizeof(source);
n=recvfrom(sock, buffer, sizeof(buffer), 0, (struct sockaddr *) &source, &source_size);
if( n > 0 && n <100 ) {
buffer[n] = '\0';
printf("got something: %s\n", buffer);
}
// to sa o¹etrí neskôr
close(sock);
return(0);
}
Tiskni
Sdílej: