Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 jen mě trápí takový problém. Občas mám chuť si zahrát nějakou hru a u všech (nativních i těch co běžej přes wine) obrazovka strašně bliká a trhá se zvuk. Jinak 3D desktop (beryl) běží supr. Notebook je 
http://www.abclinuxu.cz/hardware/sestavy/notebooky/asus/a3hf
jenom mě trápí to blikání při hrách (konkrétně jsem zkoušel )
UnrealTournament (nativní i pes wine), ActionCube, OpenArena docela mě to štve. Nevíte někdo co s tím?? Jinak distro je MDV2007, ale dělalo to i u KUBUNTU. Přikládám výstup glxinfo (myslím si že ten problém j v prvních řádcích výstupu)
 jen mě trápí takový problém. Občas mám chuť si zahrát nějakou hru a u všech (nativních i těch co běžej přes wine) obrazovka strašně bliká a trhá se zvuk. Jinak 3D desktop (beryl) běží supr. Notebook je 
http://www.abclinuxu.cz/hardware/sestavy/notebooky/asus/a3hf
jenom mě trápí to blikání při hrách (konkrétně jsem zkoušel )
UnrealTournament (nativní i pes wine), ActionCube, OpenArena docela mě to štve. Nevíte někdo co s tím?? Jinak distro je MDV2007, ale dělalo to i u KUBUNTU. Přikládám výstup glxinfo (myslím si že ten problém j v prvních řádcích výstupu)
name of display: :0.0
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5b
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x23
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x25
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x27
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x29
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2b
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2d
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2f
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x31
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
    GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe,
    GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_MESA_copy_sub_buffer
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
    GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 915GM 20050225 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging,
    GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
    GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3,
    GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle,
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
    GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate,
    GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
    GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array,
    GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements,
    GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset,
    GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
    GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias,
    GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
    GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage,
    GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate,
    GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
    GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture,
    GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
    GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program,
    GL_NV_vertex_program1_1, GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix,
    GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
    GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture,
    GL_SUN_multi_draw_arrays
glu version: 1.3
glu extensions:
    GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x29 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x2a 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x2b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x2c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x2d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x2e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x2f 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x30 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x31 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x32 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x5b 32 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 Ncon
Když spustím glxgears tak se kolečka strašně trhaj i výsledky jsou shit..
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5b libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x23 libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x25 libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x27 libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x29 libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2b libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2d libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2f libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x31 2216 frames in 5.0 seconds = 443.157 FPS 2881 frames in 5.0 seconds = 575.527 FPS 2737 frames in 5.0 seconds = 547.298 FPS 3279 frames in 5.0 seconds = 655.767 FPS 3429 frames in 5.0 seconds = 685.755 FPS 2970 frames in 5.0 seconds = 593.869 FPS 3445 frames in 5.0 seconds = 688.892 FPS 3160 frames in 5.0 seconds = 631.951 FPS 3252 frames in 5.0 seconds = 650.327 FPS 3433 frames in 5.0 seconds = 686.366 FPS 2557 frames in 5.0 seconds = 511.345 FPS 6865 frames in 5.0 seconds = 1368.685 FPSJinak na požádání přiložím xorg.conf
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                