Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Já jsem se ho pokusil nainstalovat (Fglrx + XGL + Kde) a byl jsem překvapený jak se to sekalo. A to i přesto, že mám rozchozené DRI.
Vaše zkušenosti mi pomohou rozhodnout se, zdali dále experimentovat, nebo se vykašlat na XGL a pracovat v KDE bez něj
V nejaky preverzi xorg-7.2, odstranili uz vadu, ktera zpusobovala bily textury v berylu a s novou mesou 6.5.2 (o ktery se kupodivu nikdo v ruznych zpravickach ani nezminil, ani se zatim v projektech nepouziva :-/), slape bezvadne AIGLX. To funguje kapanek jinak. Na opengl vubec nesaha, XV bezi normalne (akorat si teda nejak nehraje s orotovanou kostkou a rychlyma presunama okna... ), quake3 taky. Efekty porad svizny, zatez procesoru pri nich minimalni a kdyz se nic nedeje, tak jeste mensi. U toho 9200 to zacne teprve trochu drhnout (presun okna s wobbly a video se pocukava, kdyz necham vyskakovat ruzny popup okna se sidekickem), kdyz mam nakupepenych pres sebe vic oken. Holt opensource ovladace mely vzdycky problem s pocitanim prekryvajicich se textur a hloubky. Take prvni vykreslovani krusaderu po spusteni vypada tak nejak podivne pomaleji (efekt zoom). S 9200 a opensource je to AIGLX tedy vcelku pouzitelny, kdyz prehlidnu ruzne vady na krase v podobe zpomalovani efektu pri nakupeni hodne oken. S fglrx (ted nevim, jestli uz s AIGLX beha) by to mohlo byt v pohode a na X300 o tom vubec nepochybuju. Staci jen najit ty spravny (novy a spravne opatchovany) verze...
Tiskni
Sdílej: