Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
při kopírování většího objemu dat jsem si všiml, že Krusader (či co na vlastní kopírování použil) vytvořil nejprve kompletní adresářovou strukturu a teprve poté do ní začal hrnout data.
To mi přijde naprosto šílený. Jak mám zjistit, když se to např. sekne nebo to musím přerušit, kam až kopírování dospělo? Procházet jednotlivé složky? Fuj! Mám snad někde něco blbě nastaveno resp. dá se tohle chování potlačit? Cíl je na Wintelu => smbRozhodně to není abecedněJo toho, aby to bylo abecedne, jentak nedosahnes (taky jsem se snazil), viz tohle.
du -s adresar
pro zdrojovy i cilovy adresar tak by velikosti měly souhlasit (pokud se ohlídají nuance mezi různými filesystémy jako třeba absence (hard)linků a podobně, to by pak znamenalo ještě pár dalších parametrů). Ještě další nástroj vhodný hlavně pro textové soubory je diff (diff -ruN zdroj_adr cil_adr > rozdily.diff) vám vytvoří diferenční soubor pro celý adresář (vhodně nastavený Midnight Commander takovýto diferenční soubor umí procházet jako kdyby to byla adresářová struktura a prohlížet si rozdíly v jednotlivých souborech). Ale to už nemluvím o přerušeném kopírování, ale spíš třeba když jsou někde dvě různé verze téhož a člověk si není jistý v čem se liší.
Tiskni
Sdílej: