Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".
Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.
OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.
mam totiz takove divne mrazeni, ze to bude pomaleTakze je to pomale, alebo nie? Ak je vykonnost dostatocna, riesis neexistujuci problem. Prepisovat 50 riadkov zdrojoveho kodu (t.j. excelentne strucne riesenie) do 500 riadkov potencialne rychlejsieho C kodu bez realneho dovodu je dobre iba ak z akademickych dovodov. Treba si uvedomit, ze N-nasobok poctu riadkov zdrojoveho kodu zo sebou nesie N-nasobne riziko chyby v kode. Nepozeral som co vlastne ten skript robi, ale v zasade vidim dve mozne priciny "pomalosti": 1) IO operacie. V tomto pripade je rychlost vykonavania samotnej riadiacej rutiny, t.j. post-commit hooku irelevantna, a zrychlit treba IO operacie samotne. 2) Neefektivny algoritmus riadiacej rutiny, napr. viacnasobne ziskavanie nejakej informacie ci suboru. V tomto pripade treba vylepsit algoritmus, napr. vyhnut sa opatovnemu ziskavaniu udajov. V tomto pripade opat nezalezi na implementujucom jazyku; opat vitazi program s jednoduchsim (kratsim) zapisom. Jedna moznost, kedy by mohol byt shellovy skript na tom zle, je spustanie velkeho poctu procesov; napr. ked bude pre kazdy z tych 11k suborov spustat nejaky externy program, aby ho spracoval. V tomto pripade ale s vysokou pravdepodobnostou pojde problem riesit davkovym spracovanim, t.j. v zasade spustenim externeho programu naraz pre viacero suborov; vacsina unixovych toolov toto umoznuje,
find
a xargs
su dobri pomocnici.
Nakoniec -- alebo skor na zaciatok -- aky "biznis" problem vlastne riesis? Existuje viacero hotovych rieseni na publikovanie SVN repozitarov cez web. I ked na druhej strane, Tvoj problem moze byt unikatny a teda moze vyzadovat unikatne riesenie. Sam som pomocou post-commit hookov naprogramoval v shelli uz dve continuous integration riesenia; a boli to stovky az tisice riadkov shellovych skriptov.
s post-commit hookem prichazim do styku prvne, tak jsem se chtel jen zeptat co toTakze par mojich rad: - Pozor na nastavenie prostredia. Odporucam vsetko dolezite si nastavit v skripte, vratane takych "nepodstatnych drobnosti" ako je
PATH
ci pracovny adresar, ktory je defaultne /
. Pozor na pristupove prava, post-commit hook je samozrejme spustany obsluhujucim Apacom.
- Nepisat ziadne skripty priamo do suboru post-commit. Lepsie je vytvorit samostatny skript, a ten len z post commit hooku volat. Tak je jeden skript pouzitelny pre viacero repozitarov, ak sa vhodne parametrizuje.
- Prikaz 'svn commit' nevrati, pokial sa post-commit hook nevykona, co je vacsinou silne neziaduce. Preto treba 1) volat externy skript z post-commit hooku na pozadi, a zaroven 2) presmerovat stdout
aj stderr
"niekde"; mozno do /dev/null
, lepsie do nejakeho vlastneho logovacieho suboru.
- Tym prichadzame k problemu, co sa stane, ak dojde druhy commit a teda aj druhe spustnie post-commit hooku este predtym, ako skoncila obsluha toho predchadzajuceho. Zabezpecenie reentrantnosti skriptu vratane spravneho pouzitia externych zdrojov ako su docastne subory ci pripadna vhodnu serializacia uloh su celkom zaujimave programatorske cvicenia.
>Zabezpecenie reentrantnosti skriptu
je mozne to vyresit pomoci zamku? docasne soubory vytvaret nechci (nemam ted potrebu). pokud bys to mohl rozvest budu vdecny.
Tiskni Sdílej: