Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
/* appearance */ static const char font[] = "-*-terminus-medium-r-normal-*-14-*-*-*-*-*-*-*"; static const char normbordercolor[] = "#333333"; static const char normbgcolor[] = "#222222"; static const char normfgcolor[] = "#888888"; static const char selbordercolor[] = "#333333"; static const char selbgcolor[] = "#222222"; static const char selfgcolor[] = "#cc0000"; static unsigned int borderpx = 1; /* border pixel of windows */ static unsigned int snap = 32; /* snap pixel */ static Bool showbar = True; /* False means no bar */ static Bool topbar = True; /* False means bottom bar */ static Bool usegrab = False; /* True means grabbing the X server during mouse-based resizals */ /* tagging */ static const char tags[][MAXTAGLEN] = { "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", NULL }; static unsigned int tagset[] = {1, 1}; /* after start, first tag is selected */ static Rule rules[] = { /* class instance title tags mask isfloating */ { "Gimp", NULL, NULL, 0, True }, { "Firefox", NULL, NULL, 1 << 8, True }, { "Conky", NULL, NULL, 0, True }, { "Gajim.py", NULL, NULL, 0, True }, { "Sonata", NULL, NULL, 0, True }, }; /* layout(s) */ static float mfact = 0.55; /* factor of master area size [0.05..0.95] */ static Bool resizehints = True; /* False means respect size hints in tiled resizals */ static Layout layouts[] = { /* symbol arrange function */ { "[]=", tile }, /* first entry is default */ { "><>", NULL }, /* no layout function means floating behavior */ { "[M]", monocle }, }; /* key definitions */ #define MODKEY Mod4Mask #define TAGKEYS(KEY,TAG) \ { MODKEY, KEY, view, {.ui = 1 << TAG} }, \ { MODKEY|ControlMask, KEY, toggleview, {.ui = 1 << TAG} }, \ { MODKEY|ShiftMask, KEY, tag, {.ui = 1 << TAG} }, \ { MODKEY|ControlMask|ShiftMask, KEY, toggletag, {.ui = 1 << TAG} }, /* helper for spawning shell commands in the pre dwm-5.0 fashion */ #define SHCMD(cmd) { .v = (const char*[]){ "/bin/sh", "-c", cmd, NULL } } /* commands */ static const char *dmenucmd[] = { "dmenu_run", "-fn", font, "-nb", normbgcolor, "-nf", normfgcolor, "-sb", selbgcolor, "-sf", selfgcolor, NULL }; static const char *termcmd[] = { "urxvt", NULL }; static Key keys[] = { /* modifier key function argument */ { MODKEY, XK_p, spawn, {.v = dmenucmd } }, { MODKEY, XK_Return, spawn, {.v = termcmd } }, { MODKEY, XK_b, togglebar, {0} }, { MODKEY, XK_j, focusstack, {.i = +1 } }, { MODKEY, XK_k, focusstack, {.i = -1 } }, { MODKEY, XK_h, setmfact, {.f = -0.05} }, { MODKEY, XK_l, setmfact, {.f = +0.05} }, { MODKEY|ShiftMask, XK_Return, zoom, {0} }, { MODKEY, XK_Tab, view, {0} }, { MODKEY|ShiftMask, XK_c, killclient, {0} }, { MODKEY, XK_t, setlayout, {.v = &layouts[0]} }, { MODKEY, XK_f, setlayout, {.v = &layouts[1]} }, { MODKEY, XK_m, setlayout, {.v = &layouts[2]} }, { MODKEY, XK_space, setlayout, {0} }, { MODKEY|ShiftMask, XK_space, togglefloating, {0} }, { MODKEY, XK_0, view, {.ui = ~0 } }, { MODKEY|ShiftMask, XK_0, tag, {.ui = ~0 } }, TAGKEYS( XK_1, 0) TAGKEYS( XK_2, 1) TAGKEYS( XK_3, 2) TAGKEYS( XK_4, 3) TAGKEYS( XK_5, 4) TAGKEYS( XK_6, 5) TAGKEYS( XK_7, 6) TAGKEYS( XK_8, 7) TAGKEYS( XK_9, 8) { MODKEY|ShiftMask, XK_q, quit, {0} }, }; /* button definitions */ /* click can be a tag number (starting at 0), * ClkLtSymbol, ClkStatusText, ClkWinTitle, ClkClientWin, or ClkRootWin */ static Button buttons[] = { /* click event mask button function argument */ { ClkLtSymbol, 0, Button1, setlayout, {0} }, { ClkLtSymbol, 0, Button3, setlayout, {.v = &layouts[2]} }, { ClkWinTitle, 0, Button2, zoom, {0} }, { ClkStatusText, 0, Button2, spawn, {.v = termcmd } }, { ClkClientWin, MODKEY, Button1, movemouse, {0} }, { ClkClientWin, MODKEY, Button2, togglefloating, {0} }, { ClkClientWin, MODKEY, Button3, resizemouse, {0} }, { ClkTagBar, 0, Button1, view, {0} }, { ClkTagBar, 0, Button3, toggleview, {0} }, { ClkTagBar, MODKEY, Button1, tag, {0} }, { ClkTagBar, MODKEY, Button3, toggletag, {0} }, };
... TAGKEYS( XK_F1, 0) TAGKEYS( XK_F2, 1) TAGKEYS( XK_F3, 2) ...Sice to není řešení původního problému, ale funguje to také tak proč ne..
Tiskni
Sdílej: