abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Zajímavý software

    Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:55 | Komunita

    První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.11. 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.11. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.11. 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    20.11. 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.11. 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 383 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: dwm a český layout klavesnice

    24.2.2009 18:26 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    dwm a český layout klavesnice
    Přečteno: 614×
    Zdravím. Tak jsem se rozhodl, že se podívám na dwm window manager. Zatím jsem nic lepšího neviděl (kromě pekwm) a asi u dwm zůstanu na delší dobu. Bohužel mám jeden pro mě docela podstatný problém. Nemůžu přepínat mezi Tags pomocí klávesnice (ve wmii mi to jde). Klikání myší funguje.Keybindings mám téměř defaultní (pro dwm 5.1.4). Nemáte někdo z uživatelů dwm zkušenosti s podobným problémem a jeho řešením? Případně zkušenosti s jinými keyboard layouts než je US? Google na tématiku non-us keyboards a dwm mlčí.

    Tady je muj config.h:
    /* appearance */
    static const char font[]            = "-*-terminus-medium-r-normal-*-14-*-*-*-*-*-*-*";
    static const char normbordercolor[] = "#333333";
    static const char normbgcolor[]     = "#222222";
    static const char normfgcolor[]     = "#888888";
    static const char selbordercolor[]  = "#333333";
    static const char selbgcolor[]      = "#222222";
    static const char selfgcolor[]      = "#cc0000";
    static unsigned int borderpx        = 1;        /* border pixel of windows */
    static unsigned int snap            = 32;       /* snap pixel */
    static Bool showbar                 = True;     /* False means no bar */
    static Bool topbar                  = True;     /* False means bottom bar */
    static Bool usegrab                 = False;    /* True means grabbing the X server
                                                       during mouse-based resizals */
    
    /* tagging */
    static const char tags[][MAXTAGLEN] = { "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", NULL };
    static unsigned int tagset[] = {1, 1}; /* after start, first tag is selected */
    
    static Rule rules[] = {
    	/* class      instance    title       tags mask     isfloating */
    	{ "Gimp",     NULL,       NULL,       0,            True },
    	{ "Firefox",  NULL,       NULL,       1 << 8,       True },
    	{ "Conky",  NULL,       NULL,         0,            True },
    	{ "Gajim.py",  NULL,       NULL,      0,            True },
    	{ "Sonata",  NULL,       NULL,        0,            True },
    };
    
    /* layout(s) */
    static float mfact      = 0.55; /* factor of master area size [0.05..0.95] */
    static Bool resizehints = True; /* False means respect size hints in tiled resizals */
    
    static Layout layouts[] = {
    	/* symbol     arrange function */
    	{ "[]=",      tile },    /* first entry is default */
    	{ "><>",      NULL },    /* no layout function means floating behavior */
    	{ "[M]",      monocle },
    };
    
    /* key definitions */
    #define MODKEY Mod4Mask
    #define TAGKEYS(KEY,TAG) \
    	{ MODKEY,                       KEY,      view,           {.ui = 1 << TAG} }, \
    	{ MODKEY|ControlMask,           KEY,      toggleview,     {.ui = 1 << TAG} }, \
    	{ MODKEY|ShiftMask,             KEY,      tag,            {.ui = 1 << TAG} }, \
    	{ MODKEY|ControlMask|ShiftMask, KEY,      toggletag,      {.ui = 1 << TAG} },
    /* helper for spawning shell commands in the pre dwm-5.0 fashion */
    #define SHCMD(cmd) { .v = (const char*[]){ "/bin/sh", "-c", cmd, NULL } }
    
    /* commands */
    static const char *dmenucmd[] = { "dmenu_run", "-fn", font, "-nb", normbgcolor, "-nf", normfgcolor, "-sb", selbgcolor, "-sf", selfgcolor, NULL };
    static const char *termcmd[]  = { "urxvt", NULL };
    
    static Key keys[] = {
    	/* modifier                     key        function        argument */
    	{ MODKEY,                       XK_p,      spawn,          {.v = dmenucmd } },
    	{ MODKEY,             		XK_Return, spawn,          {.v = termcmd } },
    	{ MODKEY,                       XK_b,      togglebar,      {0} },
    	{ MODKEY,                       XK_j,      focusstack,     {.i = +1 } },
    	{ MODKEY,                       XK_k,      focusstack,     {.i = -1 } },
    	{ MODKEY,                       XK_h,      setmfact,       {.f = -0.05} },
    	{ MODKEY,                       XK_l,      setmfact,       {.f = +0.05} },
    	{ MODKEY|ShiftMask,                       XK_Return, zoom,           {0} },
    	{ MODKEY,                       XK_Tab,    view,           {0} },
    	{ MODKEY|ShiftMask,             XK_c,      killclient,     {0} },
    	{ MODKEY,                       XK_t,      setlayout,      {.v = &layouts[0]} },
    	{ MODKEY,                       XK_f,      setlayout,      {.v = &layouts[1]} },
    	{ MODKEY,                       XK_m,      setlayout,      {.v = &layouts[2]} },
    	{ MODKEY,                       XK_space,  setlayout,      {0} },
    	{ MODKEY|ShiftMask,             XK_space,  togglefloating, {0} },
    	{ MODKEY,                       XK_0,      view,           {.ui = ~0 } },
    	{ MODKEY|ShiftMask,             XK_0,      tag,            {.ui = ~0 } },
    	TAGKEYS(                        XK_1,                      0)
    	TAGKEYS(                        XK_2,                      1)
    	TAGKEYS(                        XK_3,                      2)
    	TAGKEYS(                        XK_4,                      3)
    	TAGKEYS(                        XK_5,                      4)
    	TAGKEYS(                        XK_6,                      5)
    	TAGKEYS(                        XK_7,                      6)
    	TAGKEYS(                        XK_8,                      7)
    	TAGKEYS(                        XK_9,                      8)
    	
    	{ MODKEY|ShiftMask,             XK_q,      quit,           {0} },
    };
    
    /* button definitions */
    /* click can be a tag number (starting at 0),
     * ClkLtSymbol, ClkStatusText, ClkWinTitle, ClkClientWin, or ClkRootWin */
    static Button buttons[] = {
    	/* click                event mask      button          function        argument */
    	{ ClkLtSymbol,          0,              Button1,        setlayout,      {0} },
    	{ ClkLtSymbol,          0,              Button3,        setlayout,      {.v = &layouts[2]} },
    	{ ClkWinTitle,          0,              Button2,        zoom,           {0} },
    	{ ClkStatusText,        0,              Button2,        spawn,          {.v = termcmd } },
    	{ ClkClientWin,         MODKEY,         Button1,        movemouse,      {0} },
    	{ ClkClientWin,         MODKEY,         Button2,        togglefloating, {0} },
    	{ ClkClientWin,         MODKEY,         Button3,        resizemouse,    {0} },
    	{ ClkTagBar,            0,              Button1,        view,           {0} },
    	{ ClkTagBar,            0,              Button3,        toggleview,     {0} },
    	{ ClkTagBar,            MODKEY,         Button1,        tag,            {0} },
    	{ ClkTagBar,            MODKEY,         Button3,        toggletag,      {0} },
    };
    
    Thats not a bug its a feature :-)

    Odpovědi

    31.7.2009 14:12 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dwm a český layout klavesnice
    Tento problém jsem měl ze začátku také, ale pak jsem se rozhodl používat místo výchozího alt+1 reaději winkey+F1.. konfigurace pak vypadá podobně:
    ...
      TAGKEYS(                      XK_F1,                     0)
      TAGKEYS(                      XK_F2,                     1)
      TAGKEYS(                      XK_F3,                     2)
    ...
    
    Sice to není řešení původního problému, ale funguje to také tak proč ne..
    2.1.2020 21:50 mipam007
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dwm a český layout klavesnice
    Omlouvam se, ze odpovidam na velmi stary dotaz (bohuzel, na googlu je stale k nalezeni v prvnich odkazech). Odpoved na otazku je k nalezeni v odkazu nize. Staci aplikovat patch, ktery je nezavisly na rozlozeni klavesnice.

    https://dwm.suckless.org/patches/keycodes/

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.