Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Zdravím.
Provozuju doma OpenVPN mezi notebookem a "serverem". Ten tunel se natahuje bud přes Wifi, nebo přes drátovou síť, podle toho, jestli je ntbook v dockině, nebo ne. Problém je, že server je PII a to kryptování dat do tunelu mu dává trošku zabrat :o) Nicméně kryptování na WiFi je nutné ( proto tam ten tunel vlastně je ), ale na drátové síti už ne.
Problém je, že nastavení kryptování musí být stejné v konfiguračním souboru (openvpn.conf) pro klienta i pro server. Napadá někoho jak udělat to, aby se kryptování nastavovalo podle nastavení klienta a server se mu přizpůsobil ?
Díky, Z.

Nějak tak si představuju řešení, pokud se mi nepovede přepínat to z klineta. Bojím se ale toho, že mi na serveru vznikne další tap zařízení a zesložití se mi věci jako routování z tunelu do drátové sítě, forwarding portů na vnější rozhraní a podobně.
Proto bych to radši přepínal z klineta, ale jestli to jinak nepůjde ...
mi na serveru vznikne další tap zařízení a zesložití se mi věci jako routování z tunelu do drátové sítě, forwarding portů na vnější rozhraní a podobněResenim by mohlo byt pouzti "on-connect" scriptu (parametr
up), ktere OpenVPN umi spoustet pri pripojeni. Tim skriptem by se nastavilo routovani, forwardovani a vsechno dalsi potrebne. A pri odpojeni (down) by se to nastavilo zpatky.Technicka, k cemu Vam je VPN bez sifrovani, nestraci
to trochu vyznam? Jinak se priklanim k vytvoreni vice
instanci, proste budete mit 2 serverove configuracce
a 2 klientske konfigurace. Automaticky skript, hleda v
adresari OpenvVPN vsechny soubory .conf a na jejich
zaklade pousti servery, jen si dejte pozor na prepisovani
logu..
NN
Pokusím se to vysvětlit. Ten notebook je se serverem spojený WiFinou v režimu Ad-Hoc. Protože v tomto režimu nejde WPA2, rozhodl jsem se přenos šifrovat OpenVPNkem. Později mi ale začalo vadit, že notebook má jinou IP když jede z WiFi a jinou když jede z metalické sítě. Proto jsem tunel natáhl i na metalickou síť - kde má tedy jen jeden význam: Aby komunikace mezi serverem a notebookem fungovala mezi pořád stejnými IP adresami.
Tiskni
Sdílej: