Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
nepoužívá hardwarovou akceleraci grafiky
Jakou akceleraci – dekódování videa nebo zobrazování? Pokud vím, tak jak FlashPlayer 10, tak i Gnash umí akcelerovat zobrazování (přesněji řečeno škálovat obraz přes OpenGL, Gnash navíc i XVideo nebo Xrender (ale to závisí, jak byl přeložen a obecně je dost těžké toho dosáhnout).
Další otázkou je, co umí Xorg s danou grafickou kartou. Podle savage(4) umí Xrendr, Xv i OpenGL. Nicméně podle některých diskuzí má problémy s některými druhy akcelerací při kompozitním rozšíření.
Každopádně neoptimalizovaný nebo plně softwarový dekodér videa je brzda, se kterou ve FlashPlayeru nic udělat nelze.
Mám podobný stroj (off-line) a i vyladěný MPlayer od určité velikosti videa (xvidový MPEG-4 640×480) nestíhá.
Jakou akceleraci – dekódování videa nebo zobrazování?Záměrně jsem napsal grafiky, aby si to čtenář neplpletl s dekódováním videa...
Pokud vím, tak jak FlashPlayer 10, tak i Gnash umí akcelerovat zobrazování (přesněji řečeno škálovat obraz přes OpenGL, Gnash navíc i XVideo nebo Xrender (ale to závisí, jak byl přeložen a obecně je dost těžké toho dosáhnout).Na takové staré plečce je toho nemožné dosáhnout, linuxové ovladače pro staré grafické karty nic neumí (i když teoreticky třeba umí OpenGL a jiné věci, v praxi je to pro účely desktopové/grafické akcelerace naprosto nepoužitelné). A podpora XVidea ve Flashi i Gnashi (což je něco, co by ve skutečnosti na takovém stroji hodně pomohlo) je jenom teoretická, v praxi rovněž nefunguje (protože to video musí flashový přehrávač softwarově převádět z YUV do RGB, což je mimochodem další režie procesoru navíc, a XVideo akceleruje YUV, ne RGB). Prostě Flash na Linuxu je beznadějný.
linuxové ovladače pro staré grafické karty nic neumí
Savage neznám. Od S3 jsem naposledy používal Trio64V+, které má ale problém v nepřítomnosti akcelerační elektroniky, nikoliv slabého ovladače. Držel jsem se jen savage(4), kde píšou něco jiného.
i když teoreticky třeba umí OpenGL a jiné věci, v praxi je to pro účely desktopové/grafické akcelerace naprosto nepoužitelné
To je pravda. Plečky mají pomalé sběrnice, paměti, řadiče a tak dále, takže spousta času padne na natlačení obrazu do grafické karty.
protože to video musí flashový přehrávač softwarově převádět z YUV do RGB
Ano, to bude ten problém, na který jsem zapomněl. Otázka je, jestli to je principiální chyba SWF, nebo až přehrávače.
Tiskni
Sdílej: