V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
nepoužívá hardwarovou akceleraci grafiky
Jakou akceleraci – dekódování videa nebo zobrazování? Pokud vím, tak jak FlashPlayer 10, tak i Gnash umí akcelerovat zobrazování (přesněji řečeno škálovat obraz přes OpenGL, Gnash navíc i XVideo nebo Xrender (ale to závisí, jak byl přeložen a obecně je dost těžké toho dosáhnout).
Další otázkou je, co umí Xorg s danou grafickou kartou. Podle savage(4) umí Xrendr, Xv i OpenGL. Nicméně podle některých diskuzí má problémy s některými druhy akcelerací při kompozitním rozšíření.
Každopádně neoptimalizovaný nebo plně softwarový dekodér videa je brzda, se kterou ve FlashPlayeru nic udělat nelze.
Mám podobný stroj (off-line) a i vyladěný MPlayer od určité velikosti videa (xvidový MPEG-4 640×480) nestíhá.
Jakou akceleraci – dekódování videa nebo zobrazování?Záměrně jsem napsal grafiky, aby si to čtenář neplpletl s dekódováním videa...
Pokud vím, tak jak FlashPlayer 10, tak i Gnash umí akcelerovat zobrazování (přesněji řečeno škálovat obraz přes OpenGL, Gnash navíc i XVideo nebo Xrender (ale to závisí, jak byl přeložen a obecně je dost těžké toho dosáhnout).Na takové staré plečce je toho nemožné dosáhnout, linuxové ovladače pro staré grafické karty nic neumí (i když teoreticky třeba umí OpenGL a jiné věci, v praxi je to pro účely desktopové/grafické akcelerace naprosto nepoužitelné). A podpora XVidea ve Flashi i Gnashi (což je něco, co by ve skutečnosti na takovém stroji hodně pomohlo) je jenom teoretická, v praxi rovněž nefunguje (protože to video musí flashový přehrávač softwarově převádět z YUV do RGB, což je mimochodem další režie procesoru navíc, a XVideo akceleruje YUV, ne RGB). Prostě Flash na Linuxu je beznadějný.
linuxové ovladače pro staré grafické karty nic neumí
Savage neznám. Od S3 jsem naposledy používal Trio64V+, které má ale problém v nepřítomnosti akcelerační elektroniky, nikoliv slabého ovladače. Držel jsem se jen savage(4), kde píšou něco jiného.
i když teoreticky třeba umí OpenGL a jiné věci, v praxi je to pro účely desktopové/grafické akcelerace naprosto nepoužitelné
To je pravda. Plečky mají pomalé sběrnice, paměti, řadiče a tak dále, takže spousta času padne na natlačení obrazu do grafické karty.
protože to video musí flashový přehrávač softwarově převádět z YUV do RGB
Ano, to bude ten problém, na který jsem zapomněl. Otázka je, jestli to je principiální chyba SWF, nebo až přehrávače.
Tiskni
Sdílej: