Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.3 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovky v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
Lennart Poettering se na Mastodonu rozepsal o novince v systemd, na které pracuje: systemd bude umět nabootovat z obrazu disku staženého pomocí HTTP v rámci initrd.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2025.2. Nově lze zálohovat také na Google Drive a Microsoft OneDrive.
V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
$ xinput list "Virtual core pointer" id=0 [XPointer] Num_buttons is 32 Num_axes is 2 Mode is Relative Motion_buffer is 256 Axis 0 : Min_value is -1 Max_value is -1 Resolution is 0 Axis 1 : Min_value is -1 Max_value is -1 Resolution is 0 "Virtual core keyboard" id=1 [XKeyboard] Num_keys is 248 Min_keycode is 8 Max_keycode is 255 "Genius MCE RX" id=2 [XExtensionKeyboard] Num_keys is 248 Min_keycode is 8 Max_keycode is 255 Num_buttons is 32 Num_axes is 2 Mode is Relative Motion_buffer is 256 Axis 0 : Min_value is -1 Max_value is -1 Resolution is 1 Axis 1 : Min_value is -1 Max_value is -1 Resolution is 1 "Macintosh mouse button emulation" id=3 [XExtensionPointer] Num_buttons is 32 Num_axes is 2 Mode is Relative Motion_buffer is 256 Axis 0 : Min_value is -1 Max_value is -1 Resolution is 1 Axis 1 : Min_value is -1 Max_value is -1 Resolution is 1 "Genius MCE RX" id=4 [XExtensionKeyboard] Num_keys is 248 Min_keycode is 8 Max_keycode is 255Teď se to chová tak, že kurzor chvíli jede pomalu a poté jakoby jedním skokem "zařadí" vyšší rychlost. Daleko lépe by se s tím pracovalo, kdyby to tu rychlost přidávalo konstrantně (resp. logaritmicky). Jak to nastavit?
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: