Na Kickstarteru byla spuštěna crowdfundingová kampaň na podporu telefonu Murena 2 s /e/OS. Telefon má 2 hardwarové přepínače. Prvním lze jednoduše vypnout kamery a mikrofony. Druhým se lze odpojit od sítí.
Společnost Qualcomm publikovala říjnový bezpečnostní bulletin. V úvodu informuje, že bezpečnostní chyby CVE-2023-33106, CVE-2023-33107, CVE-2022-22071 a CVE-2023-33063 jsou cíleně využívány útočníky. O CVE-2022-22071 se píše už v loňském květnovém bulletinu. Detaily o zbylých chybách jsou k dispozici OEM partnerům. Veřejně budou k dispozici až s vydáním prosincového bulletinu.
Byla vydána nová verze 5.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 12.5.6. Tor na verzi 0.4.8.6.
Šifrovací nástroj VeraCrypt v menším vydání 1.26.7 nejen opravuje chyby a aktualizuje podporované algoritmy (podrobnosti v poznámkách vydání), ale také přestává podporovat původní svazky TrueCrypt.
V sobotu 7. října proběhne Maker Faire Liberec, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Mastodon vydal výroční zprávu za rok 2022 (pdf).
Ubuntu Summit 2023 proběhne od 3. do 5. listopadu v Rize.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.12.0. Podrobný přehled novinek v Changelogu.
Linux ve Scratchi. Ne Linux v linuxové distribuci Linux From Scratch, ale Linux bežící v emulátoru procesoru RISC-V ve vizuálním programovacím jazyce Scratch.
Dnes ve 12 hodin začal další ročník CTF (Capture the Flag) soutěže The Catch: "Tentokrát nás kolegové z Forenzní laboratoře zavedou na loď plnou sofistikovaných síťových technologiích, kde soutěžící budou muset zvládnout náročné úkoly. Loď nese jméno našeho skvělého kolegy Josefa Vericha – síťového guru. Tradičně se soutěž koná v říjnu – měsíci kybernetické bezpečnosti."
Jak v KDE nebo gnome nastavím velikost ikon v systray? Ve výchozím nastavení jsou strašně obrovské, potřeboval bych je zmenšit na 16x16. Při aktuální velikosti to vypadá, jako když vytejkaj z panelu.
Mně se teda nenastavujou, když panel zmenším/zvětším, jsou poŕád stejně veliké, ale to by stejně nebylo řešení. Panel mám nastaven na velikost, jaká mi vyhovuje (22px), ale ty ikony jsou prostě velký až na okraj panelu. Např. v bmpanelu verze 2 je možnost nastavit 16x16 ikony pro systray, ale to je vývojová verze a je to celý zabugovaný, neladí to s prostředím a nemá to menu.
Pro malé velikosti je třeba je udělat extra bitmapově.
Ano, pro opravdu mrňavé, kde záleží na každém pixelu, ano. Ale je otázka, jestli i takto mrňavé ikony musí být tak podrobné, protože hra najdi deset rozdílných pixelů při výběru té správné ikony by mě nebavila. Osobně dávám přednost jednoduchým ikonám (pokud vůbec nějakým).
není třeba měnit ikony, ale nastavit systray aby přidělovala 16x16 fleka pro ikony
Až uvidíte velkou bitmapovou ikonu zmenšenou na 16 čtverečních pixelů, tak se chytnete za hlavu úplně stejně jako při vektorové vykreslené do stejně malé plochy.
Ano, pro opravdu mrňavé, kde záleží na každém pixelu, ano. Ale je otázka, jestli i takto mrňavé ikony musí být tak podrobné, protože hra najdi deset rozdílných pixelů při výběru té správné ikony by mě nebavila. Osobně dávám přednost jednoduchým ikonám (pokud vůbec nějakým).Ale ano, já taky radši jednodušší, ale i tam záleží na pixelech, aby to bylo ostré. Ta mazanice u svg ikon zmenšených na 16x16 je hnus.
Až uvidíte velkou bitmapovou ikonu zmenšenou na 16 čtverečních pixelů, tak se chytnete za hlavu úplně stejně jako při vektorové vykreslené do stejně malé plochy.To já nepopírám, ale to už si má pořešit dle standardu aplikace - vezme požadovanou ikonu a vyrenderuje, když ji nemá (ale 16x16 je docela často používaná velikost, tak by ji mít mohla), tak ji hold zvětší/zmenší.
Tiskni
Sdílej: