Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Jak v KDE nebo gnome nastavím velikost ikon v systray? Ve výchozím nastavení jsou strašně obrovské, potřeboval bych je zmenšit na 16x16. Při aktuální velikosti to vypadá, jako když vytejkaj z panelu.
Mně se teda nenastavujou, když panel zmenším/zvětším, jsou poŕád stejně veliké, ale to by stejně nebylo řešení. Panel mám nastaven na velikost, jaká mi vyhovuje (22px), ale ty ikony jsou prostě velký až na okraj panelu. Např. v bmpanelu verze 2 je možnost nastavit 16x16 ikony pro systray, ale to je vývojová verze a je to celý zabugovaný, neladí to s prostředím a nemá to menu.
Pro malé velikosti je třeba je udělat extra bitmapově.
Ano, pro opravdu mrňavé, kde záleží na každém pixelu, ano. Ale je otázka, jestli i takto mrňavé ikony musí být tak podrobné, protože hra najdi deset rozdílných pixelů při výběru té správné ikony by mě nebavila. Osobně dávám přednost jednoduchým ikonám (pokud vůbec nějakým).
není třeba měnit ikony, ale nastavit systray aby přidělovala 16x16 fleka pro ikony
Až uvidíte velkou bitmapovou ikonu zmenšenou na 16 čtverečních pixelů, tak se chytnete za hlavu úplně stejně jako při vektorové vykreslené do stejně malé plochy.
Ano, pro opravdu mrňavé, kde záleží na každém pixelu, ano. Ale je otázka, jestli i takto mrňavé ikony musí být tak podrobné, protože hra najdi deset rozdílných pixelů při výběru té správné ikony by mě nebavila. Osobně dávám přednost jednoduchým ikonám (pokud vůbec nějakým).Ale ano, já taky radši jednodušší, ale i tam záleží na pixelech, aby to bylo ostré. Ta mazanice u svg ikon zmenšených na 16x16 je hnus.
Až uvidíte velkou bitmapovou ikonu zmenšenou na 16 čtverečních pixelů, tak se chytnete za hlavu úplně stejně jako při vektorové vykreslené do stejně malé plochy.To já nepopírám, ale to už si má pořešit dle standardu aplikace - vezme požadovanou ikonu a vyrenderuje, když ji nemá (ale 16x16 je docela často používaná velikost, tak by ji mít mohla), tak ji hold zvětší/zmenší.
) hlavně když tam najdete png soubory, které pan stvořitel tématu považuje za "scalable". Teda né že by nebyly, ale ...
Tiskni
Sdílej: