abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: autoconf a jiné- jak to pracuje?

    23.9.2009 09:34 va
    autoconf a jiné- jak to pracuje?
    Přečteno: 198×

    Zdar, rád bych editoval nějaké malé a skromné projekty v C/C++/C# ale nemohu se dopátrat jak funguje na Linuxu projektování- z Visual Studia a Windows jsem zvyklej že projekt má nějaký *.prj soubor a ten otevře všechny potřebné zdrojáky. Stáhnu libovolný projekt a čumím jak paprika. Který z těchto souborů funguje jako projekt a IDE mi ho kompletně otevře? http://en.wikipedia.org/wiki/File:Autoconf.svg

    Odpovědi

    23.9.2009 09:44 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: autoconf a jiné- jak to pracuje?
    Žádný. configure skript obsahuje -- de facto -- libovolný kód (skript), takže kompletní otevření je otevření v textovém editoru, kde ho člověk může upravovat.

    Tyto soubory nemají ve Visual Studiu ekvivalent, protože Visual Studio neřeší, aby program se program správně zkompiloval a fungoval i na Macu, Solarisu, IRIXu a OpenBSD.
    23.9.2009 09:53 va
    Rozbalit Rozbalit vše Re: autoconf a jiné- jak to pracuje?

    takže když má projekt více složek a já chci všechny otevřít musím ručně? a nebo mě ještě napadá, že chytrý editor typu Anjuta, MonoDevelop, NetBeans má projektové soubory a vývojáří to co dají na net, dají bez toho prj souboru jejich IDE- ale pořád to neřeší moji otázku, když si vezmu cizí projekt jak jej mám otevřít? Prostě mám vytvořit prázdný projekt a všechny zdrojáky tam ručně dát?

    23.9.2009 10:26 Vojtěch Horký | skóre: 39 | blog: Vojtův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: autoconf a jiné- jak to pracuje?
    takže když má projekt více složek a já chci všechny otevřít musím ručně?
    Obecně ano. U některých projektů možná najdete i projektové soubory třeba pro Eclipse nebo Anjutu, ale vzhledem k tomu, že podobných nástrojů je víc a každý používá něco jiného, je nejlepší nechat na vývojáři aby si vybral a zbytečně necpat do balíku něco, co málokdo využije.
    Prostě mám vytvořit prázdný projekt a všechny zdrojáky tam ručně dát?
    Asi to bude nejjednodušší :-). Nebo můžete napsat autorům, co oni používají a jestli někde nejsou k dispozici soubory pro IDE (btw, do repozitáře jste se díval? – tam možná projektové soubory budou, ale do balíčku se nepřidávají).
    I am always ready to learn although I do not always like to be taught. (W. Churchill)
    23.9.2009 10:54 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: autoconf a jiné- jak to pracuje?
    Když máš štěstí a je tam alespoň CMake, tak ti může vygenerovat project file pro Code::Blocks, Visual Studio a ještě nějaká IDE. Jinak zřejmě musíš použít v projektu vygenerovaný Makefile z Autotools a do projektu si narvat soubory sám, osobně jsem ještě neslyšel o nástroji, co by z Autoconf zdrojáků vygeneroval project file do nějakého IDE.
    23.9.2009 12:34 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: autoconf a jiné- jak to pracuje?
    Ak si chceš robiť vlastné projekty a očakávaš niečo ako Visual Studio, tak nájdeš niekoľko nástrojov, z ktorých každý má vlastný spôsob ukladania informácii o tom, čo je súčasťou projektu a aké sú nastavenia.

    Ak sa chceš hrať s cudzími projektami, tak je to iné. V prvom rade rozbehni ich skompilovanie (čo spravidla znamená pustit "./configure" alebo "cmake ." a potom "make"). Ak to zafunguje tak buď zober ľubovoľný editor, zedituj zdroják, pusti "make" a dostaneš upravený program. Osobne si často vystačím s "kate" v KDE a jeho pluginom pre make. Ak treba skutočne debugovať a máš Qt3, tak mám dobrú skúsenosť s kdbg. Ak trváš na IDE, tak je pravdepodobné, že si nejaké budeš musieť nejaké vybrať a projekt si nadefinovať sám.
    23.9.2009 12:44 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: autoconf a jiné- jak to pracuje?

    v kdevelop se daji visual studio projekty naimportovat, jen musis po te nastavit target

    jestli se vsak nepletu, jako posledni umi visual C++ 6, mozna i 2003, ale tou uz bych si nebyl jistej

    po naimportovani ti to vytvori kdevelop project file a konfiguracni script taky, jestli se nepletu, pouzivas-li v kdevelop autoconf

    100% jisty si vsak nejsem, kdevelop jsem jiz dlouho nepouzival (od te doby, co jsem na KDE4), nejak mi tam stale neco chybi

     

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.