Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Zdar, rád bych editoval nějaké malé a skromné projekty v C/C++/C# ale nemohu se dopátrat jak funguje na Linuxu projektování- z Visual Studia a Windows jsem zvyklej že projekt má nějaký *.prj soubor a ten otevře všechny potřebné zdrojáky. Stáhnu libovolný projekt a čumím jak paprika. Který z těchto souborů funguje jako projekt a IDE mi ho kompletně otevře? http://en.wikipedia.org/wiki/File:Autoconf.svg
takže když má projekt více složek a já chci všechny otevřít musím ručně? a nebo mě ještě napadá, že chytrý editor typu Anjuta, MonoDevelop, NetBeans má projektové soubory a vývojáří to co dají na net, dají bez toho prj souboru jejich IDE- ale pořád to neřeší moji otázku, když si vezmu cizí projekt jak jej mám otevřít? Prostě mám vytvořit prázdný projekt a všechny zdrojáky tam ručně dát?
takže když má projekt více složek a já chci všechny otevřít musím ručně?Obecně ano. U některých projektů možná najdete i projektové soubory třeba pro Eclipse nebo Anjutu, ale vzhledem k tomu, že podobných nástrojů je víc a každý používá něco jiného, je nejlepší nechat na vývojáři aby si vybral a zbytečně necpat do balíku něco, co málokdo využije.
Prostě mám vytvořit prázdný projekt a všechny zdrojáky tam ručně dát?Asi to bude nejjednodušší
v kdevelop se daji visual studio projekty naimportovat, jen musis po te nastavit target
jestli se vsak nepletu, jako posledni umi visual C++ 6, mozna i 2003, ale tou uz bych si nebyl jistej
po naimportovani ti to vytvori kdevelop project file a konfiguracni script taky, jestli se nepletu, pouzivas-li v kdevelop autoconf
100% jisty si vsak nejsem, kdevelop jsem jiz dlouho nepouzival (od te doby, co jsem na KDE4), nejak mi tam stale neco chybi
Tiskni
Sdílej: