Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Řešení dotazu:
net-analyzer/nagios-core-3.3.1 www-apps/trac-0.12.3 app-misc/email2trac-2.6.0Hlavny problem, ktory som riesi, je redukcia duplikatnych ticketov. Nagios sa sice da nastavit tak, aby notifikoval "trac" len raz, ale to mi neprislo ako vhodne riesenie. Chcel som docielit aby nagios posielal pravidelne stav a v ticketovacom toole sa to vsetko nabalovalo na jeden ticket ako update. Riesenie bolo pridane v niektorej z poslednych verzii email2trac softu.
/etc/mail/aliases
auto-tt: "|/usr/bin/run_email2trac"
/etc/email2trac/email2trac.conf
[DEFAULT] project: /data/trac/support black_list: MAILER-DAEMON@ debug: 0 drop_spam : 0 drop_alternative_html_version: 1 email_quote: > email_triggers_workflow: 1 ignore_trac_user_settings: 1 inline_properties: 0 log_level: WARNING log_type: syslog notify_reporter: 0 reply_all : 0 ticket_update: 1 ticket_update_by_subject: 1 ticket_update_by_subject_lookback: 7 umask: 022 verbatim_format: 1Staci aby nagios zasielal spravy "ako keby odpovedal na nieco", cize s "Re:" na zaciatku subjectu a email2trac predpoklada, ze ticket uz existuje. V takom pripade email2trac hlada rovnaky subject a ak taky najde, tak spravu prilozi ako "update" do ticketu. Dalsia vec je urcovanie priority. Do subjectu staci pridat na koniec
#?priority=urgent
a tym sa definuje hodnota pre prioritu v tickete. Podobnym sposobom sa daju definovat aj ine policka v tickete. Subject v emaile z nagiosu mam nastaveny na host/service
, takze je mala pravdepodobnost, ze by sa mi tie updaty nejak poplietly. Este sice musim par veci doladit ale viacmenej to funguje presne ako potrebujem :)
Tiskni
Sdílej: