Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
wine MaxDesign.exe install the Windows version of Mono to run .NET executablesZkusil jsem tedy mono:
mono MaxDesign.exe ** (MaxDesign.exe:31276): WARNING **: The following assembly referenced from /home/tomas/.wine/drive_c/Program Files/Solarmax/MaxDesign 3.0/MaxDesign.exe could not be loaded: Assembly: Microsoft.VisualBasic (assemblyref_index=1) Version: 8.0.0.0 Public Key: b03f5f7f11d50a3a The assembly was not found in the Global Assembly Cache, a path listed in the MONO_PATH environment variable, or in the location of the executing assembly (/home/tomas/.wine/drive_c/Program Files/Solarmax/MaxDesign 3.0/). ** (MaxDesign.exe:31276): WARNING **: Could not load file or assembly 'Microsoft.VisualBasic, Version=8.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' or one of its dependencies. ** (MaxDesign.exe:31276): WARNING **: Missing method SetProjectError in assembly /home/tomas/.wine/drive_c/Program Files/Solarmax/MaxDesign 3.0/MaxDesign.exe, type Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.ProjectData Unhandled Exception: System.IO.FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'Microsoft.VisualBasic, Version=8.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' or one of its dependencies. File name: 'Microsoft.VisualBasic, Version=8.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a'A dál už nic.
mono MaxDesign.exe Access to the path "/home/tomas\Sputnik Engineering AG\MaxDesign\Projekte" is denied. Fehler bei dem Sprachen einlessen !!!! sollte ueberprueft werden evtl. doppelter key in Sprachdatei : Unable to find the specified file. startSerialize(p_Stream) - Solarschmiede.Settings: Object reference not set to an instance of an object at Solarschmiede.Settings.WriteXml (System.Xml.XmlWriter writer) [0x00000] at System.Xml.Serialization.XmlSerializationWriter.WriteSerializable (IXmlSerializable serializable, System.String name, System.String ns, Boolean isNullable, Boolean wrapped) [0x00000] at System.Xml.Serialization.XmlSerializationWriter.WriteSerializable (IXmlSerializable serializable, System.String name, System.String ns, Boolean isNullable) [0x00000] at System.Xml.Serialization.XmlSerializationWriterInterpreter.WriteObject (System.Xml.Serialization.XmlTypeMapping typeMap, System.Object ob, System.String element, System.String namesp, Boolean isNullable, Boolean needType, Boolean writeWrappingElem) [0x00000] at System.Xml.Serialization.XmlSerializationWriterInterpreter.WriteRoot (System.Object ob) [0x00000] at System.Xml.Serialization.XmlSerializer.Serialize (System.Object o, System.Xml.Serialization.XmlSerializationWriter writer) [0x00000] at System.Xml.Serialization.XmlSerializer.Serialize (System.Xml.XmlWriter writer, System.Object o, System.Xml.Serialization.XmlSerializerNamespaces namespaces) [0x00000]
Tiskni
Sdílej: