Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »nohup -p PID
ktory dokaze poslat nohup uz spustenemu procesu (ak sme ho zabudli spustit s nohupom)
Moja otazka je, ako toto docielit v Linuxe?
Google hovori, ze existuje:
disown -h JOB#
The shell exits by default upon receipt of a SIGHUP. Before exiting, an interactive shell resends the SIGHUP to all jobs, running or stopped. Stopped jobs are sent SIGCONT to ensure that they receive the SIGHUP. To prevent the shell from sending the signal to a particular job, it should be removed from the jobs table with the disown builtin (see SHELL BUILTIN COMMANDS below) or marked to not receive SIGHUP using disown -h.Musim tu ale pouzit cislo JOBu z tabulky:
jobs
No a to je problem. Ked sa prihlasim ako iny uzivatel, alebo ked sa prihlasim pod dalsim pripojenim, tak jobs mi uz nevypise nic.
Ako zobrazim v dalsom sedeni ulohy na pozadi spustene v inom sedeni?
Řešení dotazu:
shopt -s huponexit, což nejspíš nemáte. Hangup může být v kombinaci s openssh způsoben nepřesměrováním std{in,err,out}, ale ani to nevede přímo k ukončení procesu, leda k nějaké chybě.
shopt -s huponexit
Ale nechapem toto:
např. bash stejně SIGHUP nepošleSpustim skript a havaruje mi ssh cez ktore som bol pripojeny na server a spustil skript. Zabudol som ho ale spustit s nohup, takze aj napriek tomu, ten skript pobezi dalej?
skript.sh #!/bin/bash exec <&- exec >&- exec 2>&- trap "echo SIGHUP >>/tmp/skript.log" HUP trap "echo SIGTERM >>/tmp/skript.log" TERM while true; do date >>/tmp/skript.log; sleep 1; donesession:
ssh server.example.net ./skript.sh & -bash$ logout Connection to server.example.net closed. ssh server.example.net tail -f /tmp/skript.log ...Stejně tak pokud si své ssh na lokálu sestřelím, dopadne to stejně, akorát hlášky ssh jsou dle toho jestli pošlu
SIGTERM či SIGKILL buď Killed by signal 15 rnebo Killed. V každém případě skript na serveru běží dál. Jeho rodičem se stane proces 1 (init). Stejně tak pokud na serveru jakkoliv sestřelím sshd process té mé session. Někde jsem četl že je možnost že v případě zabití ssh toto pošle ten svůj signál bashi a ten ho následně přepošle těm úlohám, ale zatím jsem se s tím nesetkal takže to nemohu potvrdit. Skripty běhaj.
Co znamena to &- (napr <&- )?
Je teda pravda, ze bash proces po spadnuti spojenia bezi dalej. To bode ale asi tym, ze takyto bash skript sa spusta v dalsom novom basi (interpretri), ktory po spadnuti rodicovskeho bashu dostane PPID=1, ako pisete.
Ale zistil som, ze perl skript spusteny z bashu, po spadnuti spojenia tiez konci. Takze tu by sa zislo jednoznacne nohup -p PID.
(konkretny pripad db2bak.pl zo Sun JES (LDAP backup) spadol ked spadlo spojenie)
Tiskni
Sdílej: