Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
- přímo v zónovém souboru určit, na jaké ip adrese bude zóna dostupná - nebo to udělat pomocí pohledů, kde v hlavičce bude definována IP adresa a pod ní seznam zón
Řešení dotazu:
Musi to ist oboma sposobmi... pre mna preferovanejsie by boli pohlady... na konfiguraciu su jednoduche a hlavne ta konfiguracia vyzera cisto... ak si napr na jeden pohlad zvolite prave jeden subor.. a vsetky subory (pohlady) includnete do named.conf, dostanete idealizovanu konfiguraciu .
Co znamena ze sa vam to nedari nahodit? Pastnite ukazkovu konfiguraciu pripadne logy po starte binda.
view "mujKlient1" { server verejneIpcko1 {}; zone "nejakadomena.tld" { type slave; file "/etc/bind/zones/slave_nejakadomena.tld"; masters { ipAdresaMasterServeru; }; }; };
Tak myslim ze sme si nerozumeli. Ak chcete pre kazdy view
specifikovat "listen" adress pre DNS server (teda ten view by bol dostupny len na "listen" adrese definovanej vo view-e) tak takto to veru nepojde. Pouzitie viewov spociva v tom, ze nedefinujete listen adresy servera, ale IPcky resp. rozsahy IPciek _klientov_, ktori pri requeste budu "obsluzeni" informaciami z prislusneho viewu (ktory je definovany rozsahom IPciek klientov (direktiva match-clients { ...; }
)) a v ktorom su vymenovane samotne zony pre konkretnych klientov. Teda ak maju vasi zakaznici pevne adresy, tak ich mozete takto vymenovat do match-clients
a dostanu odpoved z prisluchajuceho pohladu z bindu.
Ukazka konfiguracie je tu
view "mujVelkejCustomer" { match-destinations { IpckoKdeMajiBytZonyDostupne; }; zone "CustomerovaDomena" { type slave; file "/etc/bind/zones/slave_velkejCustomer_CustomerovaDomena"; masters { IpckoMasterServeru; }; }; };Důležité je to match-destinations.
Tiskni
Sdílej: