Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o naší práci, prostředí ve kterém pracujeme a o naší firemní kultuře. Letos se dveře otevřou 26. 11. 2025 v 16:00. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem naši inženýři v Praze pracují, jak spolupracujeme se zákazníky, partnery i studenty, proč máme rádi open source a co pro nás skutečně
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Ahoj, mám problém se spuštěním registrace lineage 2 serveru pokaždý mi napíše toto:
mihaloo:/game/lg/server/login# java -Djava.util.logging.config.file=console.cfg -cp ./../libs/*:l2jserver.jar net.sf.l2j.gsregistering.GameServerRegister
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: net.sf.l2j.gsregistering.BaseGameServerRegister
at java.lang.Class.initializeClass(libgcj.so.90)
at java.lang.Class.initializeClass(libgcj.so.90)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: java.util.ResourceBundle$Control not found in gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader{urls=[file:l2jserver.jar], parent=gnu.gcj.runtime.ExtensionClassLoader{urls=[], parent=null}}
at java.net.URLClassLoader.findClass(libgcj.so.90)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(libgcj.so.90)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(libgcj.so.90)
at java.lang.Class.initializeClass(libgcj.so.90)
...1 more
Nevím si s tím rady.
Řešení dotazu:
CP = l2jserver.jar for a in ../libs/*; do CP="$a:$CP" done java -cp $CP .....
for library in ${project_dir}/lib/*.jar ; do
if [ -z "${CLASSPATH}" ] ; then
CLASSPATH="${library}"
else
CLASSPATH="${CLASSPATH}:${library}"
fi
done
export CLASSPATH
Tak jsem to napsal nějak takto a stejně to pořád háže chyby...
#!/bin/sh
for library in lib/*.jar ; do
if [ -z "${CLASSPATH}" ] ; then
CLASSPATH="${library}"
else
CLASSPATH="${CLASSPATH}:${library}"
fi
done
java -Djava.util.logging.config.file=console.cfg -cp $CLASSPATH:l2jserver.jar net.sf.l2j.gsregistering.GameServerRegister
Chyba
mihaloo:/game/lg/server/login# ./RegisterGameServer.sh
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: net.sf.l2j.gsregistering.BaseGameServerRegister
at java.lang.Class.initializeClass(libgcj.so.90)
at java.lang.Class.initializeClass(libgcj.so.90)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: java.util.ResourceBundle$Control not found in gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader{urls=[file:lib/bsh-engine.jar,file:lib/bsh-2.0b5.jar,file:lib/c3p0-0.9.1.2.jar,file:lib/ecj.jar,file:lib/java-engine.jar,file:lib/javolution-5.3.1.jar,file:lib/jython-engine.jar,file:lib/jython.jar,file:lib/mmocore.jar,file:lib/mysql-connector-java-5.1.10-bin.jar,file:lib/trove-2.1.0.jar,file:l2jserver.jar], parent=gnu.gcj.runtime.ExtensionClassLoader{urls=[], parent=null}}
at java.net.URLClassLoader.findClass(libgcj.so.90)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(libgcj.so.90)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(libgcj.so.90)
at java.lang.Class.initializeClass(libgcj.so.90)
...1 more
apt-get install sun-java6-jdk Java runtime environment apt-get install sun-java6-jreA pořád stejné chyby...
mihaloo:/game/lg/server/login# ./RegisterGameServer.sh
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Could not initialize class sun.awt.X11GraphicsEnvironment
at java.lang.Class.forName0(Native Method)
at java.lang.Class.forName(Class.java:169)
at java.awt.GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment(GraphicsEnvironment.java:68)
at sun.awt.X11.XToolkit.clinit(XToolkit.java:89)
at java.lang.Class.forName0(Native Method)
at java.lang.Class.forName(Class.java:169)
at java.awt.Toolkit$2.run(Toolkit.java:834)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit(Toolkit.java:826)
at sun.swing.SwingUtilities2$AATextInfo.getAATextInfo(SwingUtilities2.java:126)
at javax.swing.plaf.metal.MetalLookAndFeel.initComponentDefaults(MetalLookAndFeel.java:1556)
at javax.swing.plaf.basic.BasicLookAndFeel.getDefaults(BasicLookAndFeel.java:130)
at javax.swing.plaf.metal.MetalLookAndFeel.getDefaults(MetalLookAndFeel.java:1591)
at javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(UIManager.java:541)
at javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(UIManager.java:581)
at net.sf.l2j.gsregistering.BaseGameServerRegister.startGUI(BaseGameServerRegister.java:259)
at net.sf.l2j.gsregistering.BaseGameServerRegister.main(BaseGameServerRegister.java:184)
at net.sf.l2j.gsregistering.GameServerRegister.main(GameServerRegister.java:33)
Tiskni
Sdílej: