Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
eth1.77
a 10.11.0.0/16 přes eth1.11
. Ale to vám snad každý distribuční skript nastaví automaticky, když těm rozhraním nakonfigurujete IP adresy a masku.
Ručně to bude nějak takhle (pokud příslušné IP adresy rozhraní na routeru jsou 77.53.117.131
a 10.11.0.1
)
ip route add 77.53.117.128/26 via 77.53.117.131 ip route add 10.11.0.0/16 via 10.11.0.1
nejprve bych tedy navrhoval cetbu RFC a to poctive.Rita Pužmanová (snad jsem nezkomolil) by mohla být podstatně srozumitelnější, s tím, že bych hlavně doporučil manuál k dané distribuci (nebo změnu na distribuci, která slušný manuál má, pokud to nejde jinak).
iptables
řeší firewall a NAT. Firewall by mohl procházející pakety zablokovat, ale především musíte mít správně nastavenou routování, aby počítač vůbec věděl, kudy pakety směrovat. Na těch veřejných klientech budete muset mít nastavenou IP adresu routeru jako bránu do internetu (předpokládám, že je to pro ně jediná cesta "ven"). Pro zjištění, kde je problém, je podle mne nejjednodušší následující metoda: zkoušet z venku pingnout na IP adresu nějakého "veřejného" klienta, a opačně z klienta zkoušet pingnout ven. A postupně na jednotlivých rozhraních sledovat, kam až ping dorazí a kde se ztratí -- tj. při testování komunikace z venku dovnitř nejprve vnější rozhraní routeru, pak vnitřní a pak cílový počítač (mezi nimi už předpokládám žádné síťové rozhraní není). Takhle vystopujete, kde se pakety "ztrácí", a pak už víte, kde máte hledat chybu. Pak je potřeba zkontrolovat routování a případně firewall.
Tiskni
Sdílej: