V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
da se to rozbehat tak, ze by mi chodily mejly klasicky na hosting a na serveru by mi bezel druhy mail server - zvazuju zimbru, ktery by si stahoval mejly z toho hostingu?Exchange to AFAIK umí, takže nějak by to jít mělo. Pokud na to už neexistuje hotové řešení, tak přinejmenším by šel udělat skript, který stáhne zprávy z hostingu pomocí POP3 a předá je LDA.
Jak by to pak bylo s SMTP? Nebyl by tam problem s rozdilnymi IP pro prijem / odesilani?Obecně to problém není, většina programů umožňuje použít jako poštovní úložiště jiný server, než přes který se odesílají e-maily.
rozjet to primo na serveru - nebudou problemy s tou IP, ktera nema reverzni zaznam?Pro příjem pošty nepotřebuješ reverzní záznam. Pro odesílání ho teoreticky taky nepotřebuješ, ale spousta přijímacích poštovních serverů se k takovým odesílatelům tváří dosti nedůvěřivě.
mail.mujserver.cz
má A záznam 100.0.0.1
, IP adresa 100.0.0.1
má PTR záznam mail.mujserver.cz
(oba záznamy sedí, to je dobro)
Pokud posíláš e-mail přes SMTP server svého poskytovatele (který má tyto věci obvykle nastaveny dobře), není až tak důležité, že Tvá IP adresa nemá reverzní záznam... Měl by ho mít ten SMTP server, který komunikuje s dalšími poštovními servery.
Jaký script? To se chceš drbat pravou nohou za levým uchem? Co takhle fetchmail, který je na to stavěný?da se to rozbehat tak, ze by mi chodily mejly klasicky na hosting a na serveru by mi bezel druhy mail server - zvazuju zimbru, ktery by si stahoval mejly z toho hostingu?Exchange to AFAIK umí, takže nějak by to jít mělo. Pokud na to už neexistuje hotové řešení, tak přinejmenším by šel udělat skript, který stáhne zprávy z hostingu pomocí POP3 a předá je LDA.
Pokud na to už neexistuje hotové řešení, tak přinejmenším by šel udělat skript...
Tiskni Sdílej: