Matthias Clasen z Red Hatu oznámil v diskusním listu vývojářů Fedora Linuxu, že tým Red Hat Display Systems se zaměří na Wayland a podporu HDR na Linuxu a přestane spravovat RPM balíčky pro LibreOffice. V další major verzi RHELu už LibreOffice nebude. Pokud se nenajde správce balíčků pro Fedora Linux, zůstane pouze LibreOffice ve Flatpaku.
Na Steamu lze získat zdarma počítačovou hru Tell Me Why (ProtonDB). Na Epic Games Storu počítačovou hru Midnight Ghost Hunt (ProtonDB).
Společnost Meta představila (YouTube) brýle pro virtuální realitu Meta Quest 3. V prodeji budou na podzim a stát budou od 499,99 dolarů.
Byla vydána nová verze 2.41.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 95 vývojářů, z toho 29 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 18 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byla vydána verze 1.70.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example. Jako reakce na rostoucí obavy z vlivu korporací na vývoj Rustu a předložený návrh restriktivních zásad používání ochranných známek Rustu, byl nedávno představen komunitní fork Rustu se 100 % méně byrokracie: Crab (CrabLang).
Oliver Smith z Canonicalu shrnuje základní vlastnosti „neměnné“ distribuce Ubuntu Core také ve srovnání s protějšky Chrome OS, Fedora Silverblue a MicroOS. Canonical připravuje desktopovou variantu Ubuntu Core vedle dosavadní serverové/embedded.
Z aktualizovaného seznamu chyb (pdf) procesoru AMD EPYC 7002: #1474 - procesor se po 1044 dnech od posledního resetu zasekne [reddit].
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.22. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
David Malcolm se ve svém příspěvku na blogu vývojářů Red Hatu rozepsal o vylepšeních statické analýzy (volba -fanalyzer) v GCC 13.
Používám Openfire. Žádné ztrácení zpráv jsem nezaznamenal, přestože ztrát spojení je spousta.
V budoucnu hodlám vyzkoušet ještě Tigase, ale to bude ve vzdálené budoucnosti, protože na to nemám čas. Hlavním důvodem pro změnu bude (údajně) podpora pro streamování všeho druhu (videohovory atd.) v Tigase, což s Openfire trochu skřípá. (Podstatnou otázkou ovšem zůstává, jestli je to spíš problém Openfire nebo problém léta neopravovaných bugů v Jabber klientech.)
No, s tím Psi+ problém trochu je, většinou se musí patchnout a překompilovat (kni)hovna qca. Ale pak funguje skvěle. Jitsi a Pidgin fungují out-of-the-box, ale zase nemají tolik zajímavých funkcí jako Psi+. Například mi ve většině univerzálních klientů chybí možnost poslat někomu Jabber zprávu do konkrétního zdroje. V dnešní době je každý připojený asi tak z pěti zařízení, ale málokdo má automaticky nastavené priority zdrojů tak, aby mu zpráva došla tam, kam má. Nebo se taky může stát, že někomu chci poslat zprávu, kterou stejně může řešit jedině u kompu a ne s mobilem v ruce. Přesně v takovém případě se hodí vybrat zdroj a neotravovat toho člověka předem. V tomto ohledu Psi+ zkrátka rulezzz.
Mozna to vsechno vychazi z meho nepochopeni xmpp jako takoveho, nebo z me predstavy, jak bych chtel, aby to fungovaloOsobně se zatím s žádnými lidmi, co by XMPP přirovnávali k IMAPu neznám. Naopak mám za to, že vychází z tradičního návrhu instant messaging systémů. Ale je relativně volně rozšiřitelný, pokud má někdo zájem komunitu trochu vést.Proste jsem si predstavoval, ze to bude fungovat jako ten imap, ke kteremu casto xmpp lide prirovnavaji.
Proste poslu zpravu, ulozi se na server a KLIENT se pokusi ji zobrazit.Ukládání na serveru se v IM i v XMPP považuje za doplňkovou feature.
Zprava by mela cas odeslani, poradove cislo, apod. Takze si muzu v klientovi nastavit, ze chci zobrazovat poslednich treba 10 zprav. Tim by se absolutne predeslo nejakemu ztraceni, protoze by zpravy lezely na serveru dokud bych je nesmazal / neprecetl.Zprávy se můžou ztrácet už při odesílání, takže obecné řešení to není. Na druhou stranu u zpráv již přijatých serverem máš tu výhodu, že stačí vyřešit tvého klienta a tvůj server, je to tedy funkcionalita, kterou lze v XMPP implementovat aniž bys ji musel dostat na cizí servery a klienty.
Stacilo by proboha jenom, kdyby ji ulozil do offline i kdyz klient nepotvrdi ACK.Vždyť ano. Neexistuje technická překážka, která by v implementaci protokolu mezi klientem a serverem bránila. Takže je to jenom o tom, jestli to někdo udělal nebo udělá, popřípadě někomu za takovou práci zaplatí.
Pokud potřebuješ "něco jako imap", tak co zkusit ... imap?Good point.
Mně to nepřipadá až tak uhozené. Občas posílám sám sobě na jiný stroj TODO list. To taky umí jedině Psi, protože například v Pidginu sám sobě zprávu na jiný zdroj nepošlu.
Tiskni
Sdílej: