Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Používám Openfire. Žádné ztrácení zpráv jsem nezaznamenal, přestože ztrát spojení je spousta.
V budoucnu hodlám vyzkoušet ještě Tigase, ale to bude ve vzdálené budoucnosti, protože na to nemám čas. Hlavním důvodem pro změnu bude (údajně) podpora pro streamování všeho druhu (videohovory atd.) v Tigase, což s Openfire trochu skřípá. (Podstatnou otázkou ovšem zůstává, jestli je to spíš problém Openfire nebo problém léta neopravovaných bugů v Jabber klientech.)
No, s tím Psi+ problém trochu je, většinou se musí patchnout a překompilovat (kni)hovna qca. Ale pak funguje skvěle. Jitsi a Pidgin fungují out-of-the-box, ale zase nemají tolik zajímavých funkcí jako Psi+. Například mi ve většině univerzálních klientů chybí možnost poslat někomu Jabber zprávu do konkrétního zdroje. V dnešní době je každý připojený asi tak z pěti zařízení, ale málokdo má automaticky nastavené priority zdrojů tak, aby mu zpráva došla tam, kam má. Nebo se taky může stát, že někomu chci poslat zprávu, kterou stejně může řešit jedině u kompu a ne s mobilem v ruce. Přesně v takovém případě se hodí vybrat zdroj a neotravovat toho člověka předem. V tomto ohledu Psi+ zkrátka rulezzz.
Mozna to vsechno vychazi z meho nepochopeni xmpp jako takoveho, nebo z me predstavy, jak bych chtel, aby to fungovaloOsobně se zatím s žádnými lidmi, co by XMPP přirovnávali k IMAPu neznám. Naopak mám za to, že vychází z tradičního návrhu instant messaging systémů. Ale je relativně volně rozšiřitelný, pokud má někdo zájem komunitu trochu vést.Proste jsem si predstavoval, ze to bude fungovat jako ten imap, ke kteremu casto xmpp lide prirovnavaji.
Proste poslu zpravu, ulozi se na server a KLIENT se pokusi ji zobrazit.Ukládání na serveru se v IM i v XMPP považuje za doplňkovou feature.
Zprava by mela cas odeslani, poradove cislo, apod. Takze si muzu v klientovi nastavit, ze chci zobrazovat poslednich treba 10 zprav. Tim by se absolutne predeslo nejakemu ztraceni, protoze by zpravy lezely na serveru dokud bych je nesmazal / neprecetl.Zprávy se můžou ztrácet už při odesílání, takže obecné řešení to není. Na druhou stranu u zpráv již přijatých serverem máš tu výhodu, že stačí vyřešit tvého klienta a tvůj server, je to tedy funkcionalita, kterou lze v XMPP implementovat aniž bys ji musel dostat na cizí servery a klienty.
Stacilo by proboha jenom, kdyby ji ulozil do offline i kdyz klient nepotvrdi ACK.Vždyť ano. Neexistuje technická překážka, která by v implementaci protokolu mezi klientem a serverem bránila. Takže je to jenom o tom, jestli to někdo udělal nebo udělá, popřípadě někomu za takovou práci zaplatí.
Pokud potřebuješ "něco jako imap", tak co zkusit ... imap?Good point.
Mně to nepřipadá až tak uhozené. Občas posílám sám sobě na jiný stroj TODO list. To taky umí jedině Psi, protože například v Pidginu sám sobě zprávu na jiný zdroj nepošlu.
Tiskni
Sdílej: