Tento týden byla vydána nová verze 1.52 webového prohlížeče Brave (Wikipedie, GitHub). Postavena je na Chromiu 114. Z novinek lze vypíchnout možnost povolit vertikální karty (vertical tabs). Také bylo představeno Brave Search API k vyhledávači Brave Search.
Matthias Clasen z Red Hatu oznámil v diskusním listu vývojářů Fedora Linuxu, že tým Red Hat Display Systems se zaměří na Wayland a podporu HDR na Linuxu a přestane spravovat RPM balíčky pro LibreOffice. V další major verzi RHELu už LibreOffice nebude. Pokud se nenajde správce balíčků pro Fedora Linux, zůstane pouze LibreOffice ve Flatpaku.
Na Steamu lze získat zdarma počítačovou hru Tell Me Why (ProtonDB). Na Epic Games Storu počítačovou hru Midnight Ghost Hunt (ProtonDB).
Společnost Meta představila (YouTube) brýle pro virtuální realitu Meta Quest 3. V prodeji budou na podzim a stát budou od 499,99 dolarů.
Byla vydána nová verze 2.41.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 95 vývojářů, z toho 29 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 18 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byla vydána verze 1.70.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example. Jako reakce na rostoucí obavy z vlivu korporací na vývoj Rustu a předložený návrh restriktivních zásad používání ochranných známek Rustu, byl nedávno představen komunitní fork Rustu se 100 % méně byrokracie: Crab (CrabLang).
Oliver Smith z Canonicalu shrnuje základní vlastnosti „neměnné“ distribuce Ubuntu Core také ve srovnání s protějšky Chrome OS, Fedora Silverblue a MicroOS. Canonical připravuje desktopovou variantu Ubuntu Core vedle dosavadní serverové/embedded.
Z aktualizovaného seznamu chyb (pdf) procesoru AMD EPYC 7002: #1474 - procesor se po 1044 dnech od posledního resetu zasekne [reddit].
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.22. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Ahoj, rad bych si udelal aplikaci s RPi, kteremu bych daval povely pres svuj web/server (mam i Linux server s verejnou IP). Premyslim ale nad tim, jak to udelat, aby to fungovalo pokud mozno vsude.
1) Nabizi se moznost, udelat z RPi webovy server a pripojovat se primo na nej, ale to bych pak nemel dostupne vsude. Vyhodou je, ze to pojede i bez pristupu na net, v lokalni siti, ale to je tak vsechno. Proto bych radeji, aby RPi pristupovalo na muj server a prebiralo povely z nej. Ja bych se pripojoval taky k serveru a zadaval povely - treba pres PC / NB / mobil.
Prvni reseni je, prinutit RPi, aby periodicky delalo GET na http://server.cz/?dotaz=comamdelat . No a na serveru by behal PHP script, ktery by odpovidal a odpoved by RPi zpracovalo a provedlo prikaz. Je to dobre reseni? Jde o to, ze RPi bude muset neustale provadet dotazy.
Druha moznost - Da se nejak navazat trvale spojeni na urcitem portu mezi RPi a serverem, tak, abych mohl ze serveru rict Pi - hele, udelej tohle, nebo tamto? Hadam, ze bych zase musel posilat nejake keepalive pakety? Za jak dlouho se vlastne navazane spojeni samo prerusi? A da se takhle komunikovat treba pres 80tku port? Byl bych rad, aby to slo protlacit i pres firewall a fungovalo na neverejne IP adrese (Rpi).
RESUME : Vyhodou prvniho reseni pro mne je, ze trochu umim PHP, takze serverovou cast bych si zvladl udelat. Ve druhem pripade by asi na serveru musel bezet nejaky daemon, ktery by komunikoval s netem - asi v Ccku, nebo pythonu, je to tak?
Doporucte mi, jak nejlepe to vyresit, aby to zralo co nejmene dat, bylo co nejrychlejsi a zaroven nebyly problemy s NATem, firewallem, atd.
ps axu | grep -q [u]ser@server || ssh -p 22 user@server -N -R 0.0.0.0:1234:localhost:22v sshd musí být
GatewayPorts clientspecified
.
Aha a kdybych to chtel postavit nad prostym TCP/IP? Ten websocket prostuduju, ten ssh tunel je trochu orisek, protoze pokud bych to pak chtel zjednodusit a portovat treba na arduino / jiny jednocip, kvuli cene, hodilo by se ,aby ten protokol byl co nejjednodussi.
Pro arduino je treba GET / POST komunikace uz hotova. navic, nebude ten SSH tunel nachylny na rozpojeni pri vypadcich site?
Premyslim nad tim a defakto by mi stacilo neco, jako je PUSH technologie u emailu, apod. Aby bylo navazene spojeni a ten server dokazal do toho Arduina, nebo RPi "stouchnout" hele, mam pro tebe data, stahni si je.
Abych nemusel proste periodicky delat GETy a volit mezi rychlosti odezvy / mnozstvim zbytecne prenesenych dat. I kdyz v souctu tech dat moc nebude, pokud bych jen posilal - neco noveho? a server odpovidal - NE. Ale jde o to, ze to bude neustale "PINGat" a zatezovat tu sit.
Jsem spis pres HW, tzn. ze otevrene tcp spojeni se chova defakto jako takovy UART? Jak potom na serveru? Muzu na jednom portu obslouzit vice takovych zarizeni? Nebo musi mit kazde svuj port?
Asi bych si mel nastudovat princip TCP, najdu tam vsechno potrebne, ze ? a na serveru se to potom resi a obsluhuje jak / cim? S phpckem si asi v tomhle pripade nevrznu, cili nejblizsi mi je asi python.
diky tedy aspon za nasmerovani, jde mi o to, vedet, co mam nastudovat, jake reseni bude pro tuhle vec nejlepsi. Zatim jsem vzdy komunikoval ve stylu GET/POST dotaz a odpoved. Ale ted bych potreboval, aby to bylo vice "realtime" a pritom se mi z toho nezblaznil router
Tiskni
Sdílej: