Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Ahoj. Potřebuji poradit, jak mám aplikovat patch na zdrojový kód.
Ačkoli linux používám už hodně let, tak jsem pořád tak trošku "ucho".....
Ze začátku jsem vyzkoušel několik různých distribucí až jsem zakotvil u ArchLinuxu. No ale nikdy jsem se tak nějak "nehrabal pod kapotu"....
Protože mám teď trošku víc času, tak jsem se rozhodl, že se o linuxu zkusím dozvědět něco trošku víc a začal jsem laškovat s LFS. No a tady nastal problém. Všechno se kompiluje ze zdrojáků a na některé programy je třeba aplikovat patch. Já to nikdy nedělal a co jsem se dočetl v různých diskuzích, tak patch na určitý program byl vždy soubor .diff. Tady se ale na opatchování zdrojájků používají soubory .patch a já nevím, co s nimi... ????
Můžete mi prosím někdo poradit, jak třeba opatchovat soubor: http://ftp.gnu.org/gnu/bash/bash-4.3.tar.gz patchem: http://www.linuxfromscratch.org/patches/lfs/development/bash-4.3-upstream_fixes-3.patch
nebo soubor: http://download.savannah.gnu.org/releases/sysvinit/sysvinit-2.88dsf.tar.bz2 patchem: http://www.linuxfromscratch.org/patches/lfs/development/sysvinit-2.88dsf-consolidated-1.patch
A jesli můžu být hodně smělý.... můžete mi poradit tak nějak polopaticky...... např. uvést konkrétní příkaz .
Moc díky.
.diff a .patch jsou totéž. diff je program, kterým se generují, patch je program, kterým se aplikují.
Většinou se to aplikuje takto:
cd /neopatchovaný/zdroj # Sem je rozbalený ten tar.gz patch -p1 < soubor.patch(za
-p je většinou 1, ale občas je potřeba zjistit správnou hodnotu systémem pokus-omyl)
Tiskni
Sdílej: