CSIRT.CZ, český národní CERT provozovaný na základě veřejnoprávní správní smlouvy společností CZ.NIC, shrnuje patnáct let svého fungování pod tímto sdružením: CSIRT.CZ – 15 let ve sdružení CZ.NIC.
Commodore OS Vision (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 3.0. Jedná se o linuxovou distribuci určenou pro fanoušky značky Commodore. Předinstalována je na počítačích Commodore 64x.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 208. brněnský sraz, který proběhne v pátek 25. dubna od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1.
Ve svém článku Getting Forked by Microsoft popisuje autor programu Spegel svoji nepříjemnou zkušenost s firmou Microsoft. Firma ho kontaktovala a zpočátku to vypadalo, že by mohlo jít o oboustranně prospěšnou spolupráci, autor tedy ochotně odpovídal na jejich otázky ohledně architektury programu a pomáhal jim ho zprovoznit. Následně komunikace ze strany Microsoftu utichla. Autor předpokládal, že zřejmě došlo ke změně priorit a firma
… více »Společnost Notion Labs stojící za softwarovou platformou pro spolupráci Notion (Wikipedia) oficiálně představila (YouTube) poštovního klienta Notion Mail. Aktuálně funguje pouze nad Gmailem.
Byla vydána nová verze 9.12 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Ubuntu 25.10 bude (𝕏) Questing Quokka (pátrající klokan quokka).
Ubisoft uvolnil zdrojové kódy softwaru Chroma pro simulaci barvosleposti pro vývojáře počítačových her. K dispozici jsou na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Defold (Wikipedie) je multiplatformní herní engine. Nejnovější verze je 1.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence vychází z licence Apache 2.0.
predstavujem si to nejak ze jeden operacny system bezi pod dvomi a viac servermi, tj. vacsi vypoctovy vykon pre tento jeden OSTakhle to nefunguje, alespoň pro dnes běžně používané OS a programy na nich běžící. I ty paralelní a multithreadové jsou většinou navrženy s předpokladem, že komunikace mezi vlákny má nízkou latenci a extrémní propustnost. I ta nejlepší síťová řešení (např. InifiniBand) jsou o řád pomalejší než lokální RAM, low-cost ethernet o několik řádů. Většina aplikací se ti tak zabije na synchronizaci vláken. Pokud máš aplikaci, která je na toto připravena, používá se Open MPI. Podle úlohy, pokud jsou ty paralelní části nezávislé, by na tvých dvou počítačích mohlo být jednodušší řešit to prostě ručně. (disclaimer: s uvedenými věcmi mám zkušenosti na úrovni „četl jsem o tom“ a „jednou jsem to použil jako uživatel“. Nikdy jsem to neadminoval ani nedělal žádné pokročilejší věci)
Tiskni
Sdílej: