Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Ahoj,řeším následující problém s komunikací mezi PLC. Mám dva komunikační CPU, které se chovají jako server (dostávají pomocí protokolu MODBUS dotazy a na ty odpovídají). Oba servery (CPU) jsou v redundantní konfiguraci. Tzn. že v obou je úplně stejný program, jenom má každý jinou IP adresu. Problém je, že v jednom okamžiku je aktivní vždy jenom jeden server. Ten druhý neodpovídá.
Potřeboval bych oba servery zamaskovat pod jednu adresu (což by pomocí routeru s NATem nebyl problém), ale lze nějak udělat, aby se vytvořilo spojení vždy na aktivní server (to by se přepínalo, když by do určitého času nedostal od serveru odpověď).
Potřebuji, aby se to navenek tvářilo, že se připojuji na jedno zařízení bez ohledu na to, které CPU zrovna běží. Nějaké napády nebo i tipy na HW, který by to dokázal?
Problém je, že v jednom okamžiku je aktivní vždy jenom jeden server.Muzes to rozvest? Jak se pozna, ktery je aktivni? Obycejne ICMP to asi nebude..
Všem moc díky za jejich nápady. Musím promyslet a pozjišťovat co všechno se dá na PLC-CPU (serverech) a na clientovi nastavit.
Řešení s relé mi nepřijde dobré, protože tím sice přepojím fyzické spojení, ale nezměním IP adresu, která je nastavená u připojení na clientovi.Aby relé mělo smysl, musejí mít oba servery stejnou IP adresu. Nicméně pokud to je rafinerie na konci světa, tak se na relé vykašli, neboť to nebude otestované a snadno nahraditelné. Raději omez vše, co se může podělat, i za cenu složitějšího klienta. Co takhle aby se klient připojil na oba servery současně a pak používal ten zdravější?
komunikaci by zahajil s tou, ktera by mu odpovedela.Pri statickem DNS zaznamu to snad vrati zaznam vzdy bez ohledu na stav zarizeni. Jak to resi vypadek?
echo X >/dev/ttyS0
.
Tiskni Sdílej: