abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (15%)
     (15%)
     (8%)
     (0%)
     (0%)
     (8%)
     (0%)
     (54%)
    Celkem 13 hlasů
     Komentářů: 3, poslední včera 17:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Střih v Openshotu

    9.7.2018 09:57 oshot
    Střih v Openshotu
    Přečteno: 375×
    Vždy mi to střihne buď před klíčový snímek nebo za něj, střihnout přesně do té červené svislice mi nejde, kde bych to právě potřeboval. Dělám to špatně, nebo to není možné?

    Odpovědi

    9.7.2018 17:09 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu
    když dáš pravý tlačítko na té modré značce nad červenou svislicí a vyberš slice, tak to nedělá co má?
    10.7.2018 09:36 oshot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu

    Jo, už se to dá, děkuju. Nicméně, ještě mě trápí pár dalších věcí.

    1. Když zkouším testovat střih na dvě scény, které se v náhledu dobře přehrají, ve výsledném videu druhá scéna chybí. Sice má je jen na 5 snímků ale být by tam měla, když i náhled ji přehraje bez potíží.

    2. Výsledné video nemá stejnou kvalitu jako zdrojové. Zdrojové video je  480x272 16:9 24fps MP4 (AVC1) bit rate cca 300-470 kbps a audio AAC 128-256 kbps 48kHZ. Takže profil videa v exportu nastavím na stejné hodnoty a i při nastavení u videa na 1000kbps a audiu dám 192kbps ale výsledné video i tak nedosáhne kvalit zdroje, je to viditelně neostré, rozmazanější. Ideální by bylo jen střihnout a už nepoužívat převod ale jen sloučit jako to uměl Virtual Dub ovšem ten v linuxu nefunguje a navíc je jen pro MPEG2. Vím, že ffmpeg to sloučit snad umí ale potřebuju to nejdřiv nastříhat. Nedávno jsem pro informaci zkoušel podobný program Virtual Dubu, tedy Avidemux jen každou chvílí padá a často nedrží poměr stran.

    10.7.2018 12:10 Nemem9aa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu
    Bezne NLE jako Openshot, kdenlive ci resolve budou vzdy znovu komprimovat, takze dojde ke ztrate kvality. Jako moznost bych bohuzel videl jen ten avidemux a ffmpeg. Avidemux pouzivam bezne (doslova tisice videi) a je vcelku stabilni, tak zkusit jinou verzi, zkompilovat z gitu nebo tak neco.
    10.7.2018 19:36 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu
    tak je pravda, že avidemux ušetří neskutečnou spoustu času

    pokud se třeba ale nerozhodne rozjebat AV synchronizaci, nebo něco podobnýho...
    10.7.2018 20:31 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu
    Ako konkrétne Avidemux šetrí čas? Používam Kdenlive+ffmpeg, a celý môj workflow, hoci sa postupne vylepšuje, považujem za tragicky neefektívny. Zatiaľ som to ale pripisoval svojej mizernej skúsenosti s NLE ako takým.
    10.7.2018 20:43 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu
    mě tím, že většinou jen potřebuju ustřihnout začátek-konec videa a je rozdíl, když to střihnu v kdenlive a při exportu znova koduju (což trvá nějaký čas), nebo jen uložím v avidemuxu
    10.7.2018 20:48 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu
    ale já nejsem ten kdo by se měl k tomuhle vyjadřovat - trpím při zpracování videa absoutním nedostatkem fantazie
    11.7.2018 07:30 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu
    Vďaka, na Avidemux sa teda pozriem, keď budem najbližšie dávať dohromady nejaké video z výletu. Na tak jednoduché orezanie by som asi použil ffmpeg, ale nájsť si v prehliadači presný začiatok a koniec a jednoducho orezať, to je pohodlnejšie.

    Moje zdrojové videá zvyčajne pochádzajú z mobilu držaného v ruke. Preto ako prvý krok robím pomocou ffmpeg-u deshake+sharping, pričom medzivýsledok ukladám do loosless h265; audio kopírujem bez zmeny. Takéto medziprodukty potom editujem v Kdenlive, kde zostrihám, usporiadam, urobím prechody, vyváženie bielej, etc. Z Kdenlive exportujem do loosless h264+flac. Finálny produkt prekódujem pomocou ffmpeg do h265+aac; v tejto chvíli aj nahradzujem audio, ak je žiadúce pôvodné audio nahradiť napr. sountrackom. Ak nastane zložitejší audio-problém, vstupuje do hry medzi Kdenlive a ffmpeg exportom ešte Audacity.

    Tento workflow mi príde neefektívny z viacerých dôvodov: používa sa viacero nástrojov, ktoré treba striedať. Nástroje potrebujú medzi sebou komunikovať medzivýsledkami. Nástroj, v ktorom robím hlavnú prácu, nevie exportovať do formátu, ktorý si prajem ako finálny. Loosless komprimované medizvýsledky zaberajú mnoho miesta aj pre malý projekt, kladú neúmerne vysoké nároky na hardvér a znižujú komfort práce.

    Výhodou je, že počas celej editácie nedochádza k žiadnej ani potenciálnej strate kvality. Jediná loosy kompresia sa deje na konci pri záverečnom exporte, ale jej parametre mám plne pod kontrolou.

    Openshot som skúšal, ale keď som do dvoch minút nevedel prísť bez návodu na to, ako strihnúť footage, vzdal som to.
    11.7.2018 19:22 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střih v Openshotu
    já se toho snažím udělat co nejvíc v kdenlive - zdrojový videa mám z 99% z gopro, sharpen jsem nepotřeboval snad nikdy (když pominu natáčení za málo světla, ale tam je to na h... skoro vždycky) a od gp6 nepotřebuju ani deshake

    s audio si moc nehraju, takže mi stačí co umí kdenlive

    finále exportuju většinou do stejnýho formátu jako je zdroj s nastavením max. kvality - pak si nechávám uložený kdenlive projekt a nemažu ani zdrojová videa - takže případná oprava a reexport je možný

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.