abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 00:55 | Zajímavý článek

Alyssa Rosenzweig v příspěvku na blogu společnosti Collabora informuje o novinkách ve vývoji open source ovladačů pro GPU Mali. Na GPU Mali-G31 bez binárního blobu již běží Wayland kompozitory včetně GNOME 3, hra Neverball nebo akcelerace videa v přehrávačích mpv a Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Zajímavý článek

Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 94 (pdf), HackSpace 31 (pdf) a Wireframe 39 (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:22 | Zajímavý software

Streamhut umožňuje streamování práce v terminálu na web bez nutnosti cokoli instalovat. Zdrojové kódy služby jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:00 | Nová verze

Turris OS, operační systém pro síťová zařízení Turris, byl vydán v nové major verzi 5.0. Vychází z OpenWrt 19.07.3. Podrobnosti na GitLabu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.44.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
4.6. 17:00 | Bezpečnostní upozornění

Nedávno byla vydána nová verze 9.4.6 nástroje pro řízení a správu IT zařízení a služeb GLPI (Wikipedie). Opraveno bylo několik bezpečnostních chyb. Například také SQL injection CVE-2020-11032 aneb email z ';-- Have I Been Pwned? dokáže smazat celý ticket systém.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
4.6. 13:00 | Zajímavý článek

MojeFedora.cz informuje, že Firefox 77 pro Fedoru přináší akceleraci videa. Firefox 77 pro Fedoru obsahuje patche, které konečně přináší podporu pro VA-API, tedy hardwarovou akceleraci videa. Podpora pro VA-API momentálně funguje pouze na Waylandu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
4.6. 12:00 | Pozvánky

Sdružení CESNET dnes opět po roce pořádá jednodenní seminář věnovaný internetovému protokolu IPv6. Tentokrát on-line a s názvem Svět bez IPv4. K dispozici jsou také prezentace a záznamy přednášek z loňského roku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
4.6. 08:00 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 2.83 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube. Jedná se o první verzi Blenderu s prodlouženou dvouletou podporou (LTS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
4.6. 07:00 | Zajímavý článek

Jim Salter v recenzi pro Ars Technica srovnává novou generaci notebooků Dell XPS 13 s MS Windows 10 a Ubuntu (model „Developer Edition“). V obou případech naráží na problémy s výchozími ovladači: Wi-Fi Killer na Windows, chybná detekce ovladačů (audio čipu a Wi-Fi) od Dellu v Ubuntu.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 12
Používáte některé open-source řešení [protokol] pro šifrovaný instant messaging?
 (34%)
 (20%)
 (5%)
 (12%)
 (12%)
 (5%)
 (13%)
 (23%)
Celkem 82 hlasů
 Komentářů: 7, poslední dnes 01:39
Rozcestník

Dotaz: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém

26.4.2019 12:20 Snoro
sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
Přečteno: 377×
Ahoj,

mám problém so spustením programu Sweethome3d na Archlinuxe, okno programu sa normálne otvorí avšak hneď vybehne hláška "Sweethome 3D will exit now because of a fatal error in the 3D rendering system of you computer. Please update the DirectX/OpenGL drivers of your computer graphics card"

Chyba po spustení cez terminál:
[snoro@blackdevil ~]$ sweethome3d 
com.jogamp.opengl.GLException: J3D-Renderer-1: createImpl ARB n/a but required, profile > GL2 requested (OpenGL >= 3.1). Requested: GLProfile[GL3bc/GL3bc.hw], current: 3.0 (Compat profile, compat[ES2], FBO, hardware) - 3.0 Mesa 19.0.3
        at jogamp.opengl.x11.glx.X11GLXContext.createImpl(X11GLXContext.java:440)
        at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrentWithinLock(GLContextImpl.java:765)
        at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:648)
        at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:586)
        at javax.media.j3d.JoglPipeline.createNewContext(JoglPipeline.java:6411)
        at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:4612)
        at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:2386)
        at javax.media.j3d.Renderer.doWork(Renderer.java:881)
        at javax.media.j3d.J3dThread.run(J3dThread.java:271)
Error in Java 3D : 3 Renderer: Error creating Canvas3D graphics context
evidentne je teda problém s verziou OpenGL, kde ja mám v3.0 a program potrebuje min. v.3.1, GPU je ATI Radeon HD4850, pozeral som wiki Archu ohľadom ATI, stále si však nejak neviem pomôcť, nejaké rady? Karta by mala zvádať až OpenGL 3.3, chyba bude teda zrejme v ovládači, nainštaloval som všetky možné aj nemožné balíky kt. sa spomínajú na wiki a stále nič, nejaké rady ako to spojazdiť, alebo mám smolu? ďakujem, pripájam výpisy:
[snoro@blackdevil ~]$ vainfo
vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.1)
vainfo: Driver version: Mesa Gallium driver 19.0.3 for AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
vainfo: Supported profile and entrypoints
      VAProfileMPEG2Simple            : VAEntrypointVLD
      VAProfileMPEG2Main              : VAEntrypointVLD
      VAProfileVC1Simple              : VAEntrypointVLD
      VAProfileVC1Main                : VAEntrypointVLD
      VAProfileVC1Advanced            : VAEntrypointVLD
      VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD
      VAProfileH264Main               : VAEntrypointVLD
      VAProfileH264High               : VAEntrypointVLD
      VAProfileNone                   : VAEntrypointVideoProc
----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep OpenGL 
OpenGL vendor string: X.Org
OpenGL renderer string: AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 19.0.3
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
OpenGL version string: 3.0 Mesa 19.0.3
OpenGL shading language version string: 1.30
OpenGL context flags: (none)
OpenGL extensions:
OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 19.0.3
OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00
OpenGL ES profile extensions:
----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep direct
direct rendering: Yes
    GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers, 
----
[snoro@blackdevil ~]$ java -version
openjdk version "1.8.0_212"
OpenJDK Runtime Environment (build 1.8.0_212-b01)
OpenJDK 64-Bit Server VM (build 25.212-b01, mixed mode)

Řešení dotazu:


Odpovědi

26.4.2019 13:58 NN
Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
Je to bug v jogl-2.3.2 a mel by na to byt patch v novejsi verzi. Do te doby muzes docasne pouzit hotovy tar.
27.4.2019 12:21 Snoro
Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
ďakujem za radu, poradíš aj prosím ako presne na to? šiel som podľa návodu z toho fóra:
git clone https://github.com/hharrison/java3d-core.git j3d-core
git clone https://github.com/hharrison/java3d-utils.git j3d-utils
git clone https://github.com/hharrison/vecmath.git vecmath
mkdir jogl-v2.3.2
wget https://sourceforge.net/p/tuer/code/1319/tree//pre_beta/lib/jogamp/jogamp-fat.jar?format=raw -P jogl-v2.3.2
cd vecmath
ant compile
ant jar
cd ../j3d-core
ant compile
ant jar
prvé ant compile a ant jav zbehne úspešne, po cd ../j3d-core teda v pohode, ale potom keď spustím posledný príkaz ant compile dostanem error:
BUILD FAILED
/home/snoro/j3d-core/build.xml:78: Compile failed; see the compiler error output for details.
takisto sa mi to nasťahovalo všetko do /home, to predpokladám nie je správna cesta kde by to malo byť? /usr/lib/jvm?
27.4.2019 15:20 NN
Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
However, you don't have to rebuild Java3D to benefit of this fix, you just have to use the fat JAR above at runtime instead of JOGL 2.3.2 fat JAR until we release another version.
27.4.2019 16:01 Snoro
Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
nejaký konkrétny postup pre laika, čo urobiť s tým JAR súborom aby to fungovalo, by nebol? Čo/ako spustiť/kam ho nakopírovať? Naozaj nemám tucha čo s ním.

Ten návod čo som našiel a dával hore nemal kýžený účinok, nakoniec ant compile a ant jar zbehlo úspešne (pôvodne som mal default javu v.11, po zmene na v.8 to zbehlo), avšak sweethome3d sa aj tak nespustí, stále dostávam rovnakú chybovú hlášku.
28.4.2019 10:57 f
Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
Resil jsem kdysi stejny problem a pamatuju si, ze pomohlo to poustet pres VirtualGL. Zkus to pustit takto:

vglrun ./SweetHome3D
Řešení 1× (Snoro (tazatel))
1.5.2019 11:46 Snoro
Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
vyhodí chybu: vglrun: príkaz nenájdený, nakoniec som našiel riešenie, skúste spustiť takto ak má niekto rovnaký problém:
$ SWEETHOME3D_JAVA3D=1.5 sweethome3d
u mňa funguje. Ďakujem zúčastneným za rady.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.