Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
v systemu 4 core a jen jeden je vytizen na 100%Krátkodobě to je běžná věc. Dlouhodobě to je problém snad pouze pokud platíte za využití CPU nebo pokud máte špatné chlazení. Ale může to signalizovat, že se daný proces zacyklil a neodvádí reálnou práci, kterou po něm chcete. To samozřejmě problém je. Server má být co nejvíce vytížený, pokud po něm chcete nějakou práci. Optimálního vytížení dosáhnete vybalancováním zatížení CPU, vstupně výstupních operací a využití paměti. Tím dosáhnete optimální propustnosti a nižšího loadu. Vyšší load ale nemusí být ještě nutně problém, je to spíš sekundární ukazatel. Je spousta úloh, kde je 100% vytížení dokonce všech jader CPU žádoucí - zpracování videa, obrázků, zvuku, kompilace, komprese, deduplikace, zpracování statistik, umělá iteligence...
Především je potřeba si uvědomit, že pokud proces "něco dělá" (ve smyslu zátěže CPU), je naprosto normální a žádoucí, že zatěžuje procesor naplno (pokud se o něj nemusí dělit s někým dalším). Není-li tomu tak, znamená to, že část času na někoho nebo na něco čeká (např. vstup od uživatele, data ze sítě, hardware, zámky nebo jiné zdroje).
Z jiného úhlu pohledu to ale také znamená, že proces je limitován procesorem, takže s rychlejším procesorem by mohl běžet rychleji. A pokud zatěžuje jenom jedno jádro naplno, zatímco ostatní jsou volná, mohl by fungovat efektivněji, kdyby byl program přepsaný tak, aby zátěž uměl rozložit mezi více (logických) CPU - což ale ne u každé úlohy jde a i když to jde, nemusí to být jednoduché.
Takže první otázka, kterou byste si měl položit, když takový stav vidíte, je jestli je očekávané a správné, že daný proces v danou chvíli zatěžuje procesor. Pokud ne, pak se ptát proč se tak děje. Pokud ano, tak jestli je pro vás ten program "dost rychlý" nebo jestli je pro vás to omezení procesorem problém.
Tiskni
Sdílej: