V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
v systemu 4 core a jen jeden je vytizen na 100%Krátkodobě to je běžná věc. Dlouhodobě to je problém snad pouze pokud platíte za využití CPU nebo pokud máte špatné chlazení. Ale může to signalizovat, že se daný proces zacyklil a neodvádí reálnou práci, kterou po něm chcete. To samozřejmě problém je. Server má být co nejvíce vytížený, pokud po něm chcete nějakou práci. Optimálního vytížení dosáhnete vybalancováním zatížení CPU, vstupně výstupních operací a využití paměti. Tím dosáhnete optimální propustnosti a nižšího loadu. Vyšší load ale nemusí být ještě nutně problém, je to spíš sekundární ukazatel. Je spousta úloh, kde je 100% vytížení dokonce všech jader CPU žádoucí - zpracování videa, obrázků, zvuku, kompilace, komprese, deduplikace, zpracování statistik, umělá iteligence...
Především je potřeba si uvědomit, že pokud proces "něco dělá" (ve smyslu zátěže CPU), je naprosto normální a žádoucí, že zatěžuje procesor naplno (pokud se o něj nemusí dělit s někým dalším). Není-li tomu tak, znamená to, že část času na někoho nebo na něco čeká (např. vstup od uživatele, data ze sítě, hardware, zámky nebo jiné zdroje).
Z jiného úhlu pohledu to ale také znamená, že proces je limitován procesorem, takže s rychlejším procesorem by mohl běžet rychleji. A pokud zatěžuje jenom jedno jádro naplno, zatímco ostatní jsou volná, mohl by fungovat efektivněji, kdyby byl program přepsaný tak, aby zátěž uměl rozložit mezi více (logických) CPU - což ale ne u každé úlohy jde a i když to jde, nemusí to být jednoduché.
Takže první otázka, kterou byste si měl položit, když takový stav vidíte, je jestli je očekávané a správné, že daný proces v danou chvíli zatěžuje procesor. Pokud ne, pak se ptát proč se tak děje. Pokud ano, tak jestli je pro vás ten program "dost rychlý" nebo jestli je pro vás to omezení procesorem problém.
Tiskni
Sdílej: