T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
v systemu 4 core a jen jeden je vytizen na 100%Krátkodobě to je běžná věc. Dlouhodobě to je problém snad pouze pokud platíte za využití CPU nebo pokud máte špatné chlazení. Ale může to signalizovat, že se daný proces zacyklil a neodvádí reálnou práci, kterou po něm chcete. To samozřejmě problém je. Server má být co nejvíce vytížený, pokud po něm chcete nějakou práci. Optimálního vytížení dosáhnete vybalancováním zatížení CPU, vstupně výstupních operací a využití paměti. Tím dosáhnete optimální propustnosti a nižšího loadu. Vyšší load ale nemusí být ještě nutně problém, je to spíš sekundární ukazatel. Je spousta úloh, kde je 100% vytížení dokonce všech jader CPU žádoucí - zpracování videa, obrázků, zvuku, kompilace, komprese, deduplikace, zpracování statistik, umělá iteligence...
Především je potřeba si uvědomit, že pokud proces "něco dělá" (ve smyslu zátěže CPU), je naprosto normální a žádoucí, že zatěžuje procesor naplno (pokud se o něj nemusí dělit s někým dalším). Není-li tomu tak, znamená to, že část času na někoho nebo na něco čeká (např. vstup od uživatele, data ze sítě, hardware, zámky nebo jiné zdroje).
Z jiného úhlu pohledu to ale také znamená, že proces je limitován procesorem, takže s rychlejším procesorem by mohl běžet rychleji. A pokud zatěžuje jenom jedno jádro naplno, zatímco ostatní jsou volná, mohl by fungovat efektivněji, kdyby byl program přepsaný tak, aby zátěž uměl rozložit mezi více (logických) CPU - což ale ne u každé úlohy jde a i když to jde, nemusí to být jednoduché.
Takže první otázka, kterou byste si měl položit, když takový stav vidíte, je jestli je očekávané a správné, že daný proces v danou chvíli zatěžuje procesor. Pokud ne, pak se ptát proč se tak děje. Pokud ano, tak jestli je pro vás ten program "dost rychlý" nebo jestli je pro vás to omezení procesorem problém.
Tiskni
Sdílej: