abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (50%)
     (58%)
     (0%)
     (8%)
     (12%)
     (4%)
     (15%)
     (4%)
     (12%)
    Celkem 26 hlasů
     Komentářů: 3, poslední dnes 14:58
    Rozcestník

    Dotaz: OpenSky Sudoku Generator - převod z Python2.4 do Python3.+

    15.8.2024 08:27 Host
    OpenSky Sudoku Generator - převod z Python2.4 do Python3.+
    Přečteno: 586×
    Příloha:
    Zdravím, chtěl bych si převést starší projekt v Python2 do novějšího. Původní kód je zde.

    Při převodu jsem se zarazil na funkcích z modulu pickle, autor použil verzi z Python2.4, která je závislá (asi) na modulu Numeric, novější Python ji nahrazuje za numpy.

    Pomocí ChatGPT se mi povedla konverze do Python3, ale nefunguje správně načítání (serializace/deserializace) uloženého objektu pickle.load().

    Problém je, že výstupem f-ce loadPuzzles(..) je typ None, nenačtou se správně uložená data, formát je asi odlišný z důvodu starší verze pickle (Python2.4). V přiloženém souboru je ukázkový typ dat.

    Řešením je asi převod uložených dat v jiném formátu přes pickle.load(f)/json.dump(data, f), ale narazil jsem na problém dostupnosti linux distribucí s funkčním Python2.4

    Mohl by někdo pomoci?

    Chybová zpráva:
        return super().find_class(module, name)
    AttributeError: Can't get attribute 'array_constructor' on module 'numpy' from '/usr/lib64/python3.10/site-packages/numpy/__init__.py'
    Error loading data: 'NoneType' object is not callable
    Error loading puzzle from lib/games/Medium/tmprPirlZ: Unpickled data is None.
    AttributeError: Can't get attribute 'array_constructor' on module 'numpy' from '/usr/lib64/python3.10/site-packages/numpy/__init__.py' for module: numpy, name: array_constructor
    
    Originální kód:
    class MyUnpickler(pickle.Unpickler):
        def find_class(self, module, name):
            # help unpickle find the correct module (since sys.path is different 
            # from when we generated the puzzles)
            if module == 'sudoku':
                return getattr(sudoku, name)
            return pickle.Unpickler.find_class(self, module, name)
    
    def loadPuzzles(num, difficulty='Any'):
        indexfile = os.path.join(DATA_DIR, difficulty + ".index")
        index = file(indexfile).readlines()
        puzzlepaths = random.sample(index, num)
        puzzles = []
        g = sudoku_maker.SudokuGenerator()
        for path in puzzlepaths:
            path = path.strip()
            infile = os.path.join(DATA_DIR, path)
            puz = MyUnpickler(file(infile)).load()
            d = g.assess_difficulty(puz.grid)
            puzzles.append((puz, d))
        return puzzles
    
    Převedený kód:
    class MyUnpickler(pickle.Unpickler):
        def find_class(self, module, name):
            if module == 'Numeric':
                # Redirect to numpy
                module = 'numpy'
            elif module == 'sudoku':
                return getattr(sudoku, name)
            elif module == 'numpy':
                if name == 'array_constructor':
                    # Handle the specific case for array_constructor
                    # You can return np.array or a custom function if needed
                    return np.array  # or whatever function you need to return
            # Add a fallback for unknown classes
            try:
                return super().find_class(module, name)
            except AttributeError as e:
                print(f"AttributeError: {e} for module: {module}, name: {name}")
                # Optionally log the entire traceback
                import traceback
                traceback.print_exc()
    
    def load_my_data(file):
        # Check if the input is a string (file path) or a file object
        if isinstance(file, str):
            with open(file, 'rb') as f:
                return MyUnpickler(f).load()
                #return pickle.Unpickler(f).load()
        else:
             try:
                return MyUnpickler(file).load()
             except Exception as e:
                print(f"Error loading data: {e}")
                return None
    
    def loadPuzzles(num, difficulty='Any'):
        indexfile = os.path.join(DATA_DIR, difficulty + ".index")
    
        with open(indexfile, 'r') as file:
            index = file.read().strip().splitlines()  # Read lines into a list
        
        puzzlepaths = random.sample(index, num)
        puzzles = []
        g = sudoku_maker.SudokuGenerator()
        
        for path in puzzlepaths:
            path = path.strip()
            infile = os.path.join(DATA_DIR, path)
            
            try:
                with open(infile, 'rb') as f:  # Open the file in binary mode
                    puz = load_my_data(f)  # Use the file object here
                    
                    if puz is None:
                        raise ValueError("Unpickled data is None.")
                    
                    d = g.assess_difficulty(puz.grid)
                    puzzles.append((puz, d))
            
            except Exception as e:
                print(f"Error loading puzzle from {infile}: {e}")
                # Continue to the next puzzle instead of returning None
    
        return puzzles  # Return the list of puzzles, which may be empty if none were loaded
    
    

    Odpovědi

    15.8.2024 21:16 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSky Sudoku Generator - převod z Python2.4 do Python3.+
    Dve veci. Kdyz rozeberes ten pickle soubor: import pickletools

    with open("tmpzVugvu",'rb') as fh: pickletools.dis(fh)
    je tam skutence Numeric array:
    5036: s    SETITEM
     5037: S    STRING     'grid'
     5045: p    PUT        362
     5050: c    GLOBAL     'Numeric array_constructor'
     5077: p    PUT        363
     5082: (    MARK
     5083: (        MARK
     5084: I            INT        9
     5087: I            INT        9
     5090: t            TUPLE      (MARK at 5083)
     5091: p        PUT        364
     5096: S        STRING     'b'
     5101: p        PUT        365
     5106: S        STRING     '\x02\x00\x00\x00\x00\x07\x01\x00\x00\x00\x08\x00\x00\x00\x06\x05\x03\t\x00\x00\x00\x00\t\x04\x02\x08\x00\x00\x00\x00\x00\x04\x00\x00\x02\x00\x01\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x05\x00\x07\x00\x00\x08\x00\x00\x00\x00\x00\x01\t\x03\x05\x00\x00\x00\x00\x03\x05\x07\x04\x00\x00\x00\t\x00\x00\x00\x06\x07\x00\x00\x00\x00\x04'
     5426: p        PUT        366
    
    Podle retezce 'grid' zjistis, ze v sudoku.py je trida SudokuGrid, ktera vyrabi self.grid = Numeric.array(self.grid,typecode='b').

    Zaroven je to jedine misto v puvodnim kodu, kde se modul Numeric pouziva.

    Zadruhe, ChatGPT je k h*vnu, protoze tvoje podminka: if module == 'Numeric': # Redirect to numpy module = 'numpy' elif module == 'sudoku': return getattr(sudoku, name) elif module == 'numpy': if name == 'array_constructor': # Handle the specific case for array_constructor # You can return np.array or a custom function if needed return np.array # or whatever function you need to return # Add a fallback for unknown classes nedava smysl.
    16.8.2024 11:15 Host
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSky Sudoku Generator - převod z Python2.4 do Python3.+
    Díky za odpověď. Už se v tom začínám více orientovat. Výstupem má být objekt SudokuGrid, 9x9, s načtenými hodnotami z toho souboru tmp... .

    Původní konstrukce Numeric očekává 4 parametry - array_constructor((9,9), 'b','\x00\x07\x00\x00\x00\x08\x...', True),

    NumPy array má jiné parametry. Zkusím nahradit array_constructor za NumPy array, ale tady nevím jak vytvořit pole 9x9 s předvolenými hodnotami z toho souboru.
    16.8.2024 12:47 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSky Sudoku Generator - převod z Python2.4 do Python3.+
    Jak pise kolega dole, snazit se zachranovat soubory nahodne vygenerovanych her nema moc vyznam. Prepis to tak, aby generovani her pouzivalo np => prepis tridu "SudokuGrid" a vygeneruj si novych her kolik chces. Tim se zbavis celeho problemu a zaroven tim vyresis i nacitani.
    16.8.2024 13:36 Host
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSky Sudoku Generator - převod z Python2.4 do Python3.+
    No to je právě ten problém, generate.py vola funkci printpuzzles.go(tfile, num, difficulty, solutions, footer, perPage)

    Uvnitř je loadPuzzles(..., s problematickou vazbou na Numeric.

    Ale už jsem pokročil dále, vytvořil jsem soubor Numeric.py a už se mi načítá uložený grid, bohužel už se nějak nenaplní správné řešení. Tak jdu ještě pátrat dále.

    Současné chybky:
    ['Hard/tmppJClrx']
    Numeric array_constructor:
    [[2 9 0 0 0 0 0 0 6]
     [0 8 0 0 2 6 0 3 0]
     [0 3 0 5 0 0 2 0 0]
     [5 0 3 0 4 0 0 2 0]
     [1 0 0 0 7 0 0 0 5]
     [0 7 0 0 8 0 4 0 3]
     [0 0 9 0 0 8 0 7 0]
     [0 5 0 4 6 0 0 9 0]
     [8 0 0 0 0 0 0 5 4]]
    Impossible!
    Puzzle was:
    Solution: 
    Grid
           4 9 8 6 7 2 3 1 5
           2 6 3 4 5 1 9 8 7
           7 1 5 3 8 9 2 4 6
           3 5 7 8 2 6 1 9 4
           8 4 1 9 3 7 6 5 2
           6 2 9 1 4 5 7 3 8
           5 8 6 2 9 3 4 7 1
           9 7 2 5 1 4 8 6 3
           1 3 4 7 6 8 5 2 9
    Puzzle foobared in following state:
    Error loading puzzle from lib/games/Hard/tmppJClrx: The truth value of an array with more than one element is ambiguous. Use a.any() or a.all()
    
    Numeric.py
    import numpy as np
    
    def array_constructor(pole, typecode, hex_string, typ=True):
    
        # Převod hexadecimálního řetězce na bajty
        byte_array = bytes(hex_string, 'latin1')
    
        # Vytvoření NumPy pole z bajtového pole
        numpy_array = np.frombuffer(byte_array, dtype=np.uint8)
    
        # Zkontrolujte, zda má pole dostatečný počet prvků pro 9x9
        if numpy_array.size < 81:
            raise ValueError("Hex string does not contain enough data for a 9x9 array.")
    
        # Přetvoření pole na rozměry 9x9
        numpy_array_reshaped = numpy_array[:81].reshape(9, 9)
        print ("Numeric array_constructor:")
        print (numpy_array_reshaped)
        return numpy_array_reshaped
    
    16.8.2024 15:06 Host
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSky Sudoku Generator - převod z Python2.4 do Python3.+
    Opravil jsem několik řádků v sudoku.py a už to začíná dávat nějaké výsledky, jestli jsou správné uvidíme.

    Zatím tedy děkuji za spolupráci :)

    class SudokuGrid:
            '''
            if grid:
                if type(grid)==str:
            '''
            if grid is not False:  # Změna podmínky
                if isinstance(grid, str):
    
    class DifficultyRating:
        def count_values(self, dct):
            kk = list(dct.keys())  # Převod dict_keys na seznam, puvodne kk=dct.keys()
            kk.sort()  # Nyní můžete použít sort()
            return [len(dct[k]) for k in kk]
    
    
    16.8.2024 00:09 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSky Sudoku Generator - převod z Python2.4 do Python3.+
    Ten web je zrovna nefunkční, tak se na to nekouknu, ale asi ty pickly nemusíš konvertovat a prostě vygeneruj nové skriptem gnerate.py a pak zindexuj skriptem makeindices.sh.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.