Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Subsection "Display"
Depth 24
Modes "1152x864/70Hz" "1024x768" "800x600"
Virtual 0 0
EndSubsection
Prohlizel jsem si log a tam je zminka, ze nastavuje: 1024x768.(II) NVIDIA(0): Setting mode "1024x768"
a nekolik warningu, ze nemuzu nastavit XXX rozliseni z nejakeho duvodu, ktery jsem moc nepochopil
>>
(jen namatkou)
...
(WW) NVIDIA(0): Not using mode "700x525" (height 1050 is larger than
(WW) NVIDIA(0): EDID-specified maximum 1024)
(WW) NVIDIA(0): Not using mode "1152x864/70Hz":
(WW) NVIDIA(0): horizontal blanking width ((max(1474,1368) - min(1152,1208)
(WW) NVIDIA(0): = 322) not a multiple of 8
(WW) NVIDIA(0): horizontal frame length (1474) not a multiple of 8
(WW) NVIDIA(0): Not using mode ...
... atd. ...
V dokumentaci jsem zadnou zminku o tomhle problemu nevidel. Jak to mam teda dostat zpatky na to svoje nauceny rozliseni?
Dik za pripadnou pomoc 
Tady je kdyztak muj XF86Config a xfree86.0.log
ModeLine "1152x864/72Hz" 99.97 1152 1200 1440 1536 864 866 878 904 #72Hz
Chcelo by sa s tym pohrat. Napriklad tu .
Inac ja nemam v XConfigu standardne nastavene mody s ktorymi pracujem (X4.3.99.901) a normalne mi to naslo take rozlisenia o ktorych som ani netusil. Akurat sa mi to nepohodlne prepina cez Ctrl:Alt:+ pretoze mi tam dalo niekolko modov opakovane, ale na inych frekvenciach.
Tiskni
Sdílej: