abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 22.06.23 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit integraci vektorového animačního programu Glaxnimate. Využít jej lze například k maskování videa (YouTube). Vedle zdrojových kódů jsou již k dispozici také balíčky ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.37.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 75 vývojářů, z toho 20 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 07:00 | Nová verze

    Relační databázový systém SQLite byl vydán ve verzi 3.39. Přidává podporu RIGHT a FULL OUTER JOIN a další.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 06:00 | IT novinky

    Společnost Atari (Wikipedie) slaví 50 let. Založena byla 27. června 1972.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý software

    V reálném světě smícháním modré a žluté barvy vznikne barva zelená. V grafických editorech tomu ale tak není. Šárka Sochorová z ČVUT prezentovala na konferenci SIGGRAPH Asia 2021 možné řešení (Practical Pigment Mixing for Digital Painting) aneb blackbox Mixbox (online demo) snadno integrovatelný do grafických editorů s implementací modelu Kubelka-Munk. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence ale nedovoluje jejich použití v open source grafických editorech. Nemělo by platit Public Money, Public Code?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 08:00 | Zajímavý software

    ZombieTrackerGPS je lokální správce a prohlížeč záznamů tras z GPS lokátoru/navigace, napsaný s využitím knihoven KDE a Qt. Současná verze je 1.11, podrobnosti v seznamu změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 07:00 | IT novinky

    V OpenAI naučili neuronovou síť hrát Minecraft. Sledováním videí zveřejněných hráči této počítačové hry.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.7.0 správce digitálních fotografií a videí digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení. Nově je například podporován fotoaparát OM System OM-1 (Olympus). Aktuální digiKam je postaven na Qt5. Verze 8.0.0 bude postavena na Qt6. Vydána by měla být koncem roku. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.6. 13:33 | Zajímavý článek

    Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 70 tisíc vývojářů. Z Česka jich bylo 692. Ze Slovenska 229. Celkově bylo 91,88 % mužů a 5,17 % žen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    25.6. 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 open source komunikační platformy Mattermost (Wikipedie). Podrobnosti v dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Na sociálních sítích nebo jiných webových diskuzích vystupuji pod
     (63%)
     (18%)
     (19%)
    Celkem 635 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 24.5. 00:02
    Rozcestník


    Dotaz: Unreal turnament

    28.5.2002 20:50 Jan Cienciala
    Unreal turnament
    Přečteno: 164×
    Stahl jsem si patch na UT aby mi jel pod linuxem, nainstaloval jsem to jako root. Zatim vse probihalo ok. Kdyz jsem ale do prikazove radky napsal ut, napsalo to tohle:
    "Unreal engine initialized
    Bound to SDLDrv.so
    Joystick [0] : Unknown Joystick
    SDLClient initialized.
    Bound to Render.so
    Lighting subsystem initialized
    Rendering initialized
    LoadMap: Entry
    Bound to Fire.so
    Case-insensitive search: Botpack ->
    ..\System\BotPack.u
    Bound to IpDrv.so
    Game class is 'UTIntro'
    Level is Level Entry.MyLevel
    Bringing Level Entry.MyLevel up for play (0)...
    InitGame:
    Base Mutator is Entry.Mutator0
    Browse:
    CityIntro.unr?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    LoadMap:
    CityIntro.unr?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    Case-insensitive search: genfluid ->
    ..\Textures\GenFluid.utx
    Collecting garbage
    Purging garbage
    -0.0ms Unloading: Package Render
    Garbage: objects: 16419->16416; refs: 224671
    Game class is 'UTIntro'
    Level is Level CityIntro.MyLevel
    Bringing Level CityIntro.MyLevel up for play
    (0)...
    InitGame:
    ?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    Base Mutator is CityIntro.Mutator1
    Initialized moving brush tracker for Level
    CityIntro.MyLevel
    Created and initialized a new SDL viewport.
    Bound to UWeb.so
    Team 255
    Login: Player
    Case-insensitive search: SoldierSkins ->
    ..\Textures\Soldierskins.utx
    Possessed PlayerPawn: TMale2 CityIntro.TMale0
    Input system initialized for SDLViewport0
    Opening SDL viewport.
    Bound to SDLGLDrv.so
    Loaded render device class.
    Initializing SDLGLDrv...
    binding libGL.so.1
    Resizing SDL viewport. X: 640 Y: 480
    OpenGL
    Xlib: extension "GLX" missing on display
    ":0.0".
    Xlib: extension "GLX" missing on display
    ":0.0".
    appError called:
    Couldn't set video mode: Couldn't find matching
    GLX visual
    Executing UObject::StaticShutdownAfterError
    Executing USDLClient::ShutdownAfterError
    Executing USDLViewport::ShutdownAfterError
    USDLGLRenderDevice::ShutdownAfterError
    Signal: SIGIOT [iot trap]
    Aborting.
    Exiting.
    Name subsystem shut down "
    a nic se nespustilo.

    Odpovědi

    28.5.2002 21:11 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    dodatek:Mam spravne nainstalovane ovladace od nvidie pro 3D akceleraci
    dodatek 2:RH 7.3
    dodatek 3: Ne turnament, ale tournament
    CIJOML avatar 28.5.2002 21:22 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Rekl bych, ze chce pouzivat rozliseni 640*480 a to tvuj Xserver nema v konfiguraku. Musis ho povolit
    29.5.2002 02:17 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    dobry den taky bych potreboval poradit. mam celeron 1GHz a rivu tnt1 ,RH 7.1,ale mel puvodne bez nainstalovane MESAlib a libSDL, po instalaci UT a kompilaci MESA a SDL, si UT hlasil ze chybi glide, takze sem zjistil ze je MESA potreba configurovat s parametrem --without-glide(nebo tak nejak) po nove kompilace se zdalo vse v poradku, ale kdyz pustim hru v akcelerovanem modu tak, je vse hrozne pomale - respektive uz v menu to zhruba jednu sekunkdu reaguje a dalsi nereaguje...zkusel jsem jak OpenGL tak SDLGL v softwarovem modu to jede skvele
    ----
    grafickou kartu mam nastavenou podle clanku z vase serveru :-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    1.6.2002 21:13 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    tak uz jsem to vyresil(to trhani) - znova (poradne) jsem si precetl "dokumentaci" k nv GLX a v appendixu C to bylo - "hadaly" se mi knihovny - mesa i ten nv GLX pouzivaji soubor libGL.so
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.5.2002 18:37 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Povolit? A jaxe to dela?
    31.5.2002 23:29 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    prominte nerozumim (k cemu se to vztahuje?)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    1.6.2002 10:15 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Ze musim povolit rozliseni 640*480.
    Josef Kufner avatar 25.4.2003 09:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Povolit to de dvema zpusoby: 1. upravit /etc/X11/Xfree86-4 (tam jak jsou i ostatni rozliseni -- hromada cisel na malo radcich -- moc jinych tam neni a ja to nemam zrovna po ruce) a dopsat tam to spravny rozliseni 2. setup -> Nastaveni X -> .... je to dost intuitivni a melo by to byt jednodussi ne z 1. -- na obrazovce, kde jsou asi 3 sloubecky s rozlisenima zaskrtej toho radsi vic nez min. (bere to automaticky pak to nejlepsi, ale kdyz neco chce horsi tak to dostane) Bohuzel jsem to delal pod RH dost davno a moc si to nepamatuju. Hodne stesti.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.5.2004 19:17 javes | skóre: 8 | Ostrava Poruba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unreal turnament
    Mam podobny problem (je to sice trosku off topic, ale chtel jsem si zahrat UTcko).

    Pustim UT a objevi se mi podobna (nebo stejna?) hlaska jak vyse zminena - proste konci na:

    Resizing SDL viewport. X: 640 Y: 480 OpenGL Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". appError called: Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual Executing UObject::StaticShutdownAfterError Executing USDLClient::ShutdownAfterError Executing USDLViewport::ShutdownAfterError USDLGLRenderDevice::ShutdownAfterError Signal: SIGIOT [iot trap] Aborting. Exiting. Name subsystem shut down "

    Mam strsi grafickou kartu (no dobre je to S3 s 2MB), a xfree 3.x (4ky uz S3ky nepodporujou). Menil jsem rozliseni, snazil se hledat OpenGL, proste vsechno, ale nejedemi to.

    Prosimvas kdo kdysi zkousel UTcko pod linem, nemohly by jste mi pomoct?
    17.5.2004 12:39 HonP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unreal turnament
    No, ja nevim, ale neni to uz trosku moc malo:)) (teda na UT)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.