Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
/etc/X11/XF86Config
.
Tazateli, je to tak?
--vo
..... Section "Device" Identifier "device1" ........ Option "TwinView" Option "SecondMonitorHorizSync" "30-97" Option "SecondMonitorVertRefresh" "50-180" Option "TwinViewOrientation" "RightOf" Option "Metamodes" "1280x960,400x300;1280x960,//V sekci Screen nepouzivat Virtual (mozna by slo secist x-ove souradnice na obou obrazovkach, jeste jsem nezkousel) ale Modes. Nedari se mi na TV-out rozchodit vic nez 400x300, potreboval bych plny PAL. Taky blbne prepinani rozliseni na monitoru, napr. fullscreen televize nebo video.
320x240;720x576,400x300;768x576,400x300" Option "ConnectedMonitor" "CRT,TV" Option "IgnoreEdid" "1" Option "TVStandard" "PAL-B" # D,G,... Option "TVOutFormat" "SVIDEO" #COMPOSITE EndSection .....
Option "MetaModes" "1152x864, 800x600 @800x600; 1024x768,//Ale když spouštím novou aplikaci tak se mi otevírá na tv a naopak když dám fullscreen v Mplayeru tak se zobrazí na monitoru a tv je black.
800x600 @800x600; 800x600, 800x600; 640x480, 640x480"
# na první monitor DISPLAY=:0.0 aplikace # na druhý monitor DISPLAY=:0.1 aplikace
Tiskni Sdílej: