Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
No a pokud neco lepsiho, tak SoundBlaster PCI 128 (rozumna cena/vykon) asi za 650 Kc.
Ahoj Peter
GRAFIKA: NVidia GeForceX * OpenGL 2x rychlejsi nez W98 * v Alzasoftu napr. Manli GF2MX 32MB za 1536,-
ZVUKOVKA: SoundblasterLive5+1 * chip emu10k1 (audioprocesor 8-) ) * pro efekty a hry * v Alzasoftu za 1292,-
ZOTRIX Nightingale5+1 * chip CMI8738-6CH, optika in, out * pro hudbymilovne * v Alzasoftu za 1268,-
Osobni dobrou zkusenost mam s dvema zminenymi vyrobky.O SBLive5.1 zde vysel clanek...
OldFrog.
Peter
Zeptám se tedy jinak. Mám takový zálusk na SoundBlaster 128. Co mi k ní jste schopni říct? Stojí to za to, nebo ne. Upozorňuji vás ale, že nemám v úmyslu si k tomu pořizovat žádnou repro soustavu za 10 000, a mám v úmyslu na tom přehrávat muziku a možná sem tam nějákou tu hru (ale jelikož jich Tučňák zas až tak moc nemá, tak to s těma hrama nebude tak horké - Windowsy momentálně od neděle nemám a v příštích několika týdnech až letech ani neuvažuju o jejich instalaci a v krajním případě (patrně po výměně hardwaru) mám v úmyslu pustit si čas od času nějáký ten film. Takže žádná audio/video střižna se nekoná... A rozmýšlejte rychle - v pátek (to jest zítra) to jdu kupovat... (pokud to budou mít na pultě
Peter
Pod RH7.3 absolutně žádné problémy (teda, skoro žádné -- neví někdo jak donutit xawtv k řeči? Z televize mám pořád grotesku. Už jsem zkoušel kde co, zesilovat, mrknul jsem jestli není někde něco zákeřně ztlumeného a tak, ale... nic Ještě mě napadá, že mám možná špatně zasunutý kabel . Linux to najel ani brvou nehnul a prostě a jednoduše začal hrát -- kéž by to tak bylo pokaždé.
Takže přidám ještě svůj názor na tuhle legrácku. Poměrně dobrá zvukovka za rozumnou cenu. Pro běžné použití (na rozumných deskách... i když ta moje deska už taky není žadná mladice, skoro bych řekl, že z ní začíná být taková matróna to není nerozumná volba. Ještě jsem na tom sice neslyšel žádnou hru ani nic podobného, ale podle toho co na tom teď poslouchám (Oldfield, Apocalyptica, apod...) k ní nemám po zvukové stránce žádné zvláštní výhrady...
(ale že jsem ukecaný, co?
SB128 jsem pouzival cca dva roky. Pak jsem presel na SBlive 1024. Celou dobu hraju pres zesik a patnactilitrovy tripasmovy bedny. Rozdil je fakt znat - Live je na tom o poznani lip ve vejskach a basech. S MP3 o bitrate 128kbps to nepoznas. Na 256 to uz je znat a pri 320 kbps (nebo cistym audiu) je rozdil strasnej. Kdyz jsem k tem 15L bednam dal subwoofer tak ten rozdil byl jeste vyraznejsi . Nicmene v praci mam litrovy plastaky s SB128 a taky ziju (vzhledem ke kvalitam beden :| 128 opravdu staci). S xawtv - 128 i 1024 jedu pres alsu a xawtv funguje bez problemu. Nevim jak to mas udelane v RH (sam mam slackware), ale xawtv by melo hrat i bez alsy. Mrkni se na draty a napis vic podrobnosti.
Tiskni Sdílej: