Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
int getche(void) { int vstup; vstup=getchar(); printf("%c",vstup); fflush(stdout); return vstup; } main() { int a,b; printf("zmackni dve klavesy\n"); a=getche(); b=getche(); printf("\nByly zmáčknuty tyto klavesy %c a %c\n", a, b); }
getchar is used to read data from the keyboard ( stdin). Effectivly it is a fgetc(stdin). The problem with this function is that the characters are buffered until RETURN is hit! This means that getchar does not see the characters until the user presses return. The non standard function getche gets around this problem and sees each character as it is pressed. I have not been able to produce the same function on Linux. The nearest I can get is by using 'curses' but it keeps clearing the screen!
#include <stdio.h> #include <termios.h> int main(int argc, char *argv[]) { struct termios settings; tcgetattr(0, &settings); settings.c_iflag &= ~(IGNBRK|BRKINT|PARMRK|ISTRIP|INLCR|IGNCR|ICRNL|IXON); settings.c_oflag &= ~OPOST; settings.c_lflag &= ~(ECHO|ECHONL|ICANON|ISIG|IEXTEN); settings.c_cflag &= ~(CSIZE|PARENB); settings.c_cflag |= CS8; tcsetattr(0, TCSANOW, &settings); while(1) { int c=getchar(); putchar(c); if (c=='\r') putchar('\n'); } };Akorát ten test na konec řádku je mrzký, měl by to taky zařizovat nějaký flag, ale teď mi to nějak nejde...
struct termios settings; // ahoj Leoši, kdy to přestane dělat odstavce v PRE? tcgetattr(0, &settings); settings.c_lflag &= ~ICANON; settings.c_cflag |= CS8; tcsetattr(0, TCSANOW, &settings);Pak by se getchar() měl chovat k nerozeznání od windowsího getche() a program jde normálně ukončit ^C (ten předchozí se musel zabít z jiného terminálu). Prostě to zatím opiš a netrap se tím ;-)
#include <termios.h> int main(void) { struct termios settings; tcgetattr(0, &settings); settings.c_lflag &= ~ICANON; settings.c_cflag |= CS8; tcsetattr(0, TCSANOW, &settings); while (getchar() != 'c') ; return 0; }
Tiskni Sdílej: