Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Přesně. Volba --kernel-module-only (-K)
programu nvidia-installer je na to přímo dělaná. Cituji z nápovědy k nvidia-installer:
-K, --kernel-module-only Install a kernel module only, and don't uninstall the existing driver. This is intended to be used to install kernel modules for additional kernels (in cases where you might boot between several different kernels). To use this option, you must already have a driver installed, and the version of the installed driver must match the version of this kernel module.
Nainstalovat a rozchodit s bootnutym prvnim jadrem (nazveme ho "kernel_1").
Schovat si soubory:
/lib/modules/"kernel_1"/kernel/drivers/video/nvidia.ko (s 2.4 jadrem to asi bude nvidia.o)
a konfigurak X-ek (u mne v XFree se jmenuje "/etc/X11/XF86Config-4", v X.org ma urcite jiny nazev).
Bootnout druhy kernel ("kernel_2")
Znova nainstalovat a rozchodit (bude chtit odstranit puvodni instalaci, klidne mu to dovolime). Pri tom se mozna bude hodit schovany X konfigurak - nvidia instalator ho nekdy nahradi nesmyslama, viz poznamka nize.
Potom vratime na puvodni misto (kernel_1 !) schovany nvidia.ko a uzivame si "Barevne obrazky - radost deti" s obema jadry.
Pozn. Pokud se nvidia instalator tvari, ze probehl uspesne a nefunguje to, je vhodne zkontrolovat jestli je zavedeny jaderny modul "nvidia" (pomoci lsmod) a co je v konfiguraku pro X, melo by tam byt neco takoveho:
Section "Module" ... Load "/usr/X11R6/lib/modules/extensions/libglx.so" ... EndSection ... Section "Device" Identifier "device1" VendorName "nVidia Corporation" BoardName "NVIDIA GeForce4 (generic)" Driver "nvidia" Option "DPMS" EndSection ... Section "Screen" ... Device "device1" ... EndSection
Tiskni Sdílej: