Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 A jinak to co chceš udělat je přesně to, k čemu VLANy slouží. Na serveru na té gigovce uděláš něco jako "vconfig add eth0 2", "vconfig add eth0 3", ..., vzniknout ti VLANová rozhraní eth0.2, eth0.3, ..., a na nich nastavíš IP adresy, DHCP a spol. stejně jako by to byly "normální" síťovky. Na switchi ten uplinkový gigabit nastavíš jako tagovaný port s membery vlan 2, vlan 3..., a pak třeba port 2 nastavíš jako netagovaný member vlan 2 => na druhém portu uvidíš (jen a pouze) provoz od eth0.2, port 3 jako netagovaný member vlan 3, ...
VLAN 1 je na většině switchů systémový, na něm se obvykle nastavuje IP adresa pro management toho switche. Ten necháš jenom na tom tagovaném portu a nikde jinde => nikdo jiný se ti na ten switch nedostane, pouze ty ze serveru z rozhraní eth0.1
A jinak to co chceš udělat je přesně to, k čemu VLANy slouží. Na serveru na té gigovce uděláš něco jako "vconfig add eth0 2", "vconfig add eth0 3", ..., vzniknout ti VLANová rozhraní eth0.2, eth0.3, ..., a na nich nastavíš IP adresy, DHCP a spol. stejně jako by to byly "normální" síťovky. Na switchi ten uplinkový gigabit nastavíš jako tagovaný port s membery vlan 2, vlan 3..., a pak třeba port 2 nastavíš jako netagovaný member vlan 2 => na druhém portu uvidíš (jen a pouze) provoz od eth0.2, port 3 jako netagovaný member vlan 3, ...
VLAN 1 je na většině switchů systémový, na něm se obvykle nastavuje IP adresa pro management toho switche. Ten necháš jenom na tom tagovaném portu a nikde jinde => nikdo jiný se ti na ten switch nedostane, pouze ty ze serveru z rozhraní eth0.1
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                