Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Rád bych si vytvořil trošku odlišné gtk téma odvozené z defaultního.
Učil jsem podle tohoto tutoriálu. Hned v úvodu (kapitola - the gtkrc file) je popsáno, co je style, class, widget a widget_class.
style declarations, which define ways of drawing things
class declarations, which assign styles to particular classes
widget declarations, which assign styles to particular widgets by widget name
widget_class declarations, which assign styles to particular widgets by class name
V těchto deklarací mám problém. Styl je jasný. Class přiřadí styl k jednotlivé třídě z Object hierarchy.
Widget přiřadí styl k jednotlivému widgetu (např: GtkButton,..) př. z Widget gallery
Widget_class vůbec nerozumím nebo spíš nevím, jak je definovat. Z různých ostatních již hotových gtk tématech mám že se definují např: widget_class "*Button*" style "button"
. Nevím, jak zjistit a kde vzít widget_class popř. kam ho přiřadit ?
Zjistil jsem, že zvládnutím widget_class se mi podaří vyřešit tento problém: Podle ukázky z návodu jsem si myslel, že definuji default pro (nej)vyšší objekt a nižší objekt v hiearchii, pak překryji: jednoduchá ukázka, vytvořím si např:
style "default" { fg[NORMAL] = "#000000" bg[NORMAL] = "#f2f2f2" base[NORMAL] = "#f1f1f1" text[NORMAL] = "#232323" fg[ACTIVE] = "#000000" bg[PRELIGHT] = "#777777" fg[PRELIGHT] = "#000000" fg[SELECTED] = "#000000" } style "button" = "default" { fg[PRELIGHT] = "#ffffff" # popredi se neprekryje bg[PRELIGHT] = "#999999" } class "GtkWidget" style "default" class "GtkButton" style "button"Rád bych si to vyhledal na internetu, ale návodů(+ vysvětlení) na tvoření gtk témat je velmi málo (Příkladů gtk témat je samozřejmě hodně). Děkuji.
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: