Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Rád bych si vytvořil trošku odlišné gtk téma odvozené z defaultního.
Učil jsem podle tohoto tutoriálu. Hned v úvodu (kapitola - the gtkrc file) je popsáno, co je style, class, widget a widget_class.
style declarations, which define ways of drawing things
class declarations, which assign styles to particular classes
widget declarations, which assign styles to particular widgets by widget name
widget_class declarations, which assign styles to particular widgets by class name
V těchto deklarací mám problém. Styl je jasný. Class přiřadí styl k jednotlivé třídě z Object hierarchy.
Widget přiřadí styl k jednotlivému widgetu (např: GtkButton,..) př. z Widget gallery
Widget_class vůbec nerozumím nebo spíš nevím, jak je definovat. Z různých ostatních již hotových gtk tématech mám že se definují např: widget_class "*Button*" style "button". Nevím, jak zjistit a kde vzít widget_class popř. kam ho přiřadit ?
Zjistil jsem, že zvládnutím widget_class se mi podaří vyřešit tento problém: Podle ukázky z návodu jsem si myslel, že definuji default pro (nej)vyšší objekt a nižší objekt v hiearchii, pak překryji: jednoduchá ukázka, vytvořím si např:
style "default" {
fg[NORMAL] = "#000000"
bg[NORMAL] = "#f2f2f2"
base[NORMAL] = "#f1f1f1"
text[NORMAL] = "#232323"
fg[ACTIVE] = "#000000"
bg[PRELIGHT] = "#777777"
fg[PRELIGHT] = "#000000"
fg[SELECTED] = "#000000"
}
style "button" = "default" {
fg[PRELIGHT] = "#ffffff" # popredi se neprekryje
bg[PRELIGHT] = "#999999"
}
class "GtkWidget" style "default"
class "GtkButton" style "button"
Rád bych si to vyhledal na internetu, ale návodů(+ vysvětlení) na tvoření gtk témat je velmi málo (Příkladů gtk témat je samozřejmě hodně). Děkuji.
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: