abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 08:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 toolkitu SQLAlchemy (Wikipedie) přinášejícího do programovacího jazyka Python podporu SQL (Structured Query Language) a ORM (Object–relational mapping). Detaily v přehledu novinek a v průvodci migrací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.67.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 23.1 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense od této verze postavený na FreeBSD místo HardenedBSD. Kódový název OPNsense 23.1 je Quintessential Quail. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report 2022, ve kterém upozorňuje na zajímavá data spojená s doménou .CZ. Na konci roku 2022 bylo evidováno celkem 1 463 116 domén. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 17 193 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v listopadu (23 581) a nejméně pak v červenci (13 199). Na rozdíl od předchozích let byl poprvé v historii zaznamenán propad v počtu domén zabezpečených

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:00 | Zajímavý software

    Infisical je open source nástroj s end-to-end šifrováním pro snadnou správu a synchronizaci proměnných prostředí (.env souborů) napříč vývojovým týmem, zařízeními a infrastrukturou. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | Nová verze

    Interaktivní rozšiřovatelný editor pro práci se strukturovanými binárním daty GNU poke byl vydán v nové major verzi 3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.1. 23:55 | Zajímavý článek

    Kosťa Šiškov v posledních několika týdnech na svém blogu vzpomínal na různé přispěvatele do projektu FFmpeg: konec forku Libav, úvod, …, shrnutí.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    25.1. 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.7 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 2.19 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.1. 21:55 | Nová verze

    Wine 8.0 bylo vydáno. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Tato verze dokončuje přechod na Portable Executable moduly a WoW64 (volání 64bitových knihoven ze 32bitových aplikací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
    24.1. 16:00 | Zajímavý projekt

    Jon Masters znovu oživil Linux Kernel Podcast, ve kterém shrnuje dění v e-mailových konferencích vývojářů jádra Linux za uplynulý týden. První díl nové řady (přepis) vyšel 21. ledna. Neslibuje ale vydání podle pevného harmonogramu. Podcast dříve vydával v letech 2009 a 2017.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Výdaje na elektřinu mi meziročně
     (65%)
     (22%)
     (10%)
     (1%)
     (1%)
    Celkem 317 hlasů
     Komentářů: 5, poslední 18.1. 12:48
    Rozcestník


    Dotaz: Průhledné objekty v 3D grafice

    11.8.2005 13:30 Tomáš
    Průhledné objekty v 3D grafice
    Přečteno: 79×
    Zdravím, mám grafickou kartu ATI Radeon 9100 a při hraní 3D her (zkoušel jsem např. TORCS, FlighGear) se např. kopce stávají na chvíli průhledný (je vidět "za ně"). Jinak to jde plynule. Používám Debian Sarge a výchozí ovladač. 3D akcelerace snad funguje, soudím podle
    
    $ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
    
    Moc nevím, co jsem ještě napsat, ale dodat nějaký doplňující informace nebude problém.
    Díky!

    Odpovědi

    Max avatar 11.8.2005 15:01 Max | skóre: 71 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm a jaka je teda otazka? Jestli je to neco jako : "Proc mam v hrach obcas pruhledne objekty jako jsou napr. kopce, ktere by vubec nemely byt pruhledne?" Tak odpoved asi bude : Hmm, dela to jen v techto dvou vyse zminovanych hrach? Zkousel jste jeste nejake jine? Jinak u FlighGear mne to neprekvapuje, tu druhou hru neznam. Problem vidim v techto hrach. Nebo si myslite, ze to je chyba v graficke karte (ovladacich)?
    Vychozi ovladac? Hmm, takze ne binarky od ATI. Jestli jdou OGL hry dobre a napr. glxgears haze takovych (u vasi karty) 2000 FPS, tak OGL urcite jede
    Zdar Max
    PS:mno, kdyz jsem pouzival R8500 series, tak binarky od ATI byly o dost vykonnejsi, ale za cenu chyb v grafice apod. (ted se to zda byt s ATI lepsi)
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 15:21 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice

    OK, beru, ale ta otázka se přeci z toho textu jasně nabízí - jak ten problém vyřešit :-)

    Jinde jsem to nezkoušel, ale jestli něco poradíte (nejlépe, aby to bylo v distru, tak to zkusím). Chybu však vidím spíš u sebe než u autorů (proč by to potom dělali, když to tak blbne?)

    Glxgears, při nepřekrytém okně o výchozí velikosti:

    $ glxgears
    4704 frames in 5.0 seconds = 940.800 FPS
    5880 frames in 5.0 seconds = 1176.000 FPS
    5874 frames in 5.0 seconds = 1174.800 FPS
    5801 frames in 5.0 seconds = 1160.200 FPS
    5832 frames in 5.0 seconds = 1166.400 FPS
    

    Max avatar 11.8.2005 16:57 Max | skóre: 71 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Mno, glxgears vypada dobre, u mne, kdyz vypadne, tak mi spadne FPS ze 4000 na 250. Mno, litani jsem chtel uz davno zkusit, tak si je nainstalujut a ukaze se, zda je to hrou, ci ovl. Jinak ja mam binarky od ATI, ktere uz by i ted mely jit snadno nainstalit, pac maji vlastni instalator.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 12.8.2005 00:38 Max | skóre: 71 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm, tak jsem si asi na 5 minut zaparil a nezdalo se mi,ze by kopecky byly nejak pruhledne :-/. V dalce byly akorat v mlze, ale pruhledne urcite ne, hraj jsem verzi 0.9.8. Zkusil bych jine ovladace
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 19:53 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    OpenGL je takovy maly podvod. Setri se, kde se da, spousta efektu jsou osklive triky apod. Takze se muze stat, ze v aplikaci je pouzita konstrukce, ktera za jistych podminek dava neocekavane vysledky -- napr. mizeni polygonu. Zrovna tak muze byt chyba v ovladacich nebo graficke karte.

    Doporucuji vyzkouset jinou grafickou kartu nebo ovladac. Pokud se bude stejny problem opakovat, jde s nejvyssi pravdepodobnosti o chybu v aplikaci.
    12.8.2005 07:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Pokusil jsem se to nafotit: Takhle, že se něco zprůhlední a hned zase vybarví se však opakuje pořád. Ne třeba jednou za chvilku, ale prakticky každou sekundu.
    Max avatar 18.8.2005 03:05 Max | skóre: 71 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Tak jsem si zaparil TORCS jedno kolecko(trvalo mi to cca 15 minut) v jedne velke mape plne zatacek a nestalo se mi, ze by bylo neco pruhledneho :-/ .Hral jsem verzi 1.2.2, mam R9700Pro 2500+ barton 512MB ram v rozliseni 1280x1024 jsem mel 110FPS + - .Takze bych byt vami asi zkusil jine ovladace.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.