abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 08:00 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 4.1 (4.1.2369.11) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůrazněn je nový typ seskupování listů s názvem Akordeon (YouTube) a Řetězce příkazů (YouTube). Nejnovější Vivaldi je postaven na Chromiu 92.0.4515.126.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 21.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na HardenedBSD, od příští verze 22.1 na FreeBSD. Kódový název OPNsense 21.7 je Noble Nightingale. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:00 | Zajímavý software

Orbiter Space Flight Simulator (Wikipedie), počítačový simulátor vesmírných letů, je nově open source software. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.4.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v Changelogu nebo v GitHub Milestones. Zdůraznit lze vícevláknové dekódování. Opraveny byly dvě bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 6.6 v Javě napsané aplikace pro komplexní návrh rozmístění nábytku a dalšího vybavení v interiérech Sweet Home 3D. Vyzkoušet lze online verzi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 08:00 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 14.0 byla vydána nová verze 15.0 zvukového serveru PulseAudio (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. V některých distribucích, například Fedora 34, byl zvukový server PulseAudio nahrazen novým multimediálním serverem PipeWire (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 07:00 | Zajímavý projekt

Konsorcium Linux Foundation představilo open source projekt Pyrrha, původně Prometeo. Jedná se o IoT platformu pro monitorování a ochranu života a zdraví hasičů. Představení na YouTube. Zdrojové kódy i návrhy a firmwary hardwarových senzorů jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
27.7. 20:44 | Nová verze

Apache Cassandra (Wikipedie), tj. open source NoSQL distribuovaná databáze, byla po šesti letech vydána v nové major verzi 4.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
27.7. 19:33 | Zajímavý projekt

WebHero je hra pro webové nadšence. V každém levelu čeká jeden úkol spojený s webovými technologiemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
27.7. 15:33 | Komunita

Alyssa Rosenzweig se na Twitteru pochlubila Debianem s mainline jádrem běžícím na Apple M1.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Preferuji
 (62%)
 (28%)
 (10%)
Celkem 360 hlasů
 Komentářů: 70, poslední včera 15:20
Rozcestník

Dotaz: Průhledné objekty v 3D grafice

11.8.2005 13:30 Tomáš
Průhledné objekty v 3D grafice
Přečteno: 72×
Zdravím, mám grafickou kartu ATI Radeon 9100 a při hraní 3D her (zkoušel jsem např. TORCS, FlighGear) se např. kopce stávají na chvíli průhledný (je vidět "za ně"). Jinak to jde plynule. Používám Debian Sarge a výchozí ovladač. 3D akcelerace snad funguje, soudím podle

$ glxinfo | grep direct
direct rendering: Yes
Moc nevím, co jsem ještě napsat, ale dodat nějaký doplňující informace nebude problém.
Díky!

Odpovědi

Max avatar 11.8.2005 15:01 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Hmm a jaka je teda otazka? Jestli je to neco jako : "Proc mam v hrach obcas pruhledne objekty jako jsou napr. kopce, ktere by vubec nemely byt pruhledne?" Tak odpoved asi bude : Hmm, dela to jen v techto dvou vyse zminovanych hrach? Zkousel jste jeste nejake jine? Jinak u FlighGear mne to neprekvapuje, tu druhou hru neznam. Problem vidim v techto hrach. Nebo si myslite, ze to je chyba v graficke karte (ovladacich)?
Vychozi ovladac? Hmm, takze ne binarky od ATI. Jestli jdou OGL hry dobre a napr. glxgears haze takovych (u vasi karty) 2000 FPS, tak OGL urcite jede
Zdar Max
PS:mno, kdyz jsem pouzival R8500 series, tak binarky od ATI byly o dost vykonnejsi, ale za cenu chyb v grafice apod. (ted se to zda byt s ATI lepsi)
Měl jsem sen ... :(
11.8.2005 15:21 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice

OK, beru, ale ta otázka se přeci z toho textu jasně nabízí - jak ten problém vyřešit :-)

Jinde jsem to nezkoušel, ale jestli něco poradíte (nejlépe, aby to bylo v distru, tak to zkusím). Chybu však vidím spíš u sebe než u autorů (proč by to potom dělali, když to tak blbne?)

Glxgears, při nepřekrytém okně o výchozí velikosti:

$ glxgears
4704 frames in 5.0 seconds = 940.800 FPS
5880 frames in 5.0 seconds = 1176.000 FPS
5874 frames in 5.0 seconds = 1174.800 FPS
5801 frames in 5.0 seconds = 1160.200 FPS
5832 frames in 5.0 seconds = 1166.400 FPS

Max avatar 11.8.2005 16:57 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Mno, glxgears vypada dobre, u mne, kdyz vypadne, tak mi spadne FPS ze 4000 na 250. Mno, litani jsem chtel uz davno zkusit, tak si je nainstalujut a ukaze se, zda je to hrou, ci ovl. Jinak ja mam binarky od ATI, ktere uz by i ted mely jit snadno nainstalit, pac maji vlastni instalator.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 12.8.2005 00:38 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Hmm, tak jsem si asi na 5 minut zaparil a nezdalo se mi,ze by kopecky byly nejak pruhledne :-/. V dalce byly akorat v mlze, ale pruhledne urcite ne, hraj jsem verzi 0.9.8. Zkusil bych jine ovladace
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
11.8.2005 19:53 petr_p
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
OpenGL je takovy maly podvod. Setri se, kde se da, spousta efektu jsou osklive triky apod. Takze se muze stat, ze v aplikaci je pouzita konstrukce, ktera za jistych podminek dava neocekavane vysledky -- napr. mizeni polygonu. Zrovna tak muze byt chyba v ovladacich nebo graficke karte.

Doporucuji vyzkouset jinou grafickou kartu nebo ovladac. Pokud se bude stejny problem opakovat, jde s nejvyssi pravdepodobnosti o chybu v aplikaci.
12.8.2005 07:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Pokusil jsem se to nafotit: Takhle, že se něco zprůhlední a hned zase vybarví se však opakuje pořád. Ne třeba jednou za chvilku, ale prakticky každou sekundu.
Max avatar 18.8.2005 03:05 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Tak jsem si zaparil TORCS jedno kolecko(trvalo mi to cca 15 minut) v jedne velke mape plne zatacek a nestalo se mi, ze by bylo neco pruhledneho :-/ .Hral jsem verzi 1.2.2, mam R9700Pro 2500+ barton 512MB ram v rozliseni 1280x1024 jsem mel 110FPS + - .Takze bych byt vami asi zkusil jine ovladace.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.