abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:44 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 40 bylo vydáno GNOME 41 (YouTube). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře a správce systémů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
včera 15:11 | Nová verze

Mobilní Datovka, tj. svobodná mobilní aplikace pro přístup k datovým schránkám, byla vydána ve verzi 1.13.0. Existuje-li více možností platby za poštovní datovou zprávu, je nově uživateli při odesílání datové zprávy umožněn výběr způsobu platby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:00 | Nová verze

Google Chrome 94 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 94.0.4606.54 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Zdůraznit lze WebCodecs a WebGPU. Opraveno bylo 19 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Nově lze nastavit preferovaný jazyk.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 08:00 | Nová verze

UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch (seznam podporovaných zařízení), vydala Ubuntu Touch OTA-19. Nejnovější verze je pořád založena na Ubuntu 16.04. Pracuje se na přechodu na Ubuntu 20.04.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:00 | Komunita

Canonical prodloužil podporu Ubuntu 14.04 LTS (Trusty Tahr) a 16.04 LTS (Xenial Xerus) na 10 let. Ubuntu 14.04 je tedy podporováno do dubna 2024 a Ubuntu 16.04 do dubna 2026.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
21.9. 20:44 | Zajímavý projekt

Konsorcium Linux Foundation oznámilo, že bude hostovat projekt PaSh. Cílem PaSh je automatizovaná paralelizace skriptů v POSIX shellech.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 20:11 | Zajímavý článek

Bjorn Stahl v obsáhlém zápisku rozebírá architekturu alternativního grafického frameworku a serveru Arcan z pohledu návrhu operačního systému.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
21.9. 15:44 | Nová verze

Byla vydána verze 3.12 prohlížeče obrázků gThumb (Wikipedie, GitLab). Z novinek lze zdůraznit například přidání podpory AVIF, HEIF a JPEG XL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 12:11 | Nová verze

Byla vydána nová verze 5.5 programovacího jazyka Swift (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení jsou oficiální binární balíčky pro Ubuntu 16.04, Ubuntu 18.04, Ubuntu 20.04, CentOS 7, CentOS 8 a Amazon Linux 2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 09:00 | Komunita

Do pátku probíhá konference vývojářů Linuxu aneb linuxových instalatérů Linux Plumbers Conference 2021 (LPC 2021). Přednášky lze sledovat online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Dotykový displej na notebooku nebo desktopu
 (35%)
 (7%)
 (6%)
 (52%)
Celkem 486 hlasů
 Komentářů: 11, poslední 18.9. 18:45
Rozcestník



Dotaz: Průhledné objekty v 3D grafice

11.8.2005 13:30 Tomáš
Průhledné objekty v 3D grafice
Přečteno: 72×
Zdravím, mám grafickou kartu ATI Radeon 9100 a při hraní 3D her (zkoušel jsem např. TORCS, FlighGear) se např. kopce stávají na chvíli průhledný (je vidět "za ně"). Jinak to jde plynule. Používám Debian Sarge a výchozí ovladač. 3D akcelerace snad funguje, soudím podle

$ glxinfo | grep direct
direct rendering: Yes
Moc nevím, co jsem ještě napsat, ale dodat nějaký doplňující informace nebude problém.
Díky!

Odpovědi

Max avatar 11.8.2005 15:01 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Hmm a jaka je teda otazka? Jestli je to neco jako : "Proc mam v hrach obcas pruhledne objekty jako jsou napr. kopce, ktere by vubec nemely byt pruhledne?" Tak odpoved asi bude : Hmm, dela to jen v techto dvou vyse zminovanych hrach? Zkousel jste jeste nejake jine? Jinak u FlighGear mne to neprekvapuje, tu druhou hru neznam. Problem vidim v techto hrach. Nebo si myslite, ze to je chyba v graficke karte (ovladacich)?
Vychozi ovladac? Hmm, takze ne binarky od ATI. Jestli jdou OGL hry dobre a napr. glxgears haze takovych (u vasi karty) 2000 FPS, tak OGL urcite jede
Zdar Max
PS:mno, kdyz jsem pouzival R8500 series, tak binarky od ATI byly o dost vykonnejsi, ale za cenu chyb v grafice apod. (ted se to zda byt s ATI lepsi)
Měl jsem sen ... :(
11.8.2005 15:21 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice

OK, beru, ale ta otázka se přeci z toho textu jasně nabízí - jak ten problém vyřešit :-)

Jinde jsem to nezkoušel, ale jestli něco poradíte (nejlépe, aby to bylo v distru, tak to zkusím). Chybu však vidím spíš u sebe než u autorů (proč by to potom dělali, když to tak blbne?)

Glxgears, při nepřekrytém okně o výchozí velikosti:

$ glxgears
4704 frames in 5.0 seconds = 940.800 FPS
5880 frames in 5.0 seconds = 1176.000 FPS
5874 frames in 5.0 seconds = 1174.800 FPS
5801 frames in 5.0 seconds = 1160.200 FPS
5832 frames in 5.0 seconds = 1166.400 FPS

Max avatar 11.8.2005 16:57 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Mno, glxgears vypada dobre, u mne, kdyz vypadne, tak mi spadne FPS ze 4000 na 250. Mno, litani jsem chtel uz davno zkusit, tak si je nainstalujut a ukaze se, zda je to hrou, ci ovl. Jinak ja mam binarky od ATI, ktere uz by i ted mely jit snadno nainstalit, pac maji vlastni instalator.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 12.8.2005 00:38 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Hmm, tak jsem si asi na 5 minut zaparil a nezdalo se mi,ze by kopecky byly nejak pruhledne :-/. V dalce byly akorat v mlze, ale pruhledne urcite ne, hraj jsem verzi 0.9.8. Zkusil bych jine ovladace
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
11.8.2005 19:53 petr_p
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
OpenGL je takovy maly podvod. Setri se, kde se da, spousta efektu jsou osklive triky apod. Takze se muze stat, ze v aplikaci je pouzita konstrukce, ktera za jistych podminek dava neocekavane vysledky -- napr. mizeni polygonu. Zrovna tak muze byt chyba v ovladacich nebo graficke karte.

Doporucuji vyzkouset jinou grafickou kartu nebo ovladac. Pokud se bude stejny problem opakovat, jde s nejvyssi pravdepodobnosti o chybu v aplikaci.
12.8.2005 07:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Pokusil jsem se to nafotit: Takhle, že se něco zprůhlední a hned zase vybarví se však opakuje pořád. Ne třeba jednou za chvilku, ale prakticky každou sekundu.
Max avatar 18.8.2005 03:05 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
Tak jsem si zaparil TORCS jedno kolecko(trvalo mi to cca 15 minut) v jedne velke mape plne zatacek a nestalo se mi, ze by bylo neco pruhledneho :-/ .Hral jsem verzi 1.2.2, mam R9700Pro 2500+ barton 512MB ram v rozliseni 1280x1024 jsem mel 110FPS + - .Takze bych byt vami asi zkusil jine ovladace.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.