abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | IT novinky

    Rozsudky Soudního dvora Evropské unie ve věcech C-465/20 P (Apple) a C-48/22 P (Google a Alphabet): Irsko poskytlo společnosti Apple protiprávní daňová zvýhodnění ve výši 13 miliard eur a je povinné je získat zpět. Byla potvrzena pokuta ve výši 2,4 miliardy eur uložená společnosti Google za to, že zneužívala svého dominantního postavení tím, že upřednostňovala vlastní službu srovnávání výrobků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 03:22 | Nová verze

    Apache Cassandra (Wikipedie), tj. open source NoSQL distribuovaná databáze, byla vydána v nové major verzi 5.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v souboru NEWS na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Zajímavý projekt

    Společnost MNT Research oznámila, že po open source noteboocích MNT Reform a MNT Pocket Reform bude následovat MNT Reform Next. Časem se objeví na Crowd Supply. Vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Apple představil (YouTube) telefony iPhone 16 Pro a iPhone 16, hodinky Watch Series 10 a Watch Ultra 2 a sluchátka AirPods 4, AirPods Pro 2 a AirPods Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 20:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.9.0 operačního systému Redox OS (Wikipedie). Jedná se o mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitLabu pod licencí MIT. Z novinek lze vypíchnout aplikace Files, Editor a Terminal z desktopového prostředí COSMIC, RustPython nebo webový server Simple HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Komunita

    Dnes ve 23:59 končí hlasování o přednáškách na konferenci LinuxDays 2024, která proběhne o víkendu 12. a 13. října v Praze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.9. 23:33 | Komunita

    Vývojáři KDE ve spolupráci se společností Slimbook oznámili 16palcový notebook KDE Slimbook VI s předinstalovaným KDE Neon s Plasmou 6. Uvnitř se nachází procesor AMD Ryzen 7 8845HS s integrovanou grafickou kartou Radeon 780M.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    7.9. 16:55 | Komunita

    Ve Würzburgu dnes začala konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Akademy 2024. Sledovat lze také online (YouTube, Mastodon, 𝕏, …)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.9. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 14 svobodného systému pro řízení přístupu k síti (NAC) PacketFence (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání. Pro uživatele předchozích verzí jsou k dispozici poznámky k aktualizaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.9. 02:33 | Zajímavý článek

    Jak nahrávat zvuk z webového prohlížeče na Linuxu s PipeWire pomocí Nahrávání zvuku (Sound Recorder) a Helvum případně qpwgraph, článek na webu Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Průhledné objekty v 3D grafice

    11.8.2005 13:30 Tomáš
    Průhledné objekty v 3D grafice
    Přečteno: 96×
    Zdravím, mám grafickou kartu ATI Radeon 9100 a při hraní 3D her (zkoušel jsem např. TORCS, FlighGear) se např. kopce stávají na chvíli průhledný (je vidět "za ně"). Jinak to jde plynule. Používám Debian Sarge a výchozí ovladač. 3D akcelerace snad funguje, soudím podle
    
    $ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
    
    Moc nevím, co jsem ještě napsat, ale dodat nějaký doplňující informace nebude problém.
    Díky!

    Odpovědi

    Max avatar 11.8.2005 15:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm a jaka je teda otazka? Jestli je to neco jako : "Proc mam v hrach obcas pruhledne objekty jako jsou napr. kopce, ktere by vubec nemely byt pruhledne?" Tak odpoved asi bude : Hmm, dela to jen v techto dvou vyse zminovanych hrach? Zkousel jste jeste nejake jine? Jinak u FlighGear mne to neprekvapuje, tu druhou hru neznam. Problem vidim v techto hrach. Nebo si myslite, ze to je chyba v graficke karte (ovladacich)?
    Vychozi ovladac? Hmm, takze ne binarky od ATI. Jestli jdou OGL hry dobre a napr. glxgears haze takovych (u vasi karty) 2000 FPS, tak OGL urcite jede
    Zdar Max
    PS:mno, kdyz jsem pouzival R8500 series, tak binarky od ATI byly o dost vykonnejsi, ale za cenu chyb v grafice apod. (ted se to zda byt s ATI lepsi)
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 15:21 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice

    OK, beru, ale ta otázka se přeci z toho textu jasně nabízí - jak ten problém vyřešit :-)

    Jinde jsem to nezkoušel, ale jestli něco poradíte (nejlépe, aby to bylo v distru, tak to zkusím). Chybu však vidím spíš u sebe než u autorů (proč by to potom dělali, když to tak blbne?)

    Glxgears, při nepřekrytém okně o výchozí velikosti:

    $ glxgears
    4704 frames in 5.0 seconds = 940.800 FPS
    5880 frames in 5.0 seconds = 1176.000 FPS
    5874 frames in 5.0 seconds = 1174.800 FPS
    5801 frames in 5.0 seconds = 1160.200 FPS
    5832 frames in 5.0 seconds = 1166.400 FPS
    

    Max avatar 11.8.2005 16:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Mno, glxgears vypada dobre, u mne, kdyz vypadne, tak mi spadne FPS ze 4000 na 250. Mno, litani jsem chtel uz davno zkusit, tak si je nainstalujut a ukaze se, zda je to hrou, ci ovl. Jinak ja mam binarky od ATI, ktere uz by i ted mely jit snadno nainstalit, pac maji vlastni instalator.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 12.8.2005 00:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm, tak jsem si asi na 5 minut zaparil a nezdalo se mi,ze by kopecky byly nejak pruhledne :-/. V dalce byly akorat v mlze, ale pruhledne urcite ne, hraj jsem verzi 0.9.8. Zkusil bych jine ovladace
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 19:53 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    OpenGL je takovy maly podvod. Setri se, kde se da, spousta efektu jsou osklive triky apod. Takze se muze stat, ze v aplikaci je pouzita konstrukce, ktera za jistych podminek dava neocekavane vysledky -- napr. mizeni polygonu. Zrovna tak muze byt chyba v ovladacich nebo graficke karte.

    Doporucuji vyzkouset jinou grafickou kartu nebo ovladac. Pokud se bude stejny problem opakovat, jde s nejvyssi pravdepodobnosti o chybu v aplikaci.
    12.8.2005 07:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Pokusil jsem se to nafotit: Takhle, že se něco zprůhlední a hned zase vybarví se však opakuje pořád. Ne třeba jednou za chvilku, ale prakticky každou sekundu.
    Max avatar 18.8.2005 03:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Tak jsem si zaparil TORCS jedno kolecko(trvalo mi to cca 15 minut) v jedne velke mape plne zatacek a nestalo se mi, ze by bylo neco pruhledneho :-/ .Hral jsem verzi 1.2.2, mam R9700Pro 2500+ barton 512MB ram v rozliseni 1280x1024 jsem mel 110FPS + - .Takze bych byt vami asi zkusil jine ovladace.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.