abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    včera 20:33 | IT novinky

    Noví Bulánci byli oficiálně vydáni. V roce 2021 bylo na Startovači na podporu vývoje této hry vybráno 7,3 miliónů Kč. Hra je zatím určena jenom pro Windows, díky Protonu ale běží také na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:55 | IT novinky

    ChatGPT může vidět, slyšet a mluvit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Upscaler je open source nástroj pro zvýšení rozlišení a vylepšení obrázků pomocí AI. Vývoj probíhá na GitLabu. Instalovat lze také z Flathubu. Stejně jako Upscayl je Upscaler postaven nad Real-ESRGAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.20.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Komunita

    V Dublinu o víkendu proběhla dvanáctá iterace multimediální konference Video Dev Days, kterou pravidelně pořádá nezisková organizace VideoLAN. Záznamy přednášek z prvního a druhého dne jsou dostupné na YouTube.

    elenril | Komentářů: 0
    24.9. 20:44 | Nová verze

    LibrePCB, tj. svobodný multiplatformní softwarový nástroj pro návrh desek plošných spojů (PCB), dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v aktualizované dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 16:55 | IT novinky

    Facebook má nové logo. Poznáte rozdíl?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    23.9. 15:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 v Javě napsané aplikace pro komplexní návrh rozmístění nábytku a dalšího vybavení v interiérech Sweet Home 3D. Vyzkoušet lze online verzi. Před dvěma týdny vyšla placená verze pro chytré telefony a tablety (App Store, Google Play).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    22.9. 14:11 | Pozvánky

    Zítra 23. září proběhne Maker Faire Mladá Boleslav, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.9. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 23.10 s kódovým názvem Mantic Minotaur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 23.10 mělo vyjít 12. října 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Knihy s linuxovou tematikou
     (19%)
     (15%)
     (50%)
     (27%)
    Celkem 275 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 17.9. 19:19
    Rozcestník

    Dotaz: Inline funkce

    Wan-To avatar 28.7.2006 20:58 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Inline funkce
    Přečteno: 1438×
    Chtěl bych se zeptat, jestli je v pořádku psát různé get/set metody tříd jako inline funkce přímo do hlavičkových souborů.

    Např.:
    class Trida {
    private:
        int x;
    public:
        int getX() const {return x;}
        void setX(const int & x) {this->x = x;}
    }
    
    Nebude s přibývajícími třídami a dalšími inline gettery/settery příliš narůstat velikost programu?

    Odpovědi

    28.7.2006 21:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Pokud se optimalizátor chová aspoň trochu slušně, neměl by ve výsledném kódu být žádný rozdíl oproti tomu, kdybyste k datovým polím přistupoval přímo.
    Wan-To avatar 28.7.2006 21:23 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    To já vím, vždyť to jsou inline metody. Jde mi jen o to, zda je takový zápis "dobrým programátorským zvykem".
    28.7.2006 22:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Jak se to vezme. Někteří teoretici tvrdí, že je to Jediný Správný Způsob, ale já taková dogmata moc v lásce nemám. Spíš bych řekl, že je nejlepší dělat to tak, jak vám to vyhovuje. Ale určitě jsou ty get/set metody vhodné v případě, kdy hrozí riziko, že buď někdy v budoucnu nebo u některého potomka by ta hodnota nemusela být implementována jako klasické pole.
    Wan-To avatar 28.7.2006 22:19 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Teďka se ale nebavíme o správnosti použití get/set funkcí (o jejich nutnosti nepochybuji), nýbrž o použití inline funkcí pro implementaci getterů a setterů.
    28.7.2006 22:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Aha, takže vám jde jen o to, zda je správnější, aby to byly klasické funkce nebo inline? V tom případě bych to neřešil, pokud nepotřebujete, aby ty metody byly virtuální, určitě bych je udělal inline (aspoň jsou-li takto jednoduché). I když podle mých zkušeností je to nakonec celkem jedno, protože jak jsem zjistil, moderní kompilátory stejně berou inline spíš jako takovou nápovědu a v praxi stejně občas zinlinují normální funkci a naopak.
    29.7.2006 04:35 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Obávám se že to pořád není jak to autor myslel, v příkladu ani nikde klíčové slovo inline není...

    Podle mě by v hlavičkových souborech neměl být žádný kód. Zkus si tu třídu dát do odděleného souboru, ten zvlášť zkompilovat, includovat do dvou jiných souborů, a celé to slinkovat dohromady. Tipuju že linker vyhodí chybu.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    29.7.2006 12:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Raději netipujte a buď se podívejte do specifikace, do nějaké učebnice, nebo to prostě zkuste. Toto je naprosto standardní záležitost, pokud tělo metody napíšete přímo do definice třídy, chová se to jako inline metoda a není žádný rozdíl mezi
      class A {
        // ...
        int f() { return x; }
      };
    
    a
      class A {
        // ...
        int f();
      };
    
      inline int A::f()
      {
        return x;
      }
    
    (někdy se tomu prvnímu názorně říká "implicit inline"), oboje funguje a linker žádnou chybu nevyhodí. První způsob se ale většinou používá jen tam, kde je tělo metody natolik triviální, že to není na úkor přehlednosti (spíš naopak).
    Wan-To avatar 29.7.2006 19:05 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Počkejte, když mám podobnou inline metodu, tak nemůže být virtuální? Kompilátor mi žádnou chybu nevyhodil, ale kdo ví, jak se bude pak aplikace chovat...
    29.7.2006 19:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce

    Aplikace se bude chovat dobře. Jde jen o to, že virtuální metoda z podstaty nemůže být inline (protože nemůžete dát pointer na inline metodu do tabulky virtuálních metod). Proto pokud na takovou metodu kompilátor narazí, ignoruje inline a metodu v object file exportuje jako "weak symbol", takže linker použije jen jednu implementaci. Kompilátor si tedy nestěžuje a tiše problém vyřeší za vás; mám ale pocit, že jsem u nějakého překladače (Borland C++?) kdysi zažil, že v podobné situaci zahlásil warning, že metoda nebude inline.

    Jeden drobný rozdíl jsem ale našel: pokud je to klasická inline metoda (explicitní), exportuje se ve všech modulech, do kterých byla její definice includována, zatímco je-li tělo metody definováno přímo v definici třídy (implicit inline), je symbol exportován jen v těch modulech, kde je použita nějaká instance příslušné třídy. Tedy pro GCC 4.1, jiné překladače se možná chovají odlišně.

    Wan-To avatar 29.7.2006 20:12 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    class Neco {
    public:
        virtual int getNeco() const {return -1;}
    };
    
    Metoda getNeco() tedy nebude inline, pokud to dobře chápu.

    Ad. drobný rozdíl: já jsem s tím měl drobný problém. V jedné třídě byly všechny metody inline (uvedené v hlavičkovém souboru). Když jsem pak v jiném programu použil tuto třídu (měla být obsažená v .so knihovně), kompilátor hlásil nějakou chybu. Prostě dokud jsem alespoň jednu metodu nevložil do .cpp zdrojového kódu, třída nešla použít.
    29.7.2006 20:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce

    K první otázce: z pohledu zdrojáku vám to může být jedno. Můžete ten hlavičkový soubor naincludovat do tolika modulů, do kolika uznáte za vhodné, a všechny pak slinkovat dohromady. Ale z pohledu implementace skutečně inline nebude, bude se muset použít nějaká forma instrukce CALL. To je prostě daň za to, že se konkrétní verze té metody zvolí až za běhu.

    Co se týče druhého problému, něco podobného se mi také stalo, mám pocit, že tu hlášku psal až linker a byla o chybějící referenci na tabulku virtuálních metod té třídy. Ale nedaří se mi to teď zreprodukovat.

    Wan-To avatar 29.7.2006 21:02 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    To je přesně ono, toto linker hlásil.

    A moc díky za všechny informace, zase jsem o něco chytřejší :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.