Byla vydána nová verze 5.12 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Glib::signal_timeout
. Pak chci novou zpravu zobrazit v novem okne. A tady je problem, protoze timeout nepokracuje dokud mu funkce nevrati true, Gtk::Window::run
ale zablokuje funkci dokud se okno nezavre. Takze prijde jen jedna zprava a pak se timeout zablokuje dokud neni okno zavreno. Chtel jsem to vyresit pres vlakna. Udelal jsem si funkci, ktera by jen zavolala Gtk::Window::run
a tu bych pouzil v Glib::Thread
. Funguje to hezky dokud ono okno nezavru, potom vypisi Xka: Xlib: unexpected async reply (sequence 0x4921)!a hlavni okno se prestane vykreslovat. Zjistil jsem, ze Xka nepodporuji vicevlaknove aplikace. Nevite nekdo jak mam kazdych x sekund v gtkmm provest nejakou funkci, ktera muze vytvorit nove okno a tim se zablokovat?
#include <gtkmm.h> class Okno : public Gtk::Window { public: Okno() { Glib::thread_init(); show(); Glib::signal_timeout().connect(sigc::mem_fun(*this, &Okno::on_timer), 5000); } bool on_timer () { Glib::Thread::create(sigc::mem_fun(*this, &Okno::thread), false); return true; } void thread() { Gtk::Window w; w.show(); Gtk::Main::run(w); } }; int main (int argc, char* argv[]) { Gtk::Main kit(argc, argv); Okno okno; Gtk::Main::run(okno); }Jak to vidim tak timhle zpusobem to asi nepujde, je to skoda, protoze nemuzu uzivatele nutit aby kazdou minutu zmackl tlacitko, pokud vytvorim okno v handlu na button_clicked, tak samozrejme vse funguje. Asi se inspiruji xchatem a udelam jen jedno okno a v nem vice zalozek.
Tiskni
Sdílej: