abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Komunita

    F-Droid bannerem na svých stránkách a také v aplikacích F-Droid a F-Droid Basic upozorňuje na iniciativu Keep Android Open. Od září 2026 bude Android vyžadovat, aby všechny aplikace byly registrovány ověřenými vývojáři, aby mohly být nainstalovány na certifikovaných zařízeních Android. To ohrožuje alternativní obchody s aplikacemi jako F-Droid a možnost instalace aplikací mimo oficiální obchod (sideloading).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 16:33 | Nová verze

    Svobodná historická realtimová strategie 0 A.D. (Wikipedie) byla vydána ve verzi 28 (0.28.0). Její kódový název je Boiorix. Představení novinek v poznámkách k vydání. Ke stažení také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.2. 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    19.2. 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.2. 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 43
    19.2. 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 923 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    10.1. 03:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    NUKE GAZA! 🎆 avatar 10.1. 09:09 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí

    no dobře :D :D takže, vážená evropská komise, táhni už konečně do 🍑

    xkucf03 avatar 10.1. 11:52 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Problémy s EU + ekoterorismus
    +1
    Hodní rudozelení terroristé obyvatelům Berlína během mrazzzzivé noci názorně předvedli význam fosilních paliv
    Bych jim tam přistavil mobilní generátor spalující hnědé uhlí, ať si nezvykají, že tím ekoterorismem něčemu pomohou.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.1. 09:29 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Evropská Komise je nedemokraticky určená monokulturní vláda nejnovější verze evropské Říše.

    Formální způsob jmenování a "volby" členů EK je zcela shodný s mechanismy určování členů a vůdců politbyr dřívějších dominantních komunistických stran, stojících nad volenými parlamenty. Z technicky funkčního hlediska je tedy Evropská Komise jen nějaké Politbyro.

    Ostatně jsem přesvědčen, že socialistickou vládu šlechticů, přímých potomků rodin bývalých otrokářských klanů a koloniálních plutokratů potřebujeme ještě méně, než jsme potřebovali socialistickou vládu dělníků a rolníků.
    xkucf03 avatar 10.1. 11:53 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.1. 12:23 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy

    Způsob jmenování EK se prakticky neliší od způsobu jmenování jakékoliv jiné demokratické vlády, včetně vlády ČR - hlasuje pro ní parlament vzešlý z voleb. Je podle tebe tedy i Vláda České republiky jmenována mechanismem, který je "zcela shodný s mechanismy určování členů a vůdců politbyr dřívějších dominantních komunistických stran, stojících nad volenými parlamenty"?!

    Každý má právo na můj názor!
    11.1. 17:03 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Nevzpomínám si, že bych na nějakém hlasovacím lístku v posledních ojrovolbách viděl jméno zkorumpované autoritářské ojrokomissařky Lejnové. Na rozdíl třeba od Velkého Bociána. Ale je fakt, že jsem tenkrát neprostudoval všechny, mohl bys mi dát odkaz, za koho a kde kandidovala?
    13.1. 14:30 michi141 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    No a Rusnok nebo Fischer kandidovali za koho? :-D

    Kdo je nakonec premiér nebo předseda EK s tim nemusí mít vůbec nic…
    13.1. 16:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Jmenování úřednické vlády nebo politbyra není volba. Jmenování Hitlera kacléřem je vedle nich podstatně demokratičtější, že ;-)
    xkucf03 avatar 13.1. 16:49 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Demokratický deficit EU
    To je ten problém s tzv. demokraty – oni ve skutečnosti nechtějí demokracii, chtějí, aby bylo po jejich.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.1. 18:57 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Demokratický deficit EU
    Chtějí, aby bylo jenom po jejich. A to je fašizmus.
    13.1. 20:57 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Demokratický deficit EU
    "Tzv. demokrat" je maximálně tak někdo jako ty, kdo nejenom že neví jak ta (naše) demokracie technicky funguje, ale ani to očividně vědět nechce...
    Každý má právo na můj názor!
    13.1. 22:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Demokratický deficit EU
    Nebo to takzvané "fungování", založené na zvůli všemocných nedotknutelných profesionálních byrokratů, nepovažuje za dostatečně demokratické.
    13.1. 21:05 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Jmenování úřednické vlády nebo politbyra není volba.

    Volí se parlament a ten vládu schvaluje. Má to své důvody, které by měla většina voličů být schopna pochopit. Funguje tak většina demokracií na Zemi...

    Každý má právo na můj názor!
    13.1. 20:53 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Tenhle způsob "argumentace" ti někdo "baští"? EK, stejně jako česká vláda, nikam nekandiduje, takže logicky není (přesněji nemusí být) ani na žádných hlasovacích lístcích. To ale nic nemění na tom, že jde stále o zastupitelskou demokracii, pouze je rozdělená na moc výkonnou a zákonodárnou, tak jak to má většina demokracií na světě.
    Každý má právo na můj názor!
    13.1. 21:59 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Na to se ovšem nabízí bonmot, že zastupitelská demokracie je demokracie stejně, jako elektrické křeslo je křeslo. Také jsme si tu už vyzkoušeli demokracii lidovou, a ta samozřejmě byla úplně stejně demokratická jako tahle, nebo snad nebyla? ;-)

    České vládě šéfuje Babiš, který byl na hlasovacím lístku vítězné strany. Na jakém hlasovacím lístku byla Lejnová?
    14.1. 12:25 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    České vládě šéfuje Babiš, který byl na hlasovacím lístku vítězné strany. Na jakém hlasovacím lístku byla Lejnová?
    Babiš byl na hlasovacím lístku do Parlamentu ČR. Což je vzhledem k funkci ve Vládě ČR asi tak stejně relevantní (kromě toho, že může vyslovovat důvěru sám sobě, pokud je do Prlamentu zvolen), jako jestli je na hlasovacím lístku vesnického loveckého spolku...
    Každý má právo na můj názor!
    xkucf03 avatar 14.1. 13:04 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Dělba moci
    To bych ani tak neřekl – vzhledem k tomu, že v ČR si na dělbu moci jen hrajeme a ve volbách do poslanecké sněmovny (zákonodárná moc) fakticky rozhoduješ o tom, kdo bude vládnout (výkonná moc).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.1. 08:28 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Samozřejmě, volbou do Poslanecké sněmovny rozhoduješ, kdo bude v ČR vládnout. Stejně tak volbou do Evropského parlamentu rozhoduješ, kdo bude vládnout v EU. Ale tu vládu v obou případech nevolíš přímo, ale právě skrz parlament, proto taky členové vlády/EK nejsou na žádných hlasovacích lístcích.
    Každý má právo na můj názor!
    15.1. 21:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Ale tu vládu v obou případech nevolíš přímo, ale právě skrz parlament, proto taky členové vlády/EK nejsou na žádných hlasovacích lístcích.
    Takže členové české vlády taky nebyli na hlasovacích lístcích?

    Já jsem se ptal konkrétně na führerin Lejnovou, na rozdíl od níž český premiér Babiš na hlasovacím lístku byl. A která byla minule "zvolena" dokonce i když vůbec nekandidovala.
    16.1. 00:49 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Takže členové české vlády taky nebyli na hlasovacích lístcích?

    Ano, nebyli. Např. místopředseda vlády a ministr obrany, ministr spravedlnosti, ministr dopravy a ministr zemědělství.

    A která byla minule "zvolena" dokonce i když vůbec nekandidovala.

    Na předsedkyni EK rozhodně kandidovala. Jen byla volena nepřímo stejně jako je nepřímo volena vláda ČR.

    Každý má právo na můj názor!
    16.1. 10:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    16.1. 10:12 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci

    Ne, nekecám. Na předsedu EK kandidovala, ostatně píše se to i v tom tvém článku: Její kandidatura vyvolala i kritické reakce části europoslanců...

    Každý má právo na můj názor!
    16.1. 14:26 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    že ani nekandidovala v květnových eurovolbách
    Nebyla zvolena žádnými voliči, nedostala ani jediný hlas od lidí, ale byla dosazena karierními papaláši do čela politbyra. To už mi jmenování Hitlera přímo zvoleným prezidentem Hindenburgem připadá o dost demokratičtější, zvlášť že za tím psychopatickým tajtrlíkem se srandovním knírkem stálo třináct milionů voličů, kteří dali svůj hlas přímo jemu.
    17.1. 14:20 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci

    Pokud občany zvolené poslance Evropského parlamentu považuješ za kariérní papaláše a jejich hlasování za dosazení do čela politbyra, tak ano, byla dosazena kariérními papaláši do čela politbyra.

    Potom ale byla automaticky i česká vláda dosazena do čela politbyra kariérními papaláši, protože způsob její volby je prakticky stejný (ve skutečnosti ještě "horší", protože v případě EK se hlasuje o každém komisaři zvlášť).

    Každý má právo na můj názor!
    17.1. 17:47 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    No, karierních papalášů je v Čechách také dost, třeba Benda II.

    Kolik tedy hlasů dostal od občanů Babiš, a kolik Lejnová? Můžeš to zaokrouhlit na celé miliony :-D
    17.1. 23:07 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Co se týče funkce premiéra/předsedy EK a přímých hlasů od očanů, tak to není třeba zaokrouhlovat, oba dva dostali přesně 0.
    Každý má právo na můj názor!
    18.1. 07:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Ty lžeš víc než Česká televize :-D

    Babiše na kandidátce zakroužkovalo po sečtení téměř sta procent přes 72 tisíc voličů.

    A to pomíním miliony v prezidentských volbách.
    18.1. 09:08 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    To jsou ale hlasy/volby do Poslanecké sněmovny, ne do vlády. Co takhle si konečně přečíst Ústavu a dovzdělat se, jak náš volební systém vlastně funguje?
    Každý má právo na můj názor!
    18.1. 09:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Jistě, Babiš byl těmito hlasy voličů zvolen do Poslanecké sněmovny, a jako vítěz voleb jmenován premiérem sestavujícím vládu.

    Kolik hlasů na kterém volebním lístku dostala diktátorka Lejnová?
    18.1. 10:40 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci

    Von der Leyenová byla zvolena 401 hlasy poslanců Evropského parlamentu kteří reprezentují vůli ~373 miliónú evropských voličů.

    To dovzdélání se samozřejmě platí i pro evropský volební systém.

    Každý má právo na můj názor!
    18.1. 13:51 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Takže z voličů jí, na rozdíl od Babiše i Hitlera, nevolil nikdo.

    Stejně demokraticky jako Lejnová byl zvolen i Stalin :-D
    xkucf03 avatar 18.1. 15:35 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Češi jsou prostě smějící se bestie. Chudákovi Hitlerovi psali na plakáty Votze místo vůdce a tuhle soudružku zase nazývají Lejnovou. :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.1. 16:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    "I ty, povídá brabenec, se taky rád hlasitě chechtej!" ;-)

    Koneckonců se to samo nabízí, Lejnová, Bidet, Mikron, mutti Ferkel, a proč by urážlivé přívlastky měli udělovat jenom liberasti, i my dezoláti to umíme. Svého času dezoláti dobyli Bastillu...
    20.1. 15:13 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Nač tolik keců? Jsme prostě bestie, co mají v prdeli každého a všechny.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.