abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 557 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Presnost metody Sleep v Jave?

    16.10.2006 22:04 pete
    Presnost metody Sleep v Jave?
    Přečteno: 536×
    Programujem hru pod Javou(eclipse, linux mandriva 2007) a pre uspanie pouzivam metodu Thread.Sleep. Problem je v tom ze pri 1ms sa program uspi na 5ms, z toho mi vypliva ze najmensie rozlisenie je 5ms. Da sa to nejak obist?... Potreboval by som presnost na 1ms...

    Odpovědi

    16.10.2006 22:13 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    No, nejsem si jistý, jestli to má přesně vliv, ale zkusil bych v jádře nastavit volbu HZ na 1000.
    16.10.2006 22:14 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    (což samozřejmě nebude fungovat pro lidi, kteří si vlastní kernel kompilovat nechtějí (výchozí volba je 250, to by mohlo těm pěti ms zhruba odpovídat), měl by ses obejít bez toho)
    16.10.2006 22:20 pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Nedalo by sa to nejakym sposobom obist aj mimo jadro?.. Alebo nastavenim v JVM?
    16.10.2006 22:25 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Jaké výsledky dostáváš pod Windows nebo jiným systémem?

    Javadoc popisuje, že chování je závislé na systémových časovačích a plánovačích. Takže snadno to obejít asi nebude lehké, pokud to bude vůbec možné.
    16.10.2006 22:28 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Jinak, když zkusím Google, přesností sleepu se zabývají zejména audio aplikace. Nevím, proč by si hra s přesností na jednu dvě desítky milisekund nevystačila.
    16.10.2006 22:31 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Asi Ta nepotesim, ale nebude to fungovat.

    Kazdy operacny system updatuje svoj cas, ktory prezentuje user space-u, s urcitou granularitou. Tato granularita je radovo v desiatkach milisekund. T.j. cas sa nemeni milisekundu po milisekunde, ale dajme tomu kazdych 20 milisekund sa zvysi o 20 milisekund. Inak povedane, metoda System.currentTimeMillis() bude 20 milisekund vracat to iste cislo. Navyse, ten interval nie je vzdy rovnaky. Pred casom sme robili testy spravania sa operacnych systemov v tomto ohlade, a dosli sme k nasledovnemu: FreeBSD v priemere updatovalo cas vo velmi castych itervaloch (menej ako 10 milisekund), ale malo velky rozptyl v itervaloch updatov (az do 100 milisekund). Linux mal updaty pomalsie (20 - 30 milisekund), relativne stabilne. Windows updatoval takmer vylucne po 15 alebo 30 milisekundach. Solaris 9 aj 10 mal v priemere itervaly najdlhsie, ale velmi stabilne, okolo 40 milisekund, presne cislo si nepamatam.

    Toto spravanie sa asi da ovplyvnit konfiguraciou kernelu toho ktoreho systemu. V reale ale sleep kratsi ako niekolko desiatok milisekund nema zmysel.

    Btw, pod akou verziou Javy robis? Ak pod 1.4, tak si rozbal src.zip a pozri si, ako pracuje metoda java.lang.Object.wait(long, int). Budes prekvapeny. Neprijemne prekvapeny. Ale ziskas realisticky pohlad. Hold, od real-time OS sme este daleko.
    16.10.2006 22:47 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Nasiel som vysledky, takze casy updatov:
    SunOS 5.9/5.10      : 10ms
    Linux 2.4.21        : 20ms
    Windows 2003 Server : 16ms
    FreeBSD 6.0         :  2ms
    
    Opravujem este jeden udaj: najstabilnejsie intervaly boli v pripade Linuxu.
    16.10.2006 22:53 pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Tak taku dlhu odpoved som necakal :)... dika..

    Spominal si System.currentTimeMillis()... A k tomu by som mal dotaz : A co funkcia System.nanoTime() od verzie 1.5?... Ta vracia cas v nanosekundach. A pocitam s tym ze to nevracia System.currentTimeMillis()*1000000.
    16.10.2006 23:14 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    System.nanoTime() je v Jave 5 nativna, takze podla javovskych zdrojakov sa neda povedat, co robi skutocne. Chcelo by to pozriet sa na zdrojaky JVM:
    public static native long nanoTime();
    
    Definicia Object.wait(long, int) sa nezmenila:
    public final void wait(long timeout, int nanos) throws InterruptedException {
            if (timeout < 0) {
                throw new IllegalArgumentException("timeout value is negative");
            }
    
            if (nanos < 0 || nanos > 999999) {
                throw new IllegalArgumentException(
    				"nanosecond timeout value out of range");
            }
    
    	if (nanos >= 500000 || (nanos != 0 && timeout == 0)) {
    	    timeout++;
    	}
    
    	wait(timeout);
        }
    
    Takze ak to ma nanosekundy vacsie ako 500000, tak zvysi wait o milisekundu. Ak to ma nanosekundy nenulove a milisekundy nulove, waituje to aspon obligatnu jednu milisekundu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.