Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Zdravim,
snazim se uz asi tyden vyresit problem s nastavenim pruhlednosti hlavniho okna aplikace psane v Qt4 (pomoci funkce setWindowOpacity(xx)...). Pro me testovaci ucely se snazim vytvorit efekt fadein/fadeout, kdy se pruhlednost okna meni z plne pruhlednosti do nepruhledosti a zpet...
Ve windows vse funguje, ale linux nejsem schopny donutit, aby vykreslil moje okno castecne pruhledne.
Podle oficialni dokumentace musi byt pro X11 splneno nekolik podminek:
Note that under X11 you need to have a composite manager running, and the X11 specific _NET_WM_WINDOW_OPACITY atom needs to be supported by the window manager you are using.Composite manager (kompmgr) mi bezi podle nastaveni (napr. neaktivni okna jsou castecne pruhledna), ale muj fade in/out efekt stale nejede.
Nevite nekdo, jak zjistit, zda muj window manager podporuje _NET_WM_WINDOW_OPACITY?
Funguje to vubec nekomu?
Na google jsem nasel spoustu diskuzi se stejnym problemem, ale nikde nebylo reseni, jen uvedena citace z dokumentace
Jen pro uplnost, pouzivam Gentoo s KDE 3.5.7 (tedy KWin manazer), xorg-x11 verze 7.2, nvidia ovladac, ...
Podarilo se uz nekomu zprovoznit castecnou pruhlednost hlavniho okna pomoci setWindowOpacity(...)?
Napiste, prosim, sve zkusenosti pripadne proc to stale nefunguje...
To je mi jasne, stejne tak to umi KWin se spustenym kompozitnim manazerem, coz me nezajima...
Ja potrebuji pruhlednost ovladat programove. Qt4 na to uz maji primo funkci, ktera na widlich funguje, ale na linuxu je treba nejake dodatecne nastaveni. Jenze nejsem schopny zjistit, co presne jeste nastavit, protoze to, co udava Trolltech mi nepomohlo.
Aha, tak to vyzkousim nejakeho jineho, ale compiz ee...
Potrebuji nejakou lehkou nahradu za kwin. Na KDE4 se jeste nechystam prejit a compiz ani beryl nejsou na muj HW dostatecne "lehke". Compiz jsem pouzival par dni a ano, je to pekne, ale jakykoliv efekt hodne ubral na citelnosti textu (musel jsem pockat nez efekt dobehne, abych mohl zacit cist) a hlavne to hodne zatezovalo komp a zpomalovalo jeho reakce... Dam si rict az na novem zeleze - za par let
Jinak diky za radu.
Tiskni Sdílej: