GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 16.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.12 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.13. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Odstraněn byl souborový systém ReiserFS.
19. ledna 2038 přeteče hodnota time_t na 32bitových systémech, na vyřešení problému roku 2038 (Y2K38) tedy zbývá 13 let. Např. Debian v uplynulém roce přešel na 64bitový čas. Bernhard Wiedemann z openSUSE sdílí chyby v sestavení rozšířeného softwaru.
Byla vydána druhá opravná verze 21.2 v dubnu loňského roku vydané verze 21 multimediálního centra Kodi (dříve XBMC, Wikipedie) s kódovým označením Omega.
TikTok ve Spojených státech v sobotu večer místního času přerušil činnost. Uživatelé čínskou firmou vlastněné sociální sítě dostali zprávu, že aplikaci kvůli zákazu nelze používat. TikTok je momentálně nedostupný v obchodech s aplikacemi Google Play a App Store. Podle zákona přijatého loni a potvrzeného v pátek soudem měla platforma do dneška přerušit spojení se svou mateřskou společností ByteDance, která sídlí v Číně, nebo činnost v
… více »Wings 3D, tj. open source 3D modelovací program naprogramovaný v programovacím jazyce Erlang zaměřený na modelování pomocí subdivision a inspirovaný programy Nendo a Mirai od Izware, byl vydán v nové opravné verzi 2.4.1. Ke stažení již také ve formátu Flatpak z Flathubu.
Webový prohlížeč Dillo byl vydán ve verzi 3.2.0. Přidává podporu vzorců v SVG, obrázků ve WebP, změny velikosti stránky či možností posouvání. Nedávno oslavil 25. výročí vzniku.
Hra Mini Thief je na Steamu zdarma napořád, když aktivaci provedete do 24. ledna do 19.00 [ProtonDB].
Certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že bude volitelně nabízet krátkodobé certifikáty s šestidenní platností a navíc s možností vystavit je na IP adresu. Zvolit typ certifikátu bude možné v certifikačním profilu ACME.
Herní konzole Nintendo Switch 2 byla oficiálně potvrzena. Vyjde letos. Trailer na YouTube. Více ve středu 2. dubna na Nintendo Direct.
#include < QLabel> #include < QApplication> int main(int argc, char **argv) { QApplication app(argc, argv); QLabel l("Hello Qt community!"); l.show(); return app.exec(); }Pri pokusu o kompilaci to vsak vypise tuto chybu:
-- Task started -- >> Step 0 : Generate << /home/user/Desktop/edyuk-1.0.0-rc2/hello_world $ qmake "/home/user/Desktop/edyuk-1.0.0-rc2/hello_world/hello_world.pro" >> Step 1 : Compile << /home/user/Desktop/edyuk-1.0.0-rc2/hello_world $ make "" g++ -c -pipe -Wall -W -O2 -g -pipe -Wall -Wp,-D_FORTIFY_SOURCE=2 -fexceptions -fstack-protector --param=ssp-buffer-size=4 -m32 -march=i386 -mtune=generic -fasynchronous-unwind-tables -DQT_NO_DEBUG -DQT_SHARED -DQT_TABLET_SUPPORT -DQT_THREAD_SUPPORT -I/usr/lib/qt-3.3/mkspecs/default -I. -I. -I/usr/lib/qt-3.3/include -o main.o main.cpp main.cpp:13:18: error: QLabel: není souborem ani adresářem main.cpp:14:24: error: QApplication: není souborem ani adresářem main.cpp: In function 'int main(int, char**)': main.cpp:18: error: 'QApplication' was not declared in this scope main.cpp:18: error: expected `;' before 'app' main.cpp:20: error: 'QLabel' was not declared in this scope main.cpp:20: error: expected `;' before 'l' main.cpp:21: error: 'l' was not declared in this scope main.cpp:23: error: 'app' was not declared in this scope main.cpp: At global scope: main.cpp:16: warning: unused parameter 'argc' main.cpp:16: warning: unused parameter 'argv' make: *** [main.o] Error 1 -- Task ended due to error(s) --Predpokladam, ze to je zapricineno chybejicimi knihovnami QLabel a QApplication. Nainstalovane je mam urcite, v /usr/include/Qt, ale newim jak rict tomu IDE (ci kompilatoru?) ze je mam prave tam :) Muzete mi prosim poradit, co s tim?
qmake -project && qmake && make
které onen soubor i automaticky vygenerují.
S QDevelop jsem byl celkem spokojeny, ale vypada to, ze projekt umrel, protoze uz nekolik mesicu nebyla v SVN stromu zadna zmena. Zkousel jsem prejit na Edyuk, ale ten mi nesedel stejne jako Monkey Studio.
Nakonec jsem skoncil u KDevelopu. Pri otevirani nekterych Qt4 projektu sice protestuje, ze nerozumi zapisu jako $$PROMENNA atd., ale pak stejne vse funguje.
Za velke plus beru vzdy funkcni navigaci v projektu pres CTAGS, skladani kodu, bezproblemove debugovani a nebo detekce memory leaku pomoci Valgrindu...
Jedna vlastnost se mi ale nelibi a sice, ze doplnovani kodu mi nabizi jen vsechna slova napsana v danem souboru a ne promenne a metody dostupne v danem miste kodu
Mozna je to jen spatnym nastavenim...
Tiskni Sdílej: