Byl vydán Mozilla Firefox 118.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout je nutno automatický lokální strojový překlad webových stránek. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 118 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána nová major verze 15.0.0 softwaru OCRmyPDF pro přidávání textové vrstvy k naskenovaným PDF dokumentům (PDF/A). Přehled novinek v poznámkách k vydání. OCRmyPDF využívá pro optické rozpoznávání znaků (OCR) engine Tesseract.
Karel Matějka zveřejnil druhé demo své chystané hry Bzzzt. Kromě verze pro Windows a macOS je dostupná i verze pro Linux. Plná verze hry má vyjít zanedlouho.
Noví Bulánci byli oficiálně vydáni. V roce 2021 bylo na Startovači na podporu vývoje této hry vybráno 7,3 miliónů Kč. Hra je zatím určena jenom pro Windows, díky Protonu ale běží také na Linuxu.
ChatGPT může vidět, slyšet a mluvit.
Upscaler je open source nástroj pro zvýšení rozlišení a vylepšení obrázků pomocí AI. Vývoj probíhá na GitLabu. Instalovat lze také z Flathubu. Stejně jako Upscayl je Upscaler postaven nad Real-ESRGAN.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.20.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
V Dublinu o víkendu proběhla dvanáctá iterace multimediální konference Video Dev Days, kterou pravidelně pořádá nezisková organizace VideoLAN. Záznamy přednášek z prvního a druhého dne jsou dostupné na YouTube.
LibrePCB, tj. svobodný multiplatformní softwarový nástroj pro návrh desek plošných spojů (PCB), dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v aktualizované dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.
Facebook má nové logo. Poznáte rozdíl?
sub on_button_click{ &delat_neco_dlouhyho; &zobrazit_hotovo; } sub delat_neco_dlouhyho{ sleep 20; &posunout_progressbar; sleep 20; &posunout_progressbar; sleep 20; &posunout_progressbar; sleep 20; &posunout_progressbar; }problém je v tom, že hlavní smyčka čeká na dokončení
&on_button_click
a nepřekresluje mezitím okno (vypadá jako kdyby zamrzlo)
chtělo by to to &delat_neco_dlouhyho
spustit nějak na pozadí aby hlavní smyčka pokračovala, ale aby měl hlavní program možnost nějak zjistit jestli už je to hotový nebo to pořád pracuje. nebo aby zevnitř &delat_neco_dlouhyho
šlo posílat něco zpátky do hlavního okna. (např. % průběhu)
Poradil by mi někdo jak na to? co nastudovat? stačí nějaká klíčová slova a já si to už najdu (nebo se znovu zeptam ;) )
Předem mnohokrát děkuji!
fork
a čakať na SIGCHLD
Tiskni
Sdílej: