Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
sub on_button_click{ &delat_neco_dlouhyho; &zobrazit_hotovo; } sub delat_neco_dlouhyho{ sleep 20; &posunout_progressbar; sleep 20; &posunout_progressbar; sleep 20; &posunout_progressbar; sleep 20; &posunout_progressbar; }problém je v tom, že hlavní smyčka čeká na dokončení
&on_button_click
a nepřekresluje mezitím okno (vypadá jako kdyby zamrzlo)
chtělo by to to &delat_neco_dlouhyho
spustit nějak na pozadí aby hlavní smyčka pokračovala, ale aby měl hlavní program možnost nějak zjistit jestli už je to hotový nebo to pořád pracuje. nebo aby zevnitř &delat_neco_dlouhyho
šlo posílat něco zpátky do hlavního okna. (např. % průběhu)
Poradil by mi někdo jak na to? co nastudovat? stačí nějaká klíčová slova a já si to už najdu (nebo se znovu zeptam ;) )
Předem mnohokrát děkuji!
fork
a čakať na SIGCHLD
Tiskni
Sdílej: