Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
#include <string> int main () { std::string(""); std::bool(true); return 0; }Proc nefunguje a co udelat, aby fungoval? Poznamka: nemuzu pouzit
using namespace std;
. Diky
#include <string> int main(int, char**) { std::string s(""); /* std::string s; udělá to samé rychleji. */ bool b(true); return 0; }Po spuštění to samozřejmě akorát po chvilce skončí a nic to nevypíše, protože nic nevypisuješ.
Prototyp fce main() máš špatně, kurvíš zásobníkPřečti si standard, main bez parametrů je legální a nic se nekurví
push argumenty push pocet_argumentu call mainA oni se v tý fci main vůbec nezpopujou ... a kde že nám asi zůstali? Na zásobníku. No linux to snad dává místo na zásobník do registrů a tam to nevadí a nepřekáží (teď si nejsem jistý, jestli to není jen pro systémová volání), protože se to přepíše, ale né všechny systémy to tak mají. No a nebo zase plácám kraviny, ale to je jedno ...
A oni se v tý fci main vůbec nezpopujou ... a kde že nám asi zůstali? Na zásobníku.
Ano. A kdy se ten rozdíl projeví? V okamžiku, kdy program řádně skončí (a to ještě jen jedním z možných způsobů) a ta paměť se hned poté tak jako tak uvolní.
#include <iostream>
int main (void) {
std::string aString;
bool aBool = true;
return EXIT_SUCCESS;
}
#include <iostream>
Nebo:
using namespace std;
int main (void) {
string aString;
bool aBool = true;
return EXIT_SUCCESS;
}
Tiskni
Sdílej: