abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    6.10. 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 20:11 | Komunita

    Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 16:11 | IT novinky

    Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 191 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 4.10. 20:35
    Rozcestník

    Dotaz: Hypotetická otázka - jazyk C/C++

    10.11.2008 23:04 radek
    Hypotetická otázka - jazyk C/C++
    Přečteno: 340×
    Chtěl bych se optat na jednu hypotetickou otázku. Jedná se mi jestli jde čistě o blbě navrženej projekt (rozdělení na jednotlivé moduly) nebo je-li to možné nějak jasně provést. Máme-li řekněmě násl. soubory: main.cpp, a.cpp, a.h, b.cpp, b.h. "a" i "b" obsahuji třídy, kde v každé třídě je definována fce, která chce využít proměnnou/metodu z druhého modulu (je to sice fakt blbej příklad, protože by bylo dobrý, aby to bylo max. jedním směrem, ale to prosím zanedbejte). Tak bych se chtěl optat, jak z toho kola ven - přesněji jak vyřešit "include". Díky. Např. tato definice (vicenasobne includovani jsem zanedbal)
    //soubor a.h
    #include "a.h"    // toto samozrejme neni mozny, protoze v potrbujeme znat b.h
    #include "b.h"
    class CA {
    ....
    float fceA1(CB &prom_b);
    ....
    };
    
    // soubor b.h
    #include "b.h"    // toto samozrejme neni mozny, protoze v potrbujeme znat a.h
    #include "a.h"
    class CB {
    ...
    float fceB1(CA &prom_a);
    ...
    };
    

    Odpovědi

    10.11.2008 23:29 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hypotetická otázka - jazyk C/C++

    V jednom hlavickovem souboru tu druhou tridu jenom zadeklarujete.

    //soubor a.h
    
    class CB;
    class CA {
    ....
    float fceA1(CB &prom_b);
    ....
    };
    
    
    // soubor b.h
    
    #include "a.h"
    class CB {
    ...
    float fceB1(CA &prom_a);
    ...
    };

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.