Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Zdarec, chcel by som sa spytat aka by bola pre mna vhoda kniha na ucenie sa C/C++, programujem uz nejaku tu chvilu v pascale zvladam aj pracu s dynamickou pametou a chcel by som prejst k objektovemu programovaniu, najlepsie v C ale knih je plno a nefim ktora by bola pre mna vhodna. Vopred dakujem
K naučení jazyka C doporučuji knihu od Pavla Herouta Učebnice jazyka C. Vyšla myslím v nakladatelství KOPP. Na C++ a OOP poradit moc nedokážu. Já jsem principy a využitelnost OOP pochopil až se svým prvním rozsáhlým projektem a to už je hodně let (1992). Tenkrát mi hodně pomohla jedna útlá knížka o OOP, ale už si nepamatuji její název a ani autora a během let jsem ji nikam zašantročil. Byla dobrá v tom, že se vůbec nevěnovala OOP v konkrétním programovacím jazyku, ale byla napsána obecně. Třeba ji tady někdo také četl a připomene mi ji
- byla formátem velmi podobná tří dílnému návodu k Turbo Vision (v Turbo Pascalu)... K C++ jsem přešel postupně a tak nějak úplně automaticky.
). Ono to OOP je spíš takový evoluční mezikrok, který by bylo nejlepší nechat odpočívat v muzeu.
Jednoznačne Pavel Herout, ako Ti radili predomnou. Dokonca tam sú na Pascal aj odkazy a porovnania, že "toto v C je to isté čo tamto v Pascale". Mal som predtým knihu od K&R a bol som z toho jeleň. Potom som dostal do ruky Herouta, prečítal som to jedným dychom a pochopil na prvýkrát. Piece of cake.
Tiskni
Sdílej: